If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Aantal diertekeningen

In dit subforum kun je je tekeningen plaatsen die met (olie)pastel gemaakt zijn.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

anitat

Aantal diertekeningen

Berichtdoor anitat » Di Jan 16, 2018 7:28 pm

Ik ben in december spontaan begonnen met het tekenen met pastelpotloden.

Omdat het een lievelingsdier van me is, heb ik al eerste een rode panda getekend:
DF974A59-5A34-4634-B4C7-1B9FE9AB8B50.jpeg

Daarna heb ik als verjaardagscadeau de schnauzer van de buurvrouw getekend:
B9EB4433-94B5-4B2B-9F93-BDDE28C6EF0A.jpeg
B9EB4433-94B5-4B2B-9F93-BDDE28C6EF0A.jpeg (90.35 KiB) 315 keer bekeken

En omdat ik het ook een intrigrerend dier vond (en even iets zonder haartjes wilde tekenen :-) een papegaaiduiker:
2D776573-6E08-42CF-B4F7-41603B11924C.jpeg
2D776573-6E08-42CF-B4F7-41603B11924C.jpeg (201.35 KiB) 315 keer bekeken

Ik hoor graag wat jullie er van vinden. Tips zijn erg welkom!

BlackScorpion

Re: Aantal diertekeningen

Berichtdoor BlackScorpion » Di Jan 16, 2018 7:31 pm

Ik ga in herhaling vallen... tips? Je mag mij gerust tips geven ja!
In december pas met pastel begonnen, zeg aub december 2000?
Pfffrl, mooi hoor!

anitat

Berichtdoor anitat » Di Jan 16, 2018 8:22 pm

Heel erg bedankt blackscorpion! Ik bedoel echt afgelopen december. Heb wel wat filmpjes gekeken voor basistechnieken, maar verder doe ik maar wat op gevoel en tot nu toe pakt dat goed uit. Vind vooral ogen heel leuk om te doen.

Pluis1969

Berichtdoor Pluis1969 » Di Jan 16, 2018 8:39 pm

Hihihi ik val ook in hethaling hihihi. Je hebt duidelijk een klik met pastel. Lekker mee doorgaan erg mooi wat je al gemaakt hebt.

anitat

Berichtdoor anitat » Di Jan 16, 2018 8:56 pm

Ja, jullie zijn actief in verwelkomen en opmerking plaatsen :-) Dankjewel Pluis! Ben nu bezig aan een woestijn lynx

JessedeJonge

Berichtdoor JessedeJonge » Di Jan 16, 2018 9:15 pm

Erg mooi gedaan!
Ik ben zelf toevallig ook nog maar net zo'n 3 maanden bezig en moet zeggen dat pastel echt zo'n fijn medium is om mee te werken mits je het juiste papier hebt! Ik zweer op Pastelmat van qlairefontaine, dat is de enigste tip die ik jou kan geven wat mij veel heeft geholpen op mijn techniek van tekenen.

anitat

Berichtdoor anitat » Di Jan 16, 2018 10:38 pm

Dankjewel, JessedeJonge! Jij toevallig ook nog maar kort bezig met pastel, dat zou je niet zeggen als ik je werk zie.
Pastel is heel fijn, licht over donker of andersom het kan allemaal en geeft zo veel vrijheid. Ik had gelezen dat pastelmat, velours en mi teintes worden aangeraden en heb toen 2 blokken clairefontaine besteld. Werkt heel prettig. Je tip klopt helemaal.s Ik ben wel nieuwsgierig naar hoe velours werkt, dat wil ik ook nog proberen.

JessedeJonge

Berichtdoor JessedeJonge » Wo Jan 17, 2018 12:06 am

anitat schreef:Dankjewel, JessedeJonge! Jij toevallig ook nog maar kort bezig met pastel, dat zou je niet zeggen als ik je werk zie.
Pastel is heel fijn, licht over donker of andersom het kan allemaal en geeft zo veel vrijheid. Ik had gelezen dat pastelmat, velours en mi teintes worden aangeraden en heb toen 2 blokken clairefontaine besteld. Werkt heel prettig. Je tip klopt helemaal.s Ik ben wel nieuwsgierig naar hoe velours werkt, dat wil ik ook nog proberen.

Op Mi Teintes kwam het bij mij niet helemaal tot z'n recht , maar iedereen heeft natuurlijk een eigen manier van tekenen en voorkeur.

Terug naar “Pastel”