If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Portret Arabische man

In dit subforum kun je je tekeningen plaatsen die met grafiet (grijs potlood, NIET kleurpotlood) zijn gemaakt.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

amberah1989

Portret Arabische man

Berichtdoor amberah1989 » Di Apr 24, 2018 1:47 pm

Dag allemaal,

deze tekening vond ik nog ergens in een la van mijn kast. Ik heb het portret ongeveer 2 jaar geleden gemaakt. Het moet een Arabische man voorstellen. Ik heb hem getekend op wit A3 papier en heb hiervoor toen 3 verschillende hardheden grijs potlood gebruikt: 8B, 2B en HB.
Van dichtbij lijkt de tekening nogal vlekkerig, maar vanaf een afstand vormt het wel een aardig geheel.
Wat vinden jullie ervan?
Tips en adviezen zijn ook weer van harte welkom!
Hartelijke groetjes,

AMH Kalkman

SDC11411.JPG

Maria_Anne

Re: Portret Arabische man

Berichtdoor Maria_Anne » Di Jul 17, 2018 11:23 am

Ik snap wat je bedoelt met dat vlekkige, maar door de afgegrensde arceringsvlakken krijgt het een beetje een Pop-art idee. Niet verkeerd! Als je meer realistisch wilt werken geef ik je de tip om wat minder krasserig te werken (meer laagjes, zachter drukken, niet 'inkleuren', maar arceren), en om overgangen van verschillende tinten vloeiender te maken.
Knappe Arabier heb je neergezet! ;)
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip

Terug naar “Grafiet (grijs potlood)”