If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Kunst school

Verhalen over van alles en nog wat, wat je maar kwijt wilt.
En doe mee met onze Monthly Challenge!

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Loredanaxedge

Kunst school

Berichtdoor Loredanaxedge » Ma Nov 13, 2017 12:47 am

Hallo allemaal,

Ik ben afgelopen zaterdag naar de openscheuren van Artez college gegaan in Zwolle.
Na 4 jaar stil te hebben gestaan qua opleiding, zit ik toch sterk na te denken om weer naar school te gaan.
Ik heb zelf mbo2 allround dtp afgerond op mijn 17de. En ben daarna twee dagen mee gaan lopen bij Hoge school kunsten Utrecht. Dit bleek uiteindelijk niet helemaal mijn stijl te zijn wegens te veel moeten doen en geen vrijheid te hebben.
Nu vond ik dus Artez, waar ook een onwijs mooie illustratie opleiding is, en was ik toch erg geïnteresseerd.

Bij de introductie van de opendag, waren de leraren niet erg schik over me omdat ik dus een Tattoo artiest ben. En blijkbaar wordt dat niet heel erg gewaardeerd als je veel met lijnen werkt.
Nu probeer ik mezelf ook wat meer uit te dagen door andere stijlen en materialen te gaan gebruiken. En probeer ik mezelf nieuwe dingen aan te leren en veel aan challenges mee te doen om mijn niveau te verbeteren.

Nou ben ik een beetje bang om terug naar school te gaan.
De uitdaging is er geheid wel. Maar het kost ook onwijs veel geld, je moet alle materialen uit proberen in het eerste jaar, maar ook zelf allemaal aanschaffen. Nu ben ik al niet zo heel erg rijk, en zal ik dat ook nooit echt worden. Dus houdt dit me erg tegen om de opleiding te volgen. Ook heb ik een bepaalde beperking waardoor ik niet full time kan werken. Als ik dit wel doe, ben ik na twee dagen enorm ziek zwak en misselijk. Ook dit houdt mij dus erg tegen.

Nu Wilde ik jullie vragen, hebben jullie een kunst school gedaan of doen jullie dit nog steeds? Wat zijn jullie ervaringen ervan, en wat kunnen jullie mij als tip geven om mij te helpen met dit probleem?
~volg me op social media!~

Youtube
Facebook
Instagram
Deviantart
Etsy Shop

Pluis1969

Re: Kunst school

Berichtdoor Pluis1969 » Di Nov 14, 2017 9:31 am

Ik kan je in je keuze niet helpen omdat ik geen kunstopleiding heb gedaan. Maar wil jij wel van je "lijnenspel" af? Ik geloof best dat je er heel veel ga leren. Je zal het vast wel al gedaan hebben, maar maak een lijstje met de voor en de nadelen dan is het misschien makkelijker om voor jezelf die afgweing te gaan maken van wel of niet doen. Eigenlijk zou je een dag mee moeten kunnen lopen om te kijken of het wat is en of je dat aan kan.

Katharina

Berichtdoor Katharina » Di Nov 14, 2017 6:06 pm

"Ook heb ik een bepaalde beperking waardoor ik niet full time kan werken. Als ik dit wel doe, ben ik na twee dagen enorm ziek zwak en misselijk. Ook dit houdt mij dus erg tegen."

Wanneer deze opleiding fulltime is, dan raad ik je ten zeerste af de opleiding te volgen. Kunstacademie full time is een opleiding die net zoals andere opleidingen veel tijd vergt plus dat je wanneer je thuis bent nog eens energie in je werk moet stoppen. Kortom, het is niet de romantische opleiding zoals velen zich dat misschien voorstellen, het is niet door de muze bevangen raken en dan tekenen en schilderen. Het heeft niks net muzen te maken maar gewoon met keihard werken. Dus verkijk je er niet op.

Verder heb ik jaren geleden iemand die graag een tattooshop wilde beginnen en daarvoor richting Grafisch Lyceum wilde dit ten zeerste afgeraden. Reden: Deze persoon had zozeer zijn eigen stijl ontwikkeld dat het grafisch lyceum daar voor mijn gevoel niets aan toe te voegen zou hebben en eerder voor hem in zijn eigen stijl en ontwikkeling een beperking zou gaan worden. Hij heeft zich zelf verder ontwikkeld door een andere weg te volgen die beter bij hem aansloot en door met de juiste mensen in contact te komen....nu zeven jaar later heeft hij zijn eigen stijl verder uitgewerkt, bezit een goedlopende tattooshop en leeft zijn droom en dat zonder Grafisch Lyceum.

Jij valt in deze laatste categorie: Jij maakt nu al uniek, persoonlijk werk en alleen al de inktober heeft iedereen laten zien hoe jij in korte tijd enorm boven jezelf uitstijgt. Ik ben het helemaal met je eens dat jij een illustratieve opleiding zou moeten kiezen, maar ik vraag me toch sterk af of de kunstacademie voor jou als talent een meerwaarde zal zijn of toch eerder een beperking.

