If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Little dragon probeersels

Voor elke gebruiker één draadje waarin je al je schetsen, resultaten van cursussen, lessen, workshops etc. zet, zodat je ontwikkeling gevolgd en becommentarieerd kan worden.
(LET OP: slechts één draadje per persoon!)

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Little Dragon

Re: Little dragon probeersels

Berichtdoor Little Dragon » Ma Nov 08, 2010 12:57 pm

@all:

Dank jullie. Ik ga er vanavond mee aan de slag. Voor nu roept het huishouden. Blegh.
Misschien heb ik inderdaad de plooien iets te hard aangezet en moet ik het oog wat meer bollen aan de bovenkant. Ik neem aan dat jullie van het linkerkant de arcadeboog bedoelen? Verder de kin, dit is eenvoudig te herstellen. Ik ga het iig proberen, overnieuw kan altijd nog.....Mijn mag zag het ook, maar die kon het niet in woorden vatten, wat hij zag, net als Louise. Ik ben in ieder geval blij dat ik hem gisteren niet losgerukt heb van de tafel. Eerst maar even zo kijken.

Overigens denk ik dat je in elke van mijn tekeningen wel verschillen zult aantreffen met de foto. Echt exact kopiëren kan ik niet e wil ik ook niet. Denk dat ik dan meer dan 20 uur op een tekening zit en er zijn echt grenzen.....Ik heb op Deviantart wel iets gezien van een man - ben even zijn naam kwijt - die doet een jaar over een potloodtekening, maar het resultaat is echt bizar. Maar een jaar! Ik leer steeds meer geduld op te brengen, maar zoveel?
Women are angels and when someone breaks our wings, we simply continue to fly...on broomsticks
we're flexible like that.

LeonieL

Berichtdoor LeonieL » Di Nov 09, 2010 8:55 pm

Een jaar?!! En dan ook elke dag er een paar uur aan werken, of tussendoor ook een paar weken niet?! (Als je ondertussen weken/maanden niets doet, red ik het ook :P Anders écht niet :P )
Gezellig dat je er ook bent :D

Little Dragon

Berichtdoor Little Dragon » Di Nov 09, 2010 9:06 pm

Women are angels and when someone breaks our wings, we simply continue to fly...on broomsticks

Naja naja

Berichtdoor Naja naja » Di Nov 09, 2010 10:55 pm

ik heb even gekeken... de pagina waarop hij opent, zie je hem onderaan ergens aan werken. Die tekening is best wel groot (30x40 inch) dus 't is ook niet zo dat hij zo lang doet over een A4 of A3 :P

(30x40 inch = ong. 76x101 cm)

Ik vind het erg knap maar ik zou het zelf niet willen. De tekening waar ik het over heb, is de vraagprijs $15.000. Kan je beter een foto aan je muur hangen toch? Je betaalt meer voor het idee dát het met potlood gemaakt is dan dat ik het werk zelf echt speciaal vind.
Maargoed da's weer een hele andere discussie :mrgreen: :oops:

Jonne

Berichtdoor Jonne » Wo Nov 10, 2010 3:52 pm

Dat is nou echt mijn droom... Jezus wat is die man goed zeg...

AtelierBrigitte

Berichtdoor AtelierBrigitte » Wo Nov 10, 2010 8:33 pm

Die is inderdaad echt goed - $ 15.000 :roll:
Kijk ook eens op mijn site AtelierBrigitte waar ik nu ook een blog bijhou.

---> volg mijn Facebook pagina!
--> Zoë heeft een eigen Facebookpagina!

Little Dragon

Berichtdoor Little Dragon » Vr Nov 12, 2010 4:47 pm

Zo het meisje is klaar
Afbeelding

Ik weet niet hoe het kind heet. Grafiet op Bristol A4

Charlotte62

Berichtdoor Charlotte62 » Vr Nov 12, 2010 10:02 pm

Nou die is ook weer goed gelukt hoor knap

Laikipia

Berichtdoor Laikipia » Za Nov 13, 2010 12:15 am

Zie ik het nou goed dat er rechts een lijn loopt? Of is dat effect van foto?
Ze is prachtig geworden! Wat me op valt is dat je realistisch een portret neer zet (wouw!) maar de achtergrond wat meer tekenachtig houdt. Is dat bewust? (om tintje accent neer te zetten dat het een tekening met potlood is, is een mooie manier om op die manier namelijk te doen)
Hoe lang ben je met haar bezig geweest? Mooi portret!
Benieuwd naar mijn geklieder? Ga naar http://pastellum.nl/ of http://www.lisa.exto.nl
En hier is mijn facebook pagina: https://www.facebook.com/Pastellum

Little Dragon

Berichtdoor Little Dragon » Za Nov 13, 2010 9:50 am

Denk dat de lijn een bijproduct is van mijn zeer antieke, op zijn eindje lopende scanner is. Op het origineel kan ik hem in ieder eva niet terugvinden.
Ik doe dat inderdaad expres. Niet om arrogant of zo te klinken, maar ik ben zelf een klein beetje allergisch voor dat hele fotorealistische a la Rajacenna. Vind het mooi, maar op het moment dat je een tekening maakt, die zo sterk op een foto lijkt, kun je net zo goed een goed gemaakte zwart-wit foto inlijsten: zelfde effect. De kracht van een goede tekening zit hem voor mij in twee dingen. De herkenbaarheid van de persoon en de eenvoud. Bij kinderen lukt me dat al niet (meer), daarom teken ik liever ook ouderen. Die commitments portretten bijvoorbeeld, daar kan ik helemaal op los gaan.

Ik denk dat dit portret, verspreid over anderhalve week, me zo'n 6 uur gekost heeft. Het leek veel langer, omdat het lang op de ezel gestaan heeft. Maar nu kan ik dan ook weer verder met de rest, nog negen te gaan namelijk.

Laikipia

Berichtdoor Laikipia » Za Nov 13, 2010 10:30 am

Ik had al een vermoeden dat dat met opzet was met die reden ;) Viel op, dus kon het niet laten om er over te beginnen ;) Ik denk het zelfde er over, je mag best zien dat het handwerk is en geen foto. ;)
Benieuwd naar mijn geklieder? Ga naar http://pastellum.nl/ of http://www.lisa.exto.nl
En hier is mijn facebook pagina: https://www.facebook.com/Pastellum

ben

Berichtdoor ben » Wo Nov 17, 2010 7:59 pm

Prachtig en sfeervol schetsboek,zeer variabel !!
Schilder wat je ziet, en niet wat je wilt zien !
Bezoek mijn weblog: benso-mijnschilderwerken.blogspot.com

Nandje

Berichtdoor Nandje » Do Nov 18, 2010 1:14 am

Heel mooi gemaakt!
ik vind de details ook zo leuk
What I've gained is imagination and a fantasy world, and lost touch with reality. - Kim Heechul

?? ???

Little Dragon

Berichtdoor Little Dragon » Di Mei 03, 2011 6:07 pm

Ondertussen met een kind bezig, welke ik een beetje "eng" vind. Ik Vind dat ie ee beetje gemeen kijkt, ook op de foto, ben er dan ook nog wl een poosje zoet mee, denk ik zo en zou blij zijn al'S hijstraks af is.
Afbeelding

desiree

Berichtdoor desiree » Di Mei 03, 2011 6:59 pm

oei, die lijkt op mijn buurjongen :mrgreen:
maar het wordt wel een mooie tekening.
een fijne dag
groetjes
désirée.

Terug naar “Schetsboeken”