If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Golden retriever

In dit subforum kun je je tekeningen plaatsen die met (olie)pastel gemaakt zijn.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Roos_

Golden retriever

Berichtdoor Roos_ » Do Jun 28, 2018 10:38 pm

Opdracht van een helaas overleden hond. Lange haren vind ik best wel moeilijk en haar neusje moet/wil ik nog iets veranderen. Tips en commentaar zijn dus welkom, ook over andere dingen. :)
Krijtjes en potloden op 24 x 30 cm pastelmat.

20180626_233848.jpg

Katharina

Re: Golden retriever

Berichtdoor Katharina » Vr Jun 29, 2018 9:54 am

Roos, deze is schitterend!!!
Ik weet niet wat je nog wil veranderen aan het neusje, maar ik zie er niets vreemds aan.
Je vachtsctructuur is ook echt een vacht, aaibaar!
Emotie van de hond is 100%.
De achtergrond past heel goed bij het onderwerp qua kleur en de rustige achtergrond benadrukt het onderwerp.
Ik zou er vanaf blijven en degene waarvoor het bestemd is er een reuze plezier mee doen!! Succes verzekerd!!!
Ik vind hem :thumbs: :thumbs: :thumbs:

BlackScorpion

Berichtdoor BlackScorpion » Vr Jun 29, 2018 7:39 pm

Waw...

lalalala

Berichtdoor lalalala » Vr Jun 29, 2018 8:22 pm

mooi geworden!
Neem eens een kijkje op mijn site!
Site: http://www.paulienwassink.nl

anitat

Berichtdoor anitat » Vr Jun 29, 2018 9:53 pm

Héél mooi! Ik zou er ook niet te veel meer aan doen, hij voelt al erg af.

Roos_

Berichtdoor Roos_ » Za Jun 30, 2018 6:57 am

Oke. :) Dank jullie. :)

Maria_Anne

Berichtdoor Maria_Anne » Di Jul 03, 2018 2:59 pm

Mooi hoor! Ik zie dat je met de vachtstructuur hebt geworsteld, in je tekening. Desondanks lijkt me dat de opdrachtgevers er tevreden mee zijn. Ik weet niet wat je aan de neus zou willen veranderen. Neus en ogen zijn wel erg strak, wat mogelijk wat minder eenheid in het geheel geeft. Randen van de neus zijn erg scherp, evenals die van de ogen. Het zijn geen dingen die je werk 'kraken' hoor, het zijn obsessief, compulsieve, snobistische opmerkingen van mij. Je hebt een prachtig werk neergezet waar de opdrachtgevers blij mee zullen zijn!
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip

Roos_

Berichtdoor Roos_ » Di Jul 03, 2018 10:01 pm

Maria_Anne schreef:Ik zie dat je met de vachtstructuur hebt geworsteld, in je tekening.

Waar zie je dat dan aan? Het is niet goed, maar hoe kan ik het dan verbeteren?

Maria_Anne

Berichtdoor Maria_Anne » Ma Jul 09, 2018 4:58 pm

@Roos_, die indruk krijg ik doordat het met name in de hals (al vind ik het daar wel treffend) en bij het oor plukkig overkomt. Daarnaast vind ik overall de haren wat kort getekend. Een echte golden heeft lange, zachte haren. Het is een prachtige tekening hoor! Maar komt nu meer als een labrador over, en de haren wat borsteliger, als van een bulldog.
Hoe je het zou kunnen verbeteren, denk ik door toch de haartjes iets minder individueel te tekenen. Ik denk dat de haren in de nek, rug, hals en bij de oren mogelijk ook (afhankelijk van je referentiefoto, maar die heb ik er natuurlijk niet bij) wat langer mogen.
Maar om eerlijk te zijn vind ik dit allemaal geneuzel, want het is een prima portret.
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip

Roos_

Berichtdoor Roos_ » Ma Jul 09, 2018 6:26 pm

Bedankt voor je reactie nog, maar de tekening is ondertussen al opgehaald. Helaas, want het had beter gekund.

Pluis1969

Berichtdoor Pluis1969 » Di Jul 10, 2018 8:40 am

Ik vind het een schitterende tekening. In mijn omgeving loopt ook een "golden" met kortere vacht, die houden het expres korter vooral bij zijn kont. ;)

Katharina

Berichtdoor Katharina » Di Jul 10, 2018 9:45 am

Roos_ schreef:Bedankt voor je reactie nog, maar de tekening is ondertussen al opgehaald. Helaas, want het had beter gekund.

Niet helaas, je hebt een schitterende tekening neergezet en degene die hem heeft opgehaald zal er ongetwijfeld heel blij mee zijn. Ben dus trots op jezelf en niets "helaas".
Maria-Anne geeft zelf ook aan dat, ik citeer: "Maar om eerlijk te zijn vind ik dit allemaal geneuzel, want het is een prima portret."
En natuurlijk kan het altijd beter. Wanneer dat niet zo was zou je beter kunnen stoppen met tekenen, want wat streef je dan nog na? Mensen die via systeem tekenen en altijd hetzelfde werk neerzetten worden saai. Dus ben blij met de "geneuzeltjes", neem ze mee in je volgende tekening en je zult zien dat elke nieuwe tekening weer nieuwe elementen met zich meebrengt. Wanneer jouw werk in een voortdurende ontwikkeling is, dan blijft het ook interessant.
Mijn docent zei altijd:"Hoe beter je werk, hoe meer we (docententeam) op kleine dingen gaan letten. Wanneer je werk slecht is, wat kunnen we dan nog zeggen?"
En dat is een compliment!

Roos_

Berichtdoor Roos_ » Di Jul 17, 2018 3:04 pm

@Pluis1969 Dank je. :)

@Katharina Ja, je hebt gelijk. :)

Terug naar “Pastel”