Ik denk het laaste, maar goed ik ben dan ook al helemaal fan van jouw werk!

Leef je droom Loredana, jij komt er wel!!

Loredanaxedge

Berichtdoor Loredanaxedge » Wo Nov 15, 2017 12:24 am

Katharina schreef:"Ook heb ik een bepaalde beperking waardoor ik niet full time kan werken. Als ik dit wel doe, ben ik na twee dagen enorm ziek zwak en misselijk. Ook dit houdt mij dus erg tegen."

Wanneer deze opleiding fulltime is, dan raad ik je ten zeerste af de opleiding te volgen. Kunstacademie full time is een opleiding die net zoals andere opleidingen veel tijd vergt plus dat je wanneer je thuis bent nog eens energie in je werk moet stoppen. Kortom, het is niet de romantische opleiding zoals velen zich dat misschien voorstellen, het is niet door de muze bevangen raken en dan tekenen en schilderen. Het heeft niks net muzen te maken maar gewoon met keihard werken. Dus verkijk je er niet op.

Verder heb ik jaren geleden iemand die graag een tattooshop wilde beginnen en daarvoor richting Grafisch Lyceum wilde dit ten zeerste afgeraden. Reden: Deze persoon had zozeer zijn eigen stijl ontwikkeld dat het grafisch lyceum daar voor mijn gevoel niets aan toe te voegen zou hebben en eerder voor hem in zijn eigen stijl en ontwikkeling een beperking zou gaan worden. Hij heeft zich zelf verder ontwikkeld door een andere weg te volgen die beter bij hem aansloot en door met de juiste mensen in contact te komen....nu zeven jaar later heeft hij zijn eigen stijl verder uitgewerkt, bezit een goedlopende tattooshop en leeft zijn droom en dat zonder Grafisch Lyceum.

Jij valt in deze laatste categorie: Jij maakt nu al uniek, persoonlijk werk en alleen al de inktober heeft iedereen laten zien hoe jij in korte tijd enorm boven jezelf uitstijgt. Ik ben het helemaal met je eens dat jij een illustratieve opleiding zou moeten kiezen, maar ik vraag me toch sterk af of de kunstacademie voor jou als talent een meerwaarde zal zijn of toch eerder een beperking.

Ik denk het laaste, maar goed ik ben dan ook al helemaal fan van jouw werk!

Leef je droom Loredana, jij komt er wel!!

Dit heeft mij enorm geholpen voor een beslissing. Ik denk er nog steeds over na. Maar je hebt inderdaad gelijk. Ik kan mezelf ook onwijs veel aanleren en des Noods volg ik workshops om meer bij te leren. (:
Maar ik denk er wel nog even over Ns, ik ga ook nog bij een andere kunst school kijken. En misschien is dan mijn beslissing makkelijker te maken.

Youtube
Facebook
Instagram
Deviantart
Etsy Shop

Katharina

Berichtdoor Katharina » Wo Nov 15, 2017 3:25 pm

Het is ook belangrijk dat je er goed over na denkt. Het moet uiteindelijk jouw keuze zijn.
Veel succes met het oriënteren!

nancy_kelpie

Berichtdoor nancy_kelpie » Za Nov 18, 2017 11:17 pm

Ik heb een Multimedia en Vormgeving opleiding gedaan... en toen mocht je een half jaar lang ergens anders vakken volgen. Toen ben ik naar de kunstacademie gegaan (Groningen). Dat vond ik qua hoeveelheid werk véél pittiger dan m'n eigen opleiding. Echt enorm veel huiswerk. Ook klasgenoten klaagden veel dat ze nergens anders meer tijd voor hadden. Dat was bij m'n eigen opleiding niet zo.

En na de lessen naar de winkel om nieuw materiaal te kopen was ook vaste prik inderdaad :( Er zat zelfs een winkel in de academie omdat je zo vaak wat nodig had, maar ook de kunstwinkel verderop was vaste prik. En dan leraren die echt eisen: "je moet deze 5 kleuren kopen".

Verder wel goede lessen hoor!

Hoe worden andere mensen tattoo-kunstenaar? Kan je niet meteen stage lopen bij tattoo shops?
Game ontwikkeling, animaties & digitale illustraties
www.nancyzonneveld.nl

Loredanaxedge

Berichtdoor Loredanaxedge » Do Nov 23, 2017 2:54 pm

Dankjewel allemaal voor de geweldige reacties. Het hielp mij heel erg om een mooie beslissing te maken.

Ik ga bij Artez college een voortraject volgen van 8 zaterdagen. En kijk vanaf daar verder.

Nogmaals supee bedankt voor jullie enorm helpende reacties!!!

Youtube
Facebook
Instagram
Deviantart
Etsy Shop

Terug naar “Het theehuis”