If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Koffie/thee met gebak

Verhalen over van alles en nog wat, wat je maar kwijt wilt.
En doe mee met onze Monthly Challenge!

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

BlackScorpion

Re: Koffie/thee met gebak

Berichtdoor BlackScorpion » Vr Jul 14, 2017 10:00 am

Katharina: ik kon het Artistico papier nergens vinden binnen redelijke tijd, ofwel leveren ze niet in België, ofwel zou het enkele weken duren. Dus ik heb nu Arches papier gekocht, maar met de volledige zelfde specificaties als de Artistico (100% cotton, Hot Pressed, Grain Satiné, 300 gr). Dus ik vermoed / hoop dat het quasi gelijk is aan de Artistico. Maar ik heb op het moment nog niets gedaan met het papier. Eerst mijn projectje voor Cat Shelter afwerken en dan kan ik al de hoofdlijnen van een project op een papier zetten. Maar zoals ik zeg, eerst met de airbrush oefenen voor ik verder kan met het papier.

Ik weet niet of je haar kent, maar ik kijk enorm op naar Lisa van Lachri Fine Arts. Zij gebruikt de airbrush om wazige achtergronden te maken voor haar dieren-onderwerpen en de dieren zelf maakt ze dan vb. in kleurpotloo (hier is een voorbeeld van een van haar tekeningen van kleurpotlood met airbrush achtergrond: https://lachri.com/wp-content/uploads/h ... rds-wm.jpg). Dat wil ik zelf ook kunnen, daarom heb ik dus een airbrush gekocht. Eerst goed oefenen (Lisa zegt dat je er niet veel voor moet kunnen om zulke achtergronden te airbrushen) en dan hopen dat ik ongeveer hetzelfde van achtergronden kan maken als zij doet. Ik ga de airbrush dus niet gebruiken om echt met te tekenen (alhoewel, zeg nooit nooit, maar toch niet op dit moment).

Welke airbrush ik heb, weet ik niet *bloos*. Ik heb op Bol.com een starterset airbrush gekocht (deze --> https://www.bol.com/nl/p/airbrush-compr ... stedsearch) met dual action airbrush en mini compressor en dan heb ik er nog een cleaning pot bijgekocht en 7 kleurtjes Golden High Flow acryl verf. Ik weet dus niet welk merk of type airbrush het is, als jij het weet?? Maar ik heb de airbrush dus gekocht voor simpele wazige achtergronden te maken.

Hasjem

Berichtdoor Hasjem » Vr Jul 14, 2017 10:16 am

BlackScorpion schreef:Katharina: ik kon het Artistico papier nergens vinden binnen redelijke tijd, ofwel leveren ze niet in België, ofwel zou het enkele weken duren. Dus ik heb nu Arches papier gekocht, maar met de volledige zelfde specificaties als de Artistico (100% cotton, Hot Pressed, Grain Satiné, 300 gr). Dus ik vermoed / hoop dat het quasi gelijk is aan de Artistico. Maar ik heb op het moment nog niets gedaan met het papier. Eerst mijn projectje voor Cat Shelter afwerken en dan kan ik al de hoofdlijnen van een project op een papier zetten. Maar zoals ik zeg, eerst met de airbrush oefenen voor ik verder kan met het papier.

Ik weet niet of je haar kent, maar ik kijk enorm op naar Lisa van Lachri Fine Arts. Zij gebruikt de airbrush om wazige achtergronden te maken voor haar dieren-onderwerpen en de dieren zelf maakt ze dan vb. in kleurpotloo (hier is een voorbeeld van een van haar tekeningen van kleurpotlood met airbrush achtergrond: https://lachri.com/wp-content/uploads/h ... rds-wm.jpg). Dat wil ik zelf ook kunnen, daarom heb ik dus een airbrush gekocht. Eerst goed oefenen (Lisa zegt dat je er niet veel voor moet kunnen om zulke achtergronden te airbrushen) en dan hopen dat ik ongeveer hetzelfde van achtergronden kan maken als zij doet. Ik ga de airbrush dus niet gebruiken om echt met te tekenen (alhoewel, zeg nooit nooit, maar toch niet op dit moment).

Welke airbrush ik heb, weet ik niet *bloos*. Ik heb op Bol.com een starterset airbrush gekocht (deze --> https://www.bol.com/nl/p/airbrush-compr ... stedsearch) met dual action airbrush en mini compressor en dan heb ik er nog een cleaning pot bijgekocht en 7 kleurtjes Golden High Flow acryl verf. Ik weet dus niet welk merk of type airbrush het is, als jij het weet?? Maar ik heb de airbrush dus gekocht voor simpele wazige achtergronden te maken.

