If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Schetsboek van Meilindis

Voor elke gebruiker één draadje waarin je al je schetsen, resultaten van cursussen, lessen, workshops etc. zet, zodat je ontwikkeling gevolgd en becommentarieerd kan worden.
(LET OP: slechts één draadje per persoon!)

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Annemarie62

Re: Schetsboek van Meilindis

Berichtdoor Annemarie62 » Wo Aug 27, 2014 12:15 pm

Mooi schetsboek!!!!Vooral dat echtpaar ( ouders ) is erg mooi......
Schilderijen van mij zijn ook te zien op: http://www.annemariekonings.eu

Meilindis

Berichtdoor Meilindis » Zo Aug 31, 2014 7:51 pm

Toen ik laatst best wel moe was heb ik een beetje zitten spelen met pastelkrijt (Jaxell). Leuk om te doen! Het is een beetje een drukke tekening, maar de kleuren waren erg leuk om mee te werken.

Afbeelding

Meilindis

Berichtdoor Meilindis » Zo Aug 31, 2014 7:54 pm

Gisteren en vandaag ben ik bezig geweest met een nieuwe tekening van mijn nichtje (die ook het onderwerp was van mijn eerste tekening in dit schetsboek.
Ik heb pastelpapier gekocht, en een zandkleurig papier hiervoor uitgezocht. Met behulp van een snijplank en wat klemmetjes van de HEMA heb ik een stevige achtergrond gemaakt, en toen lekker zitten tekenen.

Afbeelding

De tekening is best goed gelukt, vind ik zelf, maar ik merk dat ik niet zo goed weet wat ik moet doen met achtergronden van portretten. Ik wil niet afleiden van het onderwerp, maar een egale achtergrond is toch wat kaal. Heeft er iemand een goede tip voor mij?

Soon

Berichtdoor Soon » Ma Sep 01, 2014 4:16 pm

Oh hij is heeeel goed gelukt, mooi die kleuren voor haar huid zo. Achtergronden met pastel ben ik niet bekend mee.

Je gaat goed vooruit!
"Embrace the glorious mess that you are"

Melissa

Berichtdoor Melissa » Ma Sep 01, 2014 8:47 pm

Erg mooi!!! Ik vind het zelf ook altijd moeilijk een achtergrond te kiezen. Ik durf het ook nooit zo goed aan.

Meilindis

Berichtdoor Meilindis » Vr Sep 12, 2014 6:59 pm

Vandaag ben ik verder gegaan met een schets die ik vorige week al had gemaakt met pastelpotlood. De verhoudingen waren niet helemaal goed, en ik dacht, ik kan hem weggooien, of ik ga er nog een beetje mee spelen. Ik heb het laatste gekozen.

Ik heb mijn pastelkrijtjes gepakt en heb geprobeerd om de tekening daarmee in te vullen, en wat diepte te creëren. Zonder opnieuw naar de voorbeeldfoto te kijken. Het blijft een beetje vechten met het papier (het heeft nogal grove groeven, ik zou het wel wat fijner willen hebben), maar ik heb lekker getekend.

Afbeelding

De diepte komt er redelijk in, ook al zijn de verhoudingen niet helemaal goed. Ik heb deze keer ook een eenvoudige achtergrond gemaakt (een licht kleurverloop van warmgeel naar oranje) om wat contrast te geven met het portret (en de blauwgrijzige tint van het papier), en dat werkt best leuk. Een volgende keer ben ik daar denk ik wat minder aarzelend in (al pak ik voor zo'n vlak denk ik wel krijtjes, geen potloden). Of ik pak verf voor de achtergrond... spannend!

Melissa

Berichtdoor Melissa » Vr Sep 12, 2014 7:06 pm

Ik vind het mooi gedaan hoor!

Meilindis

Berichtdoor Meilindis » Vr Sep 12, 2014 7:14 pm

Dankjewel, Melissa!
Ik vind het trouwens erg mooi wat jij allemaal maakt met houtskool! Die honden... prachtig!
Ligt ook wel mooi dicht tegen elkaar aan, qua techniek, toch? Pastel en houtskool?
Ik vind het contrast dat je kunt maken tussen scherp en gedoezeld zo mooi :)

Meilindis

Berichtdoor Meilindis » Za Sep 20, 2014 1:45 pm

Vandaag had ik eindelijk tijd om een begin deze week begonnen schets af te maken. Het is een tekening van mijn neefje, en ik ben best wel blij met het resultaat! Het is toch wel lekker dat je met pastelpotloden zo makkelijk details aan kunt brengen.

Afbeelding

Pluis1969

Berichtdoor Pluis1969 » Za Sep 20, 2014 4:21 pm

Je maakt mooie en leuke tekeningen! Misschien kan je de achterkant vh papier gebruiken? Dat is meestal gladder.

Meilindis

Berichtdoor Meilindis » Za Sep 20, 2014 4:23 pm

Oh, goeie tip, daar had ik nog helemaal niet aan gedacht!
Ik ga eens kijken of dat bij mijn papier ook zo is.
Dankjewel!

Melissa

Berichtdoor Melissa » Za Sep 20, 2014 4:34 pm

Aahh wat een lieve tekening. Erg mooi! Ook zijn shirt vind ik mooi gedaan!
Nog bedankt voor je compliment Meilindis! :)
Houtskool en pastel lijkt inderdaad veel op elkaar!
Lekker doezelen/uitvegen :) Daarom lijkt het me zo moeilijk om met kleurpotlood te tekenen... En ook grafiet vind ik moeilijk... Maar hopelijk komt dat ooit nog ;)

Brouwers

Berichtdoor Brouwers » Ma Sep 22, 2014 9:06 pm

wat een leuke schetsboek, veel variatie..ik vind je ouders ook al erg goed gelukt hoor
!

Meilindis

Berichtdoor Meilindis » Ma Sep 22, 2014 9:22 pm

Ik heb me eens gewaagd aan een "niet-portret" :)
Een tekening van de Noordwal in Den Haag.

Afbeelding

Dat valt nog niet mee, zeg, bomen/bladeren en water!

desiree

Berichtdoor desiree » Di Sep 23, 2014 8:41 am

Meilindis schreef:
Dat valt nog niet mee, zeg, bomen/bladeren en water!

Nou, ik vind dat het goed gelukt is :thumbs:
Heb je dat alleen met krijt gedaan of ook met past.potl.?
De lucht is ook overtuigend.
een fijne dag
groetjes
désirée.

Terug naar “Schetsboeken”