If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Kyon's schetsboek

Voor elke gebruiker één draadje waarin je al je schetsen, resultaten van cursussen, lessen, workshops etc. zet, zodat je ontwikkeling gevolgd en becommentarieerd kan worden.
(LET OP: slechts één draadje per persoon!)

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Annet

Re: Kyon's schetsboek

Berichtdoor Annet » Di Jan 31, 2017 9:00 pm

Die wesp is echt goed zeg
Website: @telier@nnet
Facebook: Annet's Art
DeviantART: Vissen13

Kyon

Berichtdoor Kyon » Zo Feb 05, 2017 8:34 pm

Haha YouDiffer, ik heb het zelf ook niet zo op wespen. Maar vond het wel een goed onderwerp om met korte streepjes/lijntjes te tekenen bij de pentekening. De associatie was er wel :mrgreen:

Dank je wel Annet.

Kyon

Berichtdoor Kyon » Ma Mar 06, 2017 4:27 pm

Afgelopen weekend een workshop gevolgd waarbij de kleurenleer bij portret aan bod kwam. Heel leerzaam en leuk.

WIP
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sylvia F

Berichtdoor Sylvia F » Di Mar 07, 2017 12:36 am

Interessant. Ik zou bij het laatste plaatje niet gedacht hebben dat het zo opgebouwd was.

Cederzo

Berichtdoor Cederzo » Di Mar 07, 2017 12:38 pm

Tof hoe je de koude kleuren nog steeds erdoor voelt komen!

Pluis1969

Berichtdoor Pluis1969 » Za Mei 06, 2017 9:42 am

Schitterend portret. Zou zelf niet verzinnen om met blauw te beginnen. Is het met pastel gemaakt?

YouDiffer

Berichtdoor YouDiffer » Za Mei 06, 2017 11:13 am

Ik ben best jaloers op dat portret! Dat ziet er goed uit!
Angel

An angel found her way,
through her black thoughts.
Angelicfacts is what she has kept hidden,
she's angelsdead.

Kyon

Berichtdoor Kyon » Do Mei 25, 2017 9:26 pm

@ Pluis, inderdaad met pastel.
Dank jullie wel. Ik zou zelf ook nooit zo begonnen zijn en vond het ook wel eng. Maar het werkt wel om zo de huidkleuren goed te krijgen. Anders wordt het toch teveel "pop" kleuren (=levenloos). Er zitten zoveel kleuren in de huid als je goed kijkt.

Katharina

Berichtdoor Katharina » Za Mei 27, 2017 1:02 pm

Mooi dit portret. Ik moet zeggen ik heb nog nooit iemand gezien die met blauw begon. Groen als ondertoon heb ik wel eens van gehoord, maar zo blauw. Dat is nieuw. Mag ik vragen van wie de workshop was die je gevolgd hebt. Volgend jaar wil ik ook een aantal workshops gaan volgen en deze lijkt me wel interessant.

Kyon

Berichtdoor Kyon » Za Mei 27, 2017 9:12 pm

@ Katharina, ligt ook aan het type huid dat je wilt tekenen. Mijn voorbeeld had een olijfkleurige huid.
Ik heb de cursus gevolg bij Lisa, zij is hier moderator Laikipia.

Katharina

Berichtdoor Katharina » Ma Mei 29, 2017 5:50 pm

Dank je voor je antwoord Kyon. Ik begrijp dus dat voor elk huidkleur/type een andere opzet wordt gebruikt?
Ik zal eens gaan rondsnuffelen bij haar, want ik zag dat zij ook een website heeft.
In ieder geval wel interessant genoeg om in mijn achterhoofd te houden.

Kyon

Berichtdoor Kyon » Vr Jun 30, 2017 10:08 pm

Alweer lang geleden dat ik iets gepost hebt. Heb ondertussen wel getekend maar niet heel veel. Dit in verband met overlijden van mijn hond en het opvoeden van een nieuwe pup. Heel leuk en intensief. Maar mis mijn tekeningen wel. Dus die ga ik nu wel weer oppakken. Hier nog wat tekeningen van de afgelopen tijd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BlackScorpion

Berichtdoor BlackScorpion » Za Jul 01, 2017 7:18 am

Wauw, knappe tekeningen!

mapo65

Berichtdoor mapo65 » Za Jul 01, 2017 9:42 am

Kyon schreef:Alweer lang geleden dat ik iets gepost hebt. Heb ondertussen wel getekend maar niet heel veel. Dit in verband met overlijden van mijn hond en het opvoeden van een nieuwe pup. Heel leuk en intensief. Maar mis mijn tekeningen wel. Dus die ga ik nu wel weer oppakken. Hier nog wat tekeningen van de afgelopen tijd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Leuk dat je weer wat gepost hebt. Prachtige dingen en wat een verschil kleur maakt, ga ik binnenkort ook proberen

Kyon

Berichtdoor Kyon » Za Jul 08, 2017 10:04 pm

Vandaag weer eens gespeeld met verschillende materialen. De pup is getekend met zwart kleurpotlood en de herder is het water getekend met intktense postlood (aqua). Dit alles op aquarelpapier.
Afbeelding

Terug naar “Schetsboeken”