If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Leopard eyes

In dit subforum kun je je tekeningen plaatsen die met (olie)pastel gemaakt zijn.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

BlackScorpion

Leopard eyes

Berichtdoor BlackScorpion » Zo Feb 04, 2018 8:08 pm

Hoi,

Deze tekening is gemaakt ahv een lesvideo van Jason Morgan, te vinden op zijn Patreon. Ik heb goedkeuring van hem om de tekening te laten zien, maar de rechten en dergelijken zijn van hem, de tekening mag niet verkocht worden of voor andere dingen gebruikt. Gemaakt met Derwent en Carbothello pastelpotloden en Conté à Paris krijt op antraciet kleur pastelmat. Dit papier is echt geweldig! Ik vind het zo spijtig dat ik dit niet eerder heb leren kennen, zo een wereld van verschil!

IMG_20180204_164145.jpg

Ik toon in de volgende post een paar foto's van tijdens het maken.
Op naar de volgendetekening!!

Doei,
Evy

BlackScorpion

Re: Leopard eyes

Berichtdoor BlackScorpion » Zo Feb 04, 2018 8:09 pm

IMG_20180128_164809.jpg

IMG_20180203_144947.jpg

IMG_20180203_161116.jpg

IMG_20180204_101622.jpg

IMG_20180204_141553.jpg

JessedeJonge

Berichtdoor JessedeJonge » Ma Feb 05, 2018 12:05 pm

Pastelmat is inderdaad een wereld van verschil!
Het kost ook wel iets meer maar het is het meer dan waard!

Katharina

Berichtdoor Katharina » Ma Feb 05, 2018 1:00 pm

BlackScorpion schreef:Hoi,

... op antraciet kleur pastelmat. Dit papier is echt geweldig! Ik vind het zo spijtig dat ik dit niet eerder heb leren kennen, zo een wereld van verschil!

Allereerst: De ogen zijn prachtig gemaakt. Deze tutorial heeft jou een hele stap vooruit geholpen.
M.b.t het pastelmat is het geheel niet spijtig dat je dit niet eerder hebt leren kennen. Jij hebt nu een hele grote schat aan zelfervaring in verschillende materialen/ papiersoorten.
En dat is een heel belangrijk aspect in jouw ontwikkeling. Niets is zo vervelend wanneer je merkt dat iemand vanuit niet zelf opgedane ervaring probeert een mening te profileren. Dus neem deze geweldige schat aan onderzoekend werken met verschillende materialen mee op je weg, neem mee wat past voor jou en laat achterwege wat niet fijn werkt. Ik vind pastelcard, sansfix en colourfix ook lekker werken al naar gelang ik voor een bepaalde stijl kies, kies ik ook mijn soort papier. Maar de opgedane ervaring, trial en error, neemt niemand je af en is m.i. een enorme meerwaarde.

anitat

Berichtdoor anitat » Ma Feb 05, 2018 2:15 pm

BlackScorpion, dat ziet er echt supermooi uit! Goed toch dat je hebt ontdekt dat dit papier zo veel lekkerder werkt. En inderdaad, je hebt een berg aan ervaring die je nu mooi kunt gebruiken voor pastelmat en toekomstige tekeningen. Ben erg benieuwd wat er gebeurt als je de tutorials van Colon loslaat en zelf je gevoel gaat volgen!

BlackScorpion

Berichtdoor BlackScorpion » Ma Feb 05, 2018 3:59 pm

Bedankt allemaal, correct ik heb nu meer ervaring met soorten papier, daar leer je ook van. Qua zonder lessen, ik ben ook benieuwd. Ik ga nog wel minstens 1 les doen voor ik eens terug zelf op mezelf probeer.

Pluis1969

Berichtdoor Pluis1969 » Di Feb 06, 2018 4:11 pm

Heel mooi gemaakt. Ik ga eens kijken wie die Jason is, naam zegt me niks.

BlackScorpion

Berichtdoor BlackScorpion » Di Feb 06, 2018 4:38 pm

Pluis1969 schreef:Heel mooi gemaakt. Ik ga eens kijken wie die Jason is, naam zegt me niks.

Ook te vinden als 'wildlife artist'.
Heeft een website, Facebook en Patreon.
Na 15 jaar schilderen sinds 2017 met pastel begonnen.

lalalala

Berichtdoor lalalala » Do Feb 08, 2018 10:42 am

mooi hoor!
Neem eens een kijkje op mijn site!
Site: http://www.paulienwassink.nl

BlackScorpion

Berichtdoor BlackScorpion » Do Feb 08, 2018 12:50 pm

Bedankt :)

Terug naar “Pastel”