If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Schetsboek van Monkeyboy

Voor elke gebruiker één draadje waarin je al je schetsen, resultaten van cursussen, lessen, workshops etc. zet, zodat je ontwikkeling gevolgd en becommentarieerd kan worden.
(LET OP: slechts één draadje per persoon!)

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Monkeyboy

Schetsboek van Monkeyboy

Berichtdoor Monkeyboy » Do Aug 25, 2016 2:04 pm

Ik ben wel benieuwd of mensen mij kunnen triggeren om meer te gaan tekenen en misschien wat tips hebben voor mij.

Dus: heb je tips? Commentaar? Vind je iets mooi, of juist niet? Kom maar door! Ik kan kritiek beter verwerken dan complimenten, dus hou je niet in.

Soms loop ik ook tegen het probleem aan dat ik wel wíl tekenen, maar dat ik zo snel even geen onderwerp kan bedenken, dus als iemand een leuk onderwerp kan opgooien; graag!

Skully - 11 augustus 2016
Afbeelding

Teardrop - 24 augustus 2016
Afbeelding

lalalala

Re: Schetsboek van Monkeyboy

Berichtdoor lalalala » Do Aug 25, 2016 2:32 pm

beide werken hebben goede punten. Je hebt goed naar de vorm van de skull gekeken en ook goed gekeken hoe het oog eruitziet. Ik ben wel benieuwd wat voor soort potlood je gebruikt 2H? of HB enz? ik denk als je meer verschillende hardheden gaat gebruiken dat je je werken kunt verbeteren. Want bijvoorbeeld om het oog heen zie je de strepen van je potloden zitten. Persoonlijk vind ik dit niet zo mooi. Maar misschien jij wel!

Leuk dat je meer wil gaan tekenen. ik kijk uit naar je werk!

Ik zit ook vaak naar een leeg papier te staren omdat ik niet weet wat ik wil tekenen. Nu ga ik dan gewoon schetsen in mijn schetsboek. Ik ga mijn pinterest op en teken de eerste foto na die ik tegen kom. Soms blijf ik dan alleen schetsen en op andere momenten kom ik zo op ideeen om te tekenen. Sowieso filmpjes van tekenende/schilderende mensen kijken inspireert mij en plaatjes van tekeningen en schilderijen kijken op pinterest ook.
Neem eens een kijkje op mijn site!
Site: http://www.paulienwassink.nl

Monkeyboy

Berichtdoor Monkeyboy » Do Aug 25, 2016 2:48 pm

Bedankt voor je reactie, lalalala.

Je hebt inderdaad gelijk voor wat betreft de overduidelijke potloodstrepen, dit is vooral doordat ik beide schetsen vrij snel heb opgezet.

Ik gebruik over het algemeen 2mm vulpotloden van Staedtler (4H, 2H, H, HB, B, 2B en 4B) en heb deze week toevallig vullingen van Koh I Noor (6B en 8B) binnengekregen.
Het papier is redelijk glad, dus ik heb het hierbij vooral op de middentonen gehouden, 2H-4B.

Ik kwam net ook nog deze foto tegen van een tijdje terug, waarbij ik juist te vroeg be begonnen met het blenden :)

Afbeelding

lalalala

Berichtdoor lalalala » Do Aug 25, 2016 4:28 pm

Goed dat je al meer soorten gebruikt. Misschien is het dan wat gehaast gedaan. Ik vind deze hierboven eigenlijk wel heel gaaf! ik weet niet wat je er uiteindelijk mee wilde gaan doen maar zo heeft hij al wel wat. Vooral de ogen vind ik mooi.
Neem eens een kijkje op mijn site!
Site: http://www.paulienwassink.nl

desiree

Berichtdoor desiree » Do Aug 25, 2016 7:34 pm

Die ogen..........het lijkt wel of ze "licht geven"
Mooi hoor Monkeyboy.
een fijne dag
groetjes
désirée.

Monkeyboy

Berichtdoor Monkeyboy » Do Aug 25, 2016 7:48 pm

Dank je, Désirée en lalalala! Dit was ook eigenlijk een projectje waar ik een tijd terug aan begonnen was, maar nooit af heb gemaakt omdat ik al heel snel begon met een doezelaar waardoor het papier al snel vlak werd en ik en geen extra contrast meer in kon krijgen.

Monkeyboy

Berichtdoor Monkeyboy » Di Okt 04, 2016 5:54 am

Ik twijfelde even of ik deze onder schetsen of WIP moest plaatsen, dus voorlopig maar even als schetsboek item.

Referentie gevonden op Pinterest (gezocht op 'Crow')
Canson 1557 A3

Afbeelding
Crow - 03-10-2016

Monkeyboy

Berichtdoor Monkeyboy » Za Okt 22, 2016 12:58 am

Vandaag voor het eerst eens geëxperimenteerd met houtskool, beviel me erg goed!

Afbeelding
Zeus - 21-10-2016

Kyon

Berichtdoor Kyon » Di Okt 25, 2016 1:10 pm

Oh die laatste vind ik prachtig! Mooi effect met het houtskool.
Mag ik vragen hoe de onderlegger heet die je daar hebt liggen. Ik zie hem vaker maar kan hem nergens vinden in de kunstenaarswinkel of online.

Monkeyboy

Berichtdoor Monkeyboy » Di Okt 25, 2016 8:04 pm

Dank je Kyon!

Dit is een eenvoudige snijmat in A1 formaat, paste precies op mijn tekentafel waar helaas wat butsen in zitten. Je kan ze gewoon online bestellen, maar bij de gemiddelde knutsel- of hobbyshop hebben ze meestal voldoende op voorraad tot A2 formaat en soms ook wel groter.

Kyon

Berichtdoor Kyon » Wo Okt 26, 2016 9:20 pm

Yess gevonden. Snijmat! Bedankt Monkeyboy. Ik zocht iedere keer op onderlegger etc. en kreeg dus niet hetgeen ik wilde hebben. En nu met snijmat krijg ik het wel.

Maria_Anne

Berichtdoor Maria_Anne » Zo Nov 06, 2016 10:53 am

Ik zie dat je ook ideeen op wilt doen; een goede inspiratiebron voor mij is vaak de facebookgroep Photos For Artists.

Over je schetsen: al goed bezig! Je werkt denk ik veel vanaf foto's he? Probeer eens meer objecten, levende mensen/dieren te tekenen. Leer je ook heel veel van, is mijn eigen ervaring geweest.
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip

Terug naar “Schetsboeken”