If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Terriër in opdracht WIP

In dit subforum kun je je tekeningen plaatsen die met (olie)pastel gemaakt zijn.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

JessedeJonge

Terriër in opdracht WIP

Berichtdoor JessedeJonge » Ma Feb 19, 2018 12:54 am

Formaat 24x30 cm Pastelmat.

JessedeJonge

Re: Terriër in opdracht WIP

Berichtdoor JessedeJonge » Ma Feb 19, 2018 1:01 am

Progress
Bijlagen
IMG_9290.JPG

desiree

Berichtdoor desiree » Ma Feb 19, 2018 4:28 pm

Wordt echt heel mooi Jesse. :thumbs:

Knap hoe je de neus hebt gemaakt.
Ik vind dat je de “schuldige” ( ik deed niks hoor) blik in de ogen heel mooi hebt gedaan.

Ik heb wel de indruk dat je hem/haar een wat “bollere toet” hebt gegeven.
Kan ook vertekening van de foto zijn.
een fijne dag
groetjes
désirée.

anitat

Berichtdoor anitat » Ma Feb 19, 2018 6:17 pm

Ik vnd hem heel mooi worden. Het is wel wat moeilijker te zien, omdat de foto scheef is genomen en zaken daardoor wat vertekenen misschen. In je voorbeeldfoto lijkt meer blauw in de vacht te zitten, dat mis ik wat in jouw tekening. Misschien dat wat blauw toevoegen voor meer diepte/levendigheid kan zorgen?

JessedeJonge

Berichtdoor JessedeJonge » Ma Feb 19, 2018 6:20 pm

desiree schreef:Wordt echt heel mooi Jesse. :thumbs:

Knap hoe je de neus hebt gemaakt.
Ik vind dat je de “schuldige” ( ik deed niks hoor) blik in de ogen heel mooi hebt gedaan.

Ik heb wel de indruk dat je hem/haar een wat “bollere toet” hebt gegeven.
Kan ook vertekening van de foto zijn.

Ahh het baasje zei precies hetzelfde over de ogen!
Is een vertekeningen de tekening ligt helemaal rechts en je ziet schuin de foto links, ik heb dit met rasters uitgewerkt omdat ik een beetje wazige referentiefoto had gekregen en hem zelf heb bewerkt om iets detail in de foto te kunnen krijgen, maar ik zorg altijd dat de verhoudingen kloppen :)

JessedeJonge

Berichtdoor JessedeJonge » Ma Feb 19, 2018 6:25 pm

anitat schreef:Ik vnd hem heel mooi worden. Het is wel wat moeilijker te zien, omdat de foto scheef is genomen en zaken daardoor wat vertekenen misschen. In je voorbeeldfoto lijkt meer blauw in de vacht te zitten, dat mis ik wat in jouw tekening. Misschien dat wat blauw toevoegen voor meer diepte/levendigheid kan zorgen?

Was achteraf misschien ook niet de beste foto om te gebruiken , maar er volgen nog meer :)
Jaa ik had dus eerst heel veel blauw gebruikt , en naar mijn idee vond ik hem te blauw worden dus heb ik dat iets gedempt , moeilijk om zo'n goudenmiddenweg te vinden , maar we leren met elke tekening bij! :)

Roos_

Berichtdoor Roos_ » Ma Feb 19, 2018 7:02 pm

Dat wordt al heel mooi. :)
Misschien ligt het aan mij of valt zijn ene oogje wat dieper weg in zijn haren, maar nu vind ik het net lijken alsof het ene oogje groter is dan het andere. Maar misschien zie ik dat verkeerd. Ik vind zijn oogjes overigens wel heel sprekend.
Verder vind ik hem er zo lekker zacht en aaibaar uitzien. :)

JessedeJonge

Berichtdoor JessedeJonge » Ma Feb 19, 2018 7:27 pm

Roos_ schreef:Dat wordt al heel mooi. :)
Misschien ligt het aan mij of valt zijn ene oogje wat dieper weg in zijn haren, maar nu vind ik het net lijken alsof het ene oogje groter is dan het andere. Maar misschien zie ik dat verkeerd. Ik vind zijn oogjes overigens wel heel sprekend.
Verder vind ik hem er zo lekker zacht en aaibaar uitzien. :)

Ik heb echt de verkeerde foto gekozen haha!
Omdat het gezicht is gedraaid en het lichaampje nog rechts komt , ligt het linker oogje wat verder weg en daarom is die ook kleiner!
Wat erg dit haha

JessedeJonge

Berichtdoor JessedeJonge » Ma Feb 19, 2018 7:33 pm

Het was misschien ook niet zo'n goed idee om een foto schuin te nemen haha.
Hier een foto waar je dus kan zien dat de anatomie en de verhouding klopt :)
Excuses voor de onduidelijkheid!
Bijlagen
IMG_9349.PNG

Pluis1969

Berichtdoor Pluis1969 » Di Feb 20, 2018 9:40 am

Wordt al mooi. Ik snap de eerder gegeven reacties en je antwoorden wel. Maar nu je hem recht van voren hebt geknipt lijkt de verhouding toch niet helemaal te kloppen. Het gedeelte boven zijn ogen lijkt recht te staan. Zijn linker oog meer in de schaduw. Zijn snoet achuin naar links te staan. Ik weet niet of het het lichtval op je tekening is, anders zou je misschien de lichtval aan de linkerkant op het koppie iets kunnen temperen zodat dat gedeelte ook iets meer naae achteren valt? Als het door de lichtval op je tekening komt zou ik hetnatuurlijk zo laten.

JessedeJonge

Berichtdoor JessedeJonge » Di Feb 20, 2018 2:46 pm

Pluis1969 schreef:Wordt al mooi. Ik snap de eerder gegeven reacties en je antwoorden wel. Maar nu je hem recht van voren hebt geknipt lijkt de verhouding toch niet helemaal te kloppen. Het gedeelte boven zijn ogen lijkt recht te staan. Zijn linker oog meer in de schaduw. Zijn snoet achuin naar links te staan. Ik weet niet of het het lichtval op je tekening is, anders zou je misschien de lichtval aan de linkerkant op het koppie iets kunnen temperen zodat dat gedeelte ook iets meer naae achteren valt? Als het door de lichtval op je tekening komt zou ik hetnatuurlijk zo laten.

Ik snap denk ik wat u bedoelt, ik weet dat de verhoudingen wel moeten kloppen omdat ik alles heb uitgemeten en die maten kloppen, maar onder het linkeroogje is inderdaad op de foto wel heel donker, ik denk dat het beter uit komt als ik het daar ook echt heel iets lichter maak zodat je de haren kan zien net zoals aan de rechterkant.
Het papier trekt ook beetje krom, en dan heb ik ook nog is kunstmatig licht van rechtsboven, ik denk dat het allemaal een beetje vertekend maar ik ga is even kijken wat ik kan doen! :)

JessedeJonge

Berichtdoor JessedeJonge » Wo Feb 21, 2018 6:28 pm

Progressie
Bijlagen
242ff7d6-568f-41a2-b205-bf0adbb479f5.jpg

Pluis1969

Berichtdoor Pluis1969 » Wo Feb 21, 2018 7:16 pm

Dat ziet er goed uit! Gelijk ook heel anders met zijn lijfje erbij.

Roos_

Berichtdoor Roos_ » Wo Feb 21, 2018 7:22 pm

Ik ben het met Pluis eens.
Dat verschil in grootte van de oogjes vind ik er nu ook veel logischer uitzien.

JessedeJonge

Berichtdoor JessedeJonge » Do Feb 22, 2018 1:09 am

Roos_ schreef:Ik ben het met Pluis eens.
Dat verschil in grootte van de oogjes vind ik er nu ook veel logischer uitzien.
Pluis1969 schreef:Dat ziet er goed uit! Gelijk ook heel anders met zijn lijfje erbij.

Dankje!
Met progressie foto's kan ik de onduidelijkheid soms wel begrijpen!
Maar dat is het mooie juist, in verschillende stages tot het eindproduct :)

Terug naar “Pastel”