If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Poes. 2e pastel!

In dit subforum kun je je tekeningen plaatsen die met (olie)pastel gemaakt zijn.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

JessedeJonge

Poes. 2e pastel!

Berichtdoor JessedeJonge » Zo Okt 22, 2017 1:34 pm

Hallo,
Na mijn 1e pastel te hebben gemaakt heb ik de smaak te pakken en gelijk door gegaan naar mijn 2e! :D
We zijn onderweg! :paint:
Advies en tips zijn welkom!
Bijlagen
IMG_5579.JPG
IMG_5577.JPG

mo

Re: Poes. 2e pastel!

Berichtdoor mo » Zo Okt 22, 2017 7:16 pm

Netjes. Welk papier gebruik je? En wat is de maat?
Facebook mogroen

JessedeJonge

Berichtdoor JessedeJonge » Zo Okt 22, 2017 8:04 pm

Het papier is van Canson XL dessin 160 gram A4 formaat, ik begreep dat dit niet het meest geschikte papier voor klein details zou zijn?
Ik heb papier besteld van Canson mi teintes, die zou geschikter zijn als ik op woord moet geloven. :)

Pluis1969

Berichtdoor Pluis1969 » Zo Okt 22, 2017 9:02 pm

Leuk! Je bent lekker bezig. Papiersoort maakt niet zoveel uit voor details. Hoe ruwer het papier hoe beter je meerdere lagen kwijt kan op het papier. canson xl ken ik niet, is dat vrij glad papier? De MI teintes is aan de voorkant ruwer dan aan de achterkant. Welke kant je ga gebruiken moet je zelf nog ondervinden. Zelf vind ik de achterkant vaak mooier voor een tekening maar smaken verschillen. Op de achterkant kan je wel minder lagen kwijt. Maar ik adviseer je om beide kanten uit te gaan proberen.

JessedeJonge

Berichtdoor JessedeJonge » Zo Okt 22, 2017 10:06 pm

Het is inderdaad wel een relatief glad papier, na 2-3 lagen lijkt het verzadigd en niet meer op te willen pakken.
Ik zou het proberen als ik het binnen krijg!

saskia__

Berichtdoor saskia__ » Wo Okt 25, 2017 9:55 am

Heel mooi al!

Kyon

Berichtdoor Kyon » Wo Nov 01, 2017 10:59 pm

Voor pastel vind ik zelf Pastelmat of suedekarton heel fijn. Zij kunnen veel laagjes hebben. Je kunt op deze ondergronden meer streepjes trekken ipv curven maken zoals je nu doet.
Ik vind je ogen al heel mooi erin zitten. Goed gedaan zeker voor een eerste keer en op dit papier.

JessedeJonge

Berichtdoor JessedeJonge » Di Nov 07, 2017 6:58 pm

:paint:
IMG_5594.JPG
Cat

Terug naar “Pastel”