If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

portret

In dit subforum kun je je tekeningen plaatsen die met grafiet (grijs potlood, NIET kleurpotlood) zijn gemaakt.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Temaboot

portret

Berichtdoor Temaboot » Do Nov 02, 2017 9:08 pm

Afbeelding

Gebruik gemaakt van HB vulpotlood, B6, B9, kneedgum en verdoezelaar.

Pluis1969

Re: portret

Berichtdoor Pluis1969 » Vr Nov 03, 2017 1:16 pm

Netjes. Jammer dat er niet nog wat haartjes uitspringen' het zit zo netjes.
Heb je de bril expres scheef op de neus gezet?

mo

Berichtdoor mo » Vr Nov 03, 2017 9:18 pm

Ziet er netjes uit
Iets te vlekkerig in de hals en de voorkant van de hals is erg recht tegen de witte boord aan.
Welk papier heb je gebruikt en wat is de maat?
Facebook mogroen

Temaboot

Berichtdoor Temaboot » Za Nov 04, 2017 9:01 am

Dank je Pluis. Haartjes zijn goede tip. Bril zat inderdaad niet helemaal recht. Maar ik vind het ook erg moeilijk hoor. Weten jullie een adresje waar ik een workshop portrettekenen kan volgen in één dag? Ik heb namelijk een nog al lastig beroep om een complete cursus in te plannen.

Temaboot

Berichtdoor Temaboot » Za Nov 04, 2017 9:05 am

Dank je Mo. Ook bedankt voor je tips. Ik ben maar een beginnend amateur: gebruik een eenvoudig A4' tje uit de printer. Heb je daar ook een goede tip voor?

mo

Berichtdoor mo » Za Nov 04, 2017 10:22 am

Temaboot schreef:gebruik een eenvoudig A4' tje uit de printer. Heb je daar ook een goede tip voor?

Printpapier is lekker glad maar het is zo dun en daardoor komen er (b.v met gummen) snel kreukels in. Veel mensen die met grafiet potlood werken houden van glad papier. Bijvoorbeeld strathmore Bristol smooth. Er is ook een vellum uitvoering van dat papier die heeft iets meer structuur.
Op heel glad papier kan je met grafiet niet erg donker werken. Voor een zacht baby huidje is glad papier weer super.
Canson 1557 is ook prima papier. Daarvan is de achterkant glad en de voorkant met iets structuur. Kan je het verschil gelijk uit proberen.
Facebook mogroen

Kyon

Berichtdoor Kyon » Zo Nov 05, 2017 11:01 pm

Ik vind hem mooi, en zeker als beginner.

Pluis1969

Berichtdoor Pluis1969 » Di Nov 07, 2017 9:14 am

Printer papier is leuk om op te oefenen maar ik zou zeker voor de serieuse werken stevig papier nemen. Ik gebruik ook veel Canson 1557 en voor portretten ook de achterkant. Als je beginner ben ben ik wel jaloers op je, mijn eerste portretten waren lang niet zo goed als de jouwe.

Terug naar “Grafiet (grijs potlood)”