If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Schetsboek Ferry

Voor elke gebruiker één draadje waarin je al je schetsen, resultaten van cursussen, lessen, workshops etc. zet, zodat je ontwikkeling gevolgd en becommentarieerd kan worden.
(LET OP: slechts één draadje per persoon!)

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

DutchFerryman

Schetsboek Ferry

Berichtdoor DutchFerryman » Zo Okt 29, 2017 8:22 pm

Enige tijd geleden een tekening gemaakt (portret van mijn vrouw) maar is puur uit de losse pols gedaan.
Ik teken eigenlijk strips en op dezelfde manier ook illustraties.
Toch lijkt het me mooi om ook in kleuren te gaan werken of met meer diepte (grijstinten).
Ik weet alleen niet goed waar ik moet beginnen aangezien ik die technieken niet beheers en nooit eerder heb geprobeerd zoiets te maken.
Misschien dat iemand een stappenplan heeft hoe ik het beste deze tekening in canvas kan omzetten of zo?
Nuri.jpg

Maria_Anne

Re: Schetsboek Ferry

Berichtdoor Maria_Anne » Zo Dec 10, 2017 10:11 pm

Wat wil je precies bereiken? Wil je gaan schilderen? Of wil je puur meer diepte erin aanbrengen? Want dat kan met alle media, ook met pen. Maar als je overweegt met grijstinten aan de gang te gaan is grafiet ook een goede optie (kun je in ieder geval nog gummen). Kortom: hangt er vanaf waar je eigen behoeftes liggen.
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip

DutchFerryman

Berichtdoor DutchFerryman » Do Feb 15, 2018 1:54 pm

Eigenlijk vooral tekenen. Ik ben al wel bezig met strips, maar wil eigenlijk ook portretten tekenen. Daarin ben ik aan het zoeken naar de juiste weg, maar ook het juiste materiaal. Ik ben gek op tekenen en zou ook weleens wat in kleur willen maken. Daarin weet ik nog helemaal niet waar te beginnen. Wel wil ik portretten die ik teken ook op canvas tekenen of zo met houtskool of andere materiaal. Het gaat al wel beter, maar oefening baart kunst. Ik gebruik voor tekenen fineliners en teken het strak in met rotring pennen. Mochten er leuke, betere alternatieven zijn dan hoor ik het graag.

DutchFerryman

Berichtdoor DutchFerryman » Do Feb 15, 2018 1:56 pm

Evie15022018.jpg

Een tekening die ik van mijn oudste dochter heb gemaakt uit de losse pols.

DutchFerryman

Berichtdoor DutchFerryman » Za Feb 17, 2018 2:45 pm

Angeline17022018.jpg

Vandaag een setje houtskool potloden gekocht. Was in de aanbieding bij de action. Ik heb geprobeerd een portret te tekenen van mijn jongste dochter.
Wel wat snel gedaan maar vind het resultaat niet tegenvallen. Meer oefenen en het gaat me misschien nog lukken om echt mooie portretten te maken.

lalalala

Berichtdoor lalalala » Zo Feb 18, 2018 10:13 am

Leuk dat we mee mogen kijken:) en inderdaad gewoon goed blijven oefenen en niet opgeven!!!
Neem eens een kijkje op mijn site!
Site: http://www.paulienwassink.nl

DutchFerryman

Berichtdoor DutchFerryman » Ma Feb 19, 2018 6:53 pm

Frans en Mien Segers19022018.jpg

Opnieuw een portret getekend met mijn houtskool potlood. Is nog niet meteen zo makkelijk om de juiste toon te zetten. De geforceerde lach op het gezicht van mijn vader en moeder is daar een voorbeeld van.

DutchFerryman

Berichtdoor DutchFerryman » Za Feb 24, 2018 10:28 pm

Zelfportret24022018.jpg

Deze keer geprobeerd een zelfportret te maken. Is niet makkelijk maar heb er mijn best op gedaan de foto goed na te tekenen.

Pluis1969

Berichtdoor Pluis1969 » Zo Feb 25, 2018 9:14 am

Leuke stjll zoals je die portretten maak. Wel lastig denk ik want je hebt geen schaduwen en die werken ook vaak goed mee om een portret goed te krijgen (tenminste, bij mij dan) ik zou hier zeker mee door gaan want zo te zien ligt dit jou wel. Als je de tekeningen met potlood of houtskool op canvas gaat maken zou je het wel moeten vernissen ofzo. Zou zonde zijn als het wordt afgestoft en er vlekken op komen.

DutchFerryman

Berichtdoor DutchFerryman » Zo Feb 25, 2018 3:06 pm

Aangezien ik voornamelijk strips tekende is het inderdaad zo dat ik nog op deze wijze teken. Toch wil ik proberen meer met schaduwen te gaan werken, maar ook in kleur. Hetgene dat het meeste bij me ligt is momenteel deze manier en het tekenen van strips. Toch wil ik ook eens wat meer kleur brengen in het geheel. Daar ben ik nog niet helemaal in thuis. Voorbeeld van mijn strips vind je ook op mijn site, maar hieronder een voorbeeld van wat ik zoal teken buiten portretten om.
Als ik later dood ben 1.jpg

Coen

Berichtdoor Coen » Ma Feb 26, 2018 4:55 pm

Geweldig, dat 'denkballonnetje' met "jammer genoeg!" Knap hoe je de twee figuren steeds in het eigen karakter kunt weergeven. Het verhaal is mooi opgebouwd, al mis ik een hilarisch einde. Ik wil wel gelijk heel veel hè?! ;)
Ik vroeg me af of je eerst met potlood tekent of gelijk met de fineliner aan de slag gaat (of digitaal tekent ...).
Ik adviseer je eerst een opzet te maken voor je aan een uitwerking begint. Het voorkomt misschien dat je figuren te zeer van formaat verschillen (plaatje 1) of dat een onduidelijke rand ontstaat (steunen de figuren op een dekbed of zo in de eerste plaatjes?).
Ik heb met veel plezier gekeken en gelezen en ik ben benieuwd naar een vervolg van je striptekenen en of je je wens om meer diepte te verkrijgen door schaduwgebruik, gestalte gaat geven.
Je kunt de strijd alleen winnen, als je 'm aangaat!

DutchFerryman

Berichtdoor DutchFerryman » Di Feb 27, 2018 12:11 am

Leuk dat je mijn strip ook leuk vindt. Er zijn inderdaad meer hilarische strips dan deze. Ik heb een website waar je er meer kan zien. Pas sinds kort weet ik het pas gestalte te geven. Mocht je interesse hebben kan ik de link hier wel plaatsen. Ik weet alleen niet of dat zomaar mag hier.

Coen

Berichtdoor Coen » Do Mar 01, 2018 1:49 pm

Sommige mensen zetten die link in hun onderschrift, geloof ik, zodat het bij iedere post van hen zichtbaar is.

DutchFerryman

Berichtdoor DutchFerryman » Do Mar 01, 2018 2:02 pm

Ik zag inderdaad dat je in je onderschrift wat kunt plaatsen. Ook de losse site. Benieuwd of het nu ook in het onderschrift komt. De site is nog wel in bewerking, maar onder illustraties kun je hopelijk wat leuks vinden. Op de mobiel valt bij sommige vakken een stuk weg. Op de computer zou je alles gewoon moeten kunnen zien.

Coen

Berichtdoor Coen » Do Mar 01, 2018 6:06 pm

De link werkt hoor. Ik heb even rondgekeken. Ziet er leuk uit. Wel jammer dat ik de illustraties niet kan vergroten: de strips kan ik zodoende niet lezen.

Terug naar “Schetsboeken”