If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Tekening overleden hond

In dit subforum kun je je tekeningen plaatsen die met grafiet (grijs potlood, NIET kleurpotlood) zijn gemaakt.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

lalalala

Tekening overleden hond

Berichtdoor lalalala » Wo Aug 09, 2017 8:10 am

Een vriendin vroeg mij een tekening te maken van de overleden hond van haar vriend. Dus dat heb ik gedaan.
A4 papier canson 1557
Met grafiet van 2H tot 9B en een heel zwart potlood van cretacolor (thundersoft)
Gouache van talens (voor de details)

Afbeelding
referentiefoto
Afbeelding
Het resultaat.
Ik ben redelijk tevreden. De gouache op het eind heeft het echt wat levendiger gemaakt dan het daarvoor was.
Neem eens een kijkje op mijn site!
Site: http://www.paulienwassink.nl

BlackScorpion

Re: Tekening overleden hond

Berichtdoor BlackScorpion » Wo Aug 09, 2017 8:34 am

Ik heb die op de Facebook groep gezien!
Echt knap gedaan hoor!

Katharina

Berichtdoor Katharina » Wo Aug 09, 2017 2:18 pm

Mooi resultaat, mag je zeker tevreden mee zijn.
Ik heb alleen een beetje moeite met het deel onder zijn neusje.
Ik krijg het idee dat de neus/ mond verhouding (voor ons links) niet helemaal klopt.
Misschien dat het ook komt omdat je daar het contrast tussen neus en overgang sterker hebt gemaakt dan bij het origineel het geval is.
Daar is het tussenstuk van neus naar mond donkerder. Dus kan zijn dat het vertekent.
Maar dat is eigenlijk waar ik zelf even op bleef hangen. Maar het geheel, en daar gaat het toch om, ziet er mooi uit.
Het is een mooi aandenken en ik denk dat er iemand erg blij mee zal zijn.

Heb je trouwens ook een foto voordat je de gouache erop hebt gezet?
Zou het wel interessant vinden het verschil te zien. Is nieuw voor mij om grafiet met gouache te combineren.

Kyon

Berichtdoor Kyon » Do Aug 10, 2017 10:59 am

Heel mooi. Denk wel dat als je inderdaad het tussenstuk tussen neus en bek iets donkerder maakt dat de snuit meer lijkt. Maar mooi de vachtstructuur getekend.

Pluis1969

Berichtdoor Pluis1969 » Do Aug 10, 2017 1:19 pm

Mij viel hetzelfde op. En dat de zwarte lijn van zijn lip ronder is, op de foto loopt die rechter.
Mooie tekening. Had hem al geliked op fb, weet nu gelijk wie jij bent hihihihi leuk

BlackScorpion

Berichtdoor BlackScorpion » Do Aug 10, 2017 2:27 pm

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar het effect van de gouache op grafiet :).

lalalala

Berichtdoor lalalala » Za Aug 12, 2017 10:36 pm

Bedankt voor de tip. Ik zie het nu inderdaad ook!

@pluis haha leuk dat je hem geliked heb, en nu ben ik benieuwd wie jij bent :)
@Katharina en BlackScopion: hieronder de foto voor de gouache. Je kunt het vooral in de wenkbrauwen, de krullerige vacht, snorharen onder de neus enz terugvinden. ik moet wel zeggen dat ik nu, achteraf gezien, het effect in de wenkbrauwen te heftig vind. Ik heb het nog wat afgezwakt met potlood maar daar heb ik geen foto meer van.

Afbeelding

Katharina

Berichtdoor Katharina » Ma Aug 14, 2017 8:30 am

Ik zie idd het verschil van voor en na de gouache. Ik begrijp dat je wit hebt gebruikt om delen op te halen? Ik dacht dat je zwart had gebruikt om delen meer contrast te geven, vandaar dat ik nieuwsgierig was. Geeft de (witte) gouache geen blauwzweem bij gebruik?

lalalala

Berichtdoor lalalala » Ma Aug 14, 2017 10:25 am

@Katharina, ja dat klopt, dat kwam omdat ik vond dat er niet genoeg diepte in kwam (en mijn derwent gum op batterijen kapot was). Er zit inderdaad een hele lichte blauwe waas overheen, dit zie je nauwelijks en ik vind het niet storend.

Terug naar “Grafiet (grijs potlood)”