If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Zanger

In dit subforum kun je je tekeningen plaatsen die met grafiet (grijs potlood, NIET kleurpotlood) zijn gemaakt.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

BlackScorpion

Zanger

Berichtdoor BlackScorpion » Zo Feb 19, 2017 6:26 pm

Hoi,

Voor de avondschool moesten we een muzikant nemen om op A1 in rood krijt te tekenen. Dit mislukte enorm bij mij en ik heb opnieuw geprobeerd op A3 in grafiet. Ik vond het een heel goede tekening, zolang ik de ogen niet deed. Vandaag heb ik de ogen gedaan en pfff... tekening volledig mislukt :(. Toch wil ik de tekeing hier laten zien, zodat jullie tips kunnen geven. Ik heb het boek van gezichten tekenen van ben even de naam kwijt, ik zal me toch eens met dat boek moeten neerzetten en op de ogen focussen. Aan deze tekening ga ik in ieder geval niets meer doen, je mislukkingen moeten ook bestaan hè.

Wie wil, mag raden wie het moest voorstellen. Ik ben geen fan, vind wel enkele liedjes goed, maar daar blijft het ook bij.

Afbeelding

Groetjes,
Evy

Sandra1964

Re: Zanger

Berichtdoor Sandra1964 » Zo Feb 19, 2017 8:22 pm

Robbie Williams

BlackScorpion

Berichtdoor BlackScorpion » Di Feb 21, 2017 2:50 pm

Wow... ok niet verwacht dat iemand het zou raden :lol:

saskia__

Berichtdoor saskia__ » Di Feb 28, 2017 10:26 am

Ja ik zag het ook. En toch vind ik 'm niet super herkenbaar, het is dat ie zo'n karakteristieke kop heeft.
Het is inderdaad jammer van de ogen, want die moeten wel spreken in een tekening en vooral omdat ie rechts nu scheel kijkt leidt dat af. Ik vind namelijk dat het er verder echt wel mooi uit ziet! Probeer er op te letten dat als je zoals z'n ogen eerst zachtjes intekent, dan echt goed kijken of het helemaal correct is en dan pas donkerder maken. Want als het nu licht op was gezet had je het nog prima kunnen aanpassen maar dat gaat nu niet meer :( Ik weet niet wat de originele foto je vertelt, maar ik heb het idee dat als je de pupil net wat ronder naar boven had laten aflopen het zo ongeveer al was opgelost?
De neus vind ik ook een minpuntje aan deze tekening. En dan met name het donkere gedeelte, het is zo hard aangezet, of in ieder geval is er geen overloop waardoor het er onnatuurlijk uit ziet en het meer een zwart opgeplakt vlak lijkt dan een schaduw.

Oftewel, het gaat eigenlijk maar om een paar kleine puntjes die niet eens zo heel moeilijk zijn, want verder is het gewoon een mooie tekening! :thumbs:

Maria_Anne

Berichtdoor Maria_Anne » Za Mar 04, 2017 5:08 pm

Ik ben benieuwd naar de referentiefoto, want wat mij (naast goeie tips van Saskia) opvalt is dat de wenkbrauwen voor de ogen vallen. Dat kan, als het hoofd wat gekanteld is, maar dat lijkt in dit geval niet.
Knap dat je dit aan durft te gaan! Portretten komen heel nauw, en een kleine afwijking maakt dat iets er al gauw vreemd uit komt te zien.
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip

Terug naar “Grafiet (grijs potlood)”