If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

YouDiffer's Schetsboekje

Voor elke gebruiker één draadje waarin je al je schetsen, resultaten van cursussen, lessen, workshops etc. zet, zodat je ontwikkeling gevolgd en becommentarieerd kan worden.
(LET OP: slechts één draadje per persoon!)

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

YouDiffer

YouDiffer's Schetsboekje

Berichtdoor YouDiffer » Do Mar 01, 2012 11:02 pm

post nu mini, ben te lui grote te veranderen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Er zit hier een tekening bij (man + vrouw rolstoel + 2 babies) dit was een toekomstbeeld dat ik had. Mijn nichtje en neefje waren toen nog niet geboren, en opa was in het ziekenhuis beland.
toekomst beeld was dat opa uit het ziekenhuis kwam volledig hersteld van zijn herseninfarct, dat hij weer met oma (vrouw rolstoel) thuis ging wonen en zijn toekomstige kleinkinderen zou ontmoeten, zodra het af was zou ik de tekening aan opa en oma geven.

werkelijkheid: Opa is nu uit het ziekenhuis nog steeds herstellende morgen komt hij thuis te wonen. Oma is dood gegaan.. gevallen uit bed. Mijn nichtje en neefje zijn geboren (tweeling) maar beide overleden aan kinkhoest. Dit verhaal begon in september en eindigt nu in februari. De schets is in oma's kist mee gegaan. En dit is tevens de reden dat ik minder teken dat ik 1 jaar geleden deed.

Ik wou het even delen, omdat ik anders misschien naar kan reageren terwijl ik dit niet bedoel.

ohw sorry voor schetsen spam xD Ik dacht andere digitale upgeload te hebben maar viel weer tegen, er komen er meer !! ooit. (:
Angel

An angel found her way,
through her black thoughts.
Angelicfacts is what she has kept hidden,
she's angelsdead.

Wazza

Re: AngelsDead's Schetsboekje [TRAD][DIG]

Berichtdoor Wazza » Vr Mar 02, 2012 12:08 am

Nummer 2 wekt mijn interesse, maar ik zie hem niet zo goed. Vind de houding erg sprekend en je hebt het met weinig maar strakke lijnen gedaan.

* Mooi, dat verhaal van je oma en begrijpelijk van het tekenen.
Imagine

Werkend met Pastel, Acryl- en Olieverf.
(Feedback wordt gewaardeerd)

http://www.blijf-al.nl/goed

Sonja

Berichtdoor Sonja » Vr Mar 02, 2012 1:29 am

Heel bijzonder en herken je verhaal in deze.
Neem even de tijd en laat de tijd je emoitionele wonden de tijd gunnen.

Het komt wel terug alleen nu even niet waarschijnlijk.
Als je goed bij voelt, neem gerust de tijd ervoor.
Ga door wanneer je aan toe bent.

Lieve groetjes mee!
Mijn eigen site http://www.sveltman.com

YouDiffer

Berichtdoor YouDiffer » Vr Mar 02, 2012 7:32 am

Wazza schreef:Nummer 2 wekt mijn interesse, maar ik zie hem niet zo goed. Vind de houding erg sprekend en je hebt het met weinig maar strakke lijnen gedaan.

* Mooi, dat verhaal van je oma en begrijpelijk van het tekenen.

Deze had ik al op DA gepost, dus ik post hier onder de link, dan kun de foto in groot zien :

http://th00.deviantart.net/fs71/PRE/f/2 ... 4ema2j.jpg

Hahah dankje, persoonlijk baal ik er wel van.. Omdat sinds september er alleen nog maar rotsooi is geweest en mensen wel van mij verwachten dat ik goede cijfers haal en alles. Met andere woorden ik moet keihard door terwijl ik zelf eigenlijk meer rust nodig heb om alles eventjes te laten bezinken.
Maar dat komt goed, na mij examen heb ik een hele lange vakantie waar ik alles rustig ga proberen te werken !

Sonja schreef:Heel bijzonder en herken je verhaal in deze.
Neem even de tijd en laat de tijd je emoitionele wonden de tijd gunnen.

Het komt wel terug alleen nu even niet waarschijnlijk.
Als je goed bij voelt, neem gerust de tijd ervoor.
Ga door wanneer je aan toe bent.

Lieve groetjes mee!

(: Op het moment heb ik geen tijd om er echt goed over na te kunnen denken, het grootste gedeelte van het "verdriet" is al weg. Door dat ik de schets mee kon geven en doordat ik bij oma's begravenis kon zijn heb ik het al deels verwerkt, na mijn examen wil ik een schilderij op doek proberen te maken in nagedachtenis van oma en mijn nichtje en neefje.. Alleen moet dit alleen voor mij duidelijk zijn.. Anders zou ik opa en mijn ouders ontzettend veel pijn doen.

Dankje! Ik zal zeker wbt tekenen rustiger aan doen en der 1x goed voor zitten als ik de tijd en kracht er voor heb.
Angel

An angel found her way,
she's angelsdead.

Wazza

Berichtdoor Wazza » Vr Mar 02, 2012 10:35 am

Vind hem echt heel mooi! Ook die uitdrukking.

Ik begrijp de situatie volkomen. Erg frustrerend voelt dat. Voel je zeker niet gehaast en onthoud dat niets MOET, want dat is wel iets wat je zelf kunt gaan invullen. Je zoekt namelijk ergens een weg die je niet ziet. Ik moet dit, dat, zus, zo, maar ook ... en daar heb je dan geen tijd meer voor. Dat wilde ik je even meegeven. Gun jezelf ook momenten zonder het moeten (doorgaan.) Blijf inderdaad jezelf ;)
Imagine

Werkend met Pastel, Acryl- en Olieverf.
(Feedback wordt gewaardeerd)

http://www.blijf-al.nl/goed

YouDiffer

Berichtdoor YouDiffer » Vr Mar 02, 2012 7:52 pm

[quote="Wazza"]Vind hem echt heel mooi! Ook die uitdrukking.

Ik begrijp de situatie volkomen. Erg frustrerend voelt dat. Voel je zeker niet gehaast en onthoud dat niets MOET, want dat is wel iets wat je zelf kunt gaan invullen. Je zoekt namelijk ergens een weg die je niet ziet. Ik moet dit, dat, zus, zo, maar ook ... en daar heb je dan geen tijd meer voor. Dat wilde ik je even meegeven. Gun jezelf ook momenten zonder het moeten (doorgaan.) Blijf inderdaad jezelf ;)[/quo

haha dankje !!

haha komt goed dankje ! (:
Ik doe mijn best en heb ook wel wat steun (mijn vriend/ouders/zusje/broertje en een paar goede vriendinnen)

Al hebben mijn ouders zusje broertje er ook last van.. maar het komt allemaal goed <3
Angel

An angel found her way,
she's angelsdead.

Night_Elf

Berichtdoor Night_Elf » Vr Mar 02, 2012 8:15 pm

Ik vind het jammer dat je je werk niet groter post. Hoe dan ook, gun jezelf de tijd, iets maken onder tijdsdruk leidt er alleen maar toe dat je stress krijgt van iets dat alleen maar als hobby bedoeld is.
*Nobody move! Dropped me brain!*

ATC Blog Facebook DA

Valliebal

Berichtdoor Valliebal » Vr Mar 02, 2012 8:51 pm

Ik ben eigenlijk nog steeds stil van je verhaal, wat een naarheid en dat allemaal tegelijk..
Heel veel sterkte nog hiermee.

Van wat ik kan zien vind ik je schetsen erg leuk, jammer inderdaad dat ze zo klein zijn (maar laat je niet door me/ons onder druk gezet voelen hoor ;) )
De vierde (meisje dat knipoogt) heeft iets, ik weet niet wat en waarom maar die vind ik helemaal geweldig! Waarschijnlijk omdat ze er zo spontaan op staat!

Liefs,
Valerie

nummer11

Berichtdoor nummer11 » Vr Mar 02, 2012 11:21 pm

Wat een ellende, en allemaal in zo'n korte tijd.
Blijf rustig posten en tekenen als je daar zin in hebt. Ga je niet haasten. Zou zonde zijn want er zitten mooie tekeningen bij tussen.
instagram: nienke.art

YouDiffer

Berichtdoor YouDiffer » Za Mar 03, 2012 9:50 pm

Night_Elf schreef:Ik vind het jammer dat je je werk niet groter post. Hoe dan ook, gun jezelf de tijd, iets maken onder tijdsdruk leidt er alleen maar toe dat je stress krijgt van iets dat alleen maar als hobby bedoeld is.

Ik heb de tekeningen ook groter, maar te groot om hier gepost te worden.
Ik kan je de link geven van mijn DA/scrap page, dan kun je ze groter zien:
http://angelsdead.deviantart.com/galler ... ath=scraps
(der staan daar ook andere schetsen die ik hier niet wou posten omdat je hier een plaatje maar 1x mag posten en ik de request van swift daar ook met de schetsen heb staan xD

Ik neem rustig de tijd voor mijn tekeningen omdat ik idd anders mijn plezier er in verlies

nummer11 schreef:Wat een ellende, en allemaal in zo'n korte tijd.
Blijf rustig posten en tekenen als je daar zin in hebt. Ga je niet haasten. Zou zonde zijn want er zitten mooie tekeningen bij tussen.

hahah nee hoor, dankje !

Valliebal schreef:Ik ben eigenlijk nog steeds stil van je verhaal, wat een naarheid en dat allemaal tegelijk..
Heel veel sterkte nog hiermee.

Van wat ik kan zien vind ik je schetsen erg leuk, jammer inderdaad dat ze zo klein zijn (maar laat je niet door me/ons onder druk gezet voelen hoor ;) )
De vierde (meisje dat knipoogt) heeft iets, ik weet niet wat en waarom maar die vind ik helemaal geweldig! Waarschijnlijk omