If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Cavia Matt in opdracht WIP

In dit subforum kun je je tekeningen plaatsen die met (olie)pastel gemaakt zijn.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

anitat

Cavia Matt in opdracht WIP

Berichtdoor anitat » Ma Jan 22, 2018 3:49 pm

Ik kan meteen verder met een nieuwe tekening. Dit keer een cavia. Weer een ander soort uitdaging. Op pastelmat van 30x45 cm.

DSC_6461.JPG

IMG_5787.jpg

BlackScorpion

Re: Cavia Matt in opdracht WIP

Berichtdoor BlackScorpion » Ma Jan 22, 2018 4:32 pm

Oh leuk, ik volg!

anitat

Berichtdoor anitat » Ma Jan 22, 2018 6:18 pm

IMG_5794.jpg

Leuk BlackScorpion! Als je iets ziet wat anders kan/aandacht nodig heeft, hoor ik het graag :)

anitat

Berichtdoor anitat » Ma Jan 22, 2018 11:10 pm

IMG_5798.jpg

anitat

Berichtdoor anitat » Di Jan 23, 2018 8:39 pm

bijna klaar... nog 2 voetjes, snorharen en details

IMG_5811.jpg

Pluis1969

Berichtdoor Pluis1969 » Di Jan 23, 2018 11:53 pm

Oohhh leuk! Dit is eens wat anders dan een hond of kat.
Ziet er goed uit.

anitat

Berichtdoor anitat » Wo Jan 24, 2018 6:04 pm

IMG_5826.jpg

Matt is klaar. Ging sneller dan ik had verwacht, heb de afgelopen dagen gewoon gewerkt (ben leerkracht op een basisschool) maar in de uurtjes 's middags en 's avonds ging het prima met een daglichtlamp.
Was leuk om te doen, inderdaad weer eens wat anders dan een kat(achtige) of een hond, Pluis!
Laatst gewijzigd door anitat op Wo Jan 24, 2018 9:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

BlackScorpion

Berichtdoor BlackScorpion » Wo Jan 24, 2018 7:54 pm

Mooi gedaan!

Ik heb daarnet even gewerkt aan een tijger, een les van Jason Morgan.
Maar ik ben effe zot van de haartjes geworden, nog niet eerder gehad.

anitat

Berichtdoor anitat » Wo Jan 24, 2018 9:02 pm

Dankje blackscorpion! Soms komen de haartjes gewoon je neus uit, dat gevoel ken ik wel. Lekker even stoppen en iets anders doen. En als volgende tekening een reptiel kiezen, ben je mooi van de haartjes af ;-)

Katharina

Berichtdoor Katharina » Do Jan 25, 2018 11:38 am

Grappig een cavia!
Je hebt hem snel neergezet!
Zou zelf niet gekozen hebben om hem zo te laten "zweven" en een beetje achtergrond mee gegeven hebben, maar dat is natuurlijk ieders eigen keuze.
Pastel ligt jouw duidelijk wel.

anitat

Berichtdoor anitat » Do Jan 25, 2018 9:08 pm

Hoi Katharina, ik snap wat je bedoelt met zweven. Zou je hem dan een gekleurd stukje achtergrond hebben gegeven of meer een soort schaduw? De voorbeeldfoto is gemaakt op een wit laken en er was nauwelijks schaduwwerking. Daarnaast wilde de opdrachtgeefster het zo, zonder afleiding. Maar ik zou ook wel wat meer willen, ben benieuwd waar jij aan denkt

Pluis1969

Berichtdoor Pluis1969 » Za Jan 27, 2018 12:45 pm

Hij is mooi geworden. Als je de nadruk op het beestje wil houden zou ik voor het beetje schaduw gaan die je ook op de foto ziet.

anitat

Berichtdoor anitat » Za Jan 27, 2018 9:06 pm

Het is op de foto nauwelijks te zien, maar die schaduw van de voorbeeldfoto zit er al :)
Ondertussen heb ik hem aan z’n eigenaresse gegeven en ze was er heel blij mee

Katharina

Berichtdoor Katharina » Zo Jan 28, 2018 12:06 pm

Wanneer de opdrachtgever tevreden is kan jij dat ook zijn. Dus ik weet niet of iets hebt aan mijn beetje late reactie, maar ik zou idd zoals ook pluis zegt iets meer schaduw op het grondvlak aangegeven hebben, dit omdat je ervoor gekozen hebt het diertje in zijn geheel, kopje, lichaam en met pootjes weer te geven. Hij aard dan meer. Tevens zou ik kiezen voor een "schilderachtige" opzet achtergrond, niet geheel vullend, in contrast met het detail van het onderwerp. Ik zou daarvoor een tint gekozen hebben met een licht complementaire ondertoon t.o.v het diertje om zo de kleuren van de cavia te verstreken. Maar nogmaals , dit is waar ik op zou letten wanneer ik deze tekening gemaakt zou hebben, maar ik ben dan ook iemand die steeds blijft nadenken en corrigeren wanneer ik teken en misschien doe ik dat zelfs wel veel teveel :D

Op naar de volgende zou ik zeggen :thumbs:

Terug naar “Pastel”