BlackScorpion dit Artistico is dus aquarel-papier?
Ik meende gisteren gezien te hebben hier bij me in de buurt in een Lucas winkel dat dit Fabriano Artistico-papier in aanbieding stond.
Ik heb trouwens nog een vraagje .... zou het mogelijk zijn om met aquarelverf te airbrushen?

Katharina

Berichtdoor Katharina » Vr Jul 14, 2017 10:23 am

Oh, dan had ik dat met het papier verkeerd begrepen, maar qua beschrijving idd zoals het Artistico.
Lachri, die ken ik wel. Ik vind haar werk ook erg mooi en zij is ook lekker duidelijk in haar uitleg.
Het airbushpistool wat je gekocht heb ken ik niet. Maar ik ben benieuwd hoe je het airbrushen gaat ervaren. Veel plezier ermee.

Katharina

Berichtdoor Katharina » Vr Jul 14, 2017 10:23 am

Met gouache wordt er wel eens geairbrushed.
Mijn voorkeur heeft het niet. En waarom zou je dat willen?

Hasjem

Berichtdoor Hasjem » Vr Jul 14, 2017 10:32 am

Katharina schreef:Met gouache wordt er wel eens geairbrushed.
Mijn voorkeur heeft het niet. En waarom zou je dat willen?

Hoi Katharina
Zelf hou ik me nogal bezig met aquarel ... vandaar
Ik kan aan een airbrush pistooltje geraken om het eens te proberen en wou zeker zijn dat ik daar dan niets mis mee doe.
Heb nog geen onderzoek er naar gedaan maar omdat ik dat nu hier zag passeren .... vandaar de vraag
Gouache leunt nogal dicht aan bij aquarelverf dacht ik

Katharina

Berichtdoor Katharina » Vr Jul 14, 2017 10:57 am

Gouache en aquarel zijn idd beide wateroplosbaar.
Ik weet alleen niet of je jezelf een plezier doet om iets uit te proberen (airbrushpistool) en dan gebruik te maken van materiaal (aquarelverf) dat juist voor ander gebruik (voor Aquareltechniek) geschikt is. Men heeft niet voor niets legio airbrushverven ontwikkeld, wanneer aquarel een goed alternatief zou zijn. Ik probeer graag dingen uit, maar mijn persoonlijke mening en ervaring in deze is, wil je airbrush uitproberen, koop gewoon een flesje airbrushverf. Je hebt ze transparant en dekkend. Dus wanneer je het transparante effect van aquarel wil behouden, kies je een transparante verf.
Fout doen kan je weinigmet aquarelverf, wanneer je maar zorgt dat alle pigment goed opgelost is, want anders raakt je nozzle binnen no time verstopt en dan ook is de fun er snel vanaf.

Maar airbrush is erg leuk en je kan er heel veel mee dus het zou jammer zijn wanneer je door gebruik van andere verf al plezier verliest voordat je goed en wel begonnen bent. In ieder geval veel plezier met uitproberen.

Loredanaxedge

Berichtdoor Loredanaxedge » Vr Jul 14, 2017 11:44 am

Pluis1969 schreef:Spannend Loredanaxedge, waar sta je?

In Ruinen bij de montremartre (: als je wil mag je langs komen hihi het is tussen 1 en 5 uur op de brink
~volg me op social media!~

Youtube
Facebook
Instagram
Deviantart
Etsy Shop

BlackScorpion

Berichtdoor BlackScorpion » Vr Jul 14, 2017 2:35 pm

Hasjem schreef:BlackScorpion dit Artistico is dus aquarel-papier?
Ik meende gisteren gezien te hebben hier bij me in de buurt in een Lucas winkel dat dit Fabriano Artistico-papier in aanbieding stond.
Ik heb trouwens nog een vraagje .... zou het mogelijk zijn om met aquarelverf te airbrushen?

Welke Fabriano Artistico heb je gezien, want er zijn meerdere soorten en op hun site vind ik de Grain Satiné - Hot Pressed niet.
Daarom ben ik naar de Arches gaan zien en die hadden ze bij Schleiper het goedkoopste, dus daar gaan kopen.

Ik ben totaal nog niet bekend met het airbrushen, maar mij lijkt dat aquarel verf wel moeilijk is, niet?
Zoals Katharina zegt, er zijn acrylverven voor airbrush die ook transparant zijn, dat lijkt me beter?

Hasjem

Berichtdoor Hasjem » Vr Jul 14, 2017 8:07 pm

BlackScorpion schreef:
Hasjem schreef:BlackScorpion dit Artistico is dus aquarel-papier?

Welke Fabriano Artistico heb je gezien, want er zijn meerdere soorten en op hun site vind ik de Grain Satiné - Hot Pressed niet.
Daarom ben ik naar de Arches gaan zien en die hadden ze bij Schleiper het goedkoopste, dus daar gaan kopen.

Ik ben totaal nog niet bekend met het airbrushen, maar mij lijkt dat aquarel verf wel moeilijk is, niet?
Zoals Katharina zegt, er zijn acrylverven voor airbrush die ook transparant zijn, dat lijkt me beter?

Ik moet bekennen dat het mss wel het grove papier (rough) is en in losse grote vellen van 56x76cm
Dit is mss niet zo bruikbaar voor airbrush.
Het "grain satiné" is mss wel meer bruikbaar in de aquarel omdat dit een beetje terug afneembaar is, wat niet of in ieder geval minder is met de rough .... mijn ondervinding hé .... voor aquarel ben ik niet zo n voorstaander van Arches ... zeker niet om nat in nat te gebruiken.
Dus om zogenaamd op droog papier te spuiten zou t mss wel lukken en mss wel beter zijn.
Over de verf .... er werd me aangeraden airbrush-verf te gebruiken maar hoor hier weer de acryl-verf vallen ... aquarel-verf is toch ook zeer transparant maar mss minder beter dekkend tov. acryl.
Hoor je hier zeker nog ... ieder zijn hoekje om uit te proberen en succes ;o)

Pluis1969

Berichtdoor Pluis1969 » Vr Jul 14, 2017 11:12 pm

Lief dat ik langs mag komen lore..... :) Maar ik zit dan in het buitenland.

Loredanaxedge

Berichtdoor Loredanaxedge » Vr Jul 14, 2017 11:36 pm

Ach jammer! Ik ben gewoon zo excited. Ik hoop dat er veel volk komt hihi

Youtube
Facebook
Instagram
Deviantart
Etsy Shop

BlackScorpion

Berichtdoor BlackScorpion » Za Jul 15, 2017 7:09 am

Hasjem schreef:Ik moet bekennen dat het mss wel het grove papier (rough) is en in losse grote vellen van 56x76cm
Dit is mss niet zo bruikbaar voor airbrush.
Het "grain satiné" is mss wel meer bruikbaar in de aquarel omdat dit een beetje terug afneembaar is, wat niet of in ieder geval minder is met de rough .... mijn ondervinding hé .... voor aquarel ben ik niet zo n voorstaander van Arches ... zeker niet om nat in nat te gebruiken.
Dus om zogenaamd op droog papier te spuiten zou t mss wel lukken en mss wel beter zijn.
Over de verf .... er werd me aangeraden airbrush-verf te gebruiken maar hoor hier weer de acryl-verf vallen ... aquarel-verf is toch ook zeer transparant maar mss minder beter dekkend tov. acryl.
Hoor je hier zeker nog ... ieder zijn hoekje om uit te proberen en succes ;o)

Maar ik doe geen aquarel hoor, ik ga het papier gebruiken voor een acryl-airbrush achtergrond en kleurpotloden onderwerp. Aquarel ligt me totaal niet...

BlackScorpion

Berichtdoor BlackScorpion » Ma Jul 17, 2017 11:27 am

Pluis1969 schreef:Echt vervelend zeg, photobucket schijn al dagen bezig te zijn om hun website te upgraden. Je kan wel in je fotomap kijken maar niks downloaden, laat staan hier plaatsen. Krijg geregeld melding of ik de site wil upgraden tegen een aardig bedrag, ook zoiets ppffttttt. Heb er in al die jaren dat ik hier ben nog nooit problemen mee gehad. Hopelijk werkt het binnenkort weer en kan ik hier weer showen, ik heb geen zin om via een andere site mijn foto's te gaan plaatsen. Je stikt toch al snel in de accounts, wachtwoorden, etc.....

Stomme Photobucket... had ik dus al mijn foto's (van tekeningen) helemaal in orde gebracht een tijd geleden, tonen ze nu niet meer door die stomme nieuwe te betalen regeling.
Nu weet ik niet of ik het gewoon allemaal als verloren moet beschouwen of ze moet overzetten en de links veranderen (serieus werkje)...

Loredanaxedge

Berichtdoor Loredanaxedge » Ma Jul 17, 2017 12:10 pm

Ik gebruik tinypic.com als jaren en heb dit probleem npg nooit gehad.
Met photobucket is het al meerdere keren gebeurd dat dit gebeurde.

Youtube
Facebook
Instagram
Deviantart
Etsy Shop

YouDiffer

Berichtdoor YouDiffer » Di Jul 18, 2017 1:50 pm

Imgur is mijn go to afbeelding upload programma
Angel

An angel found her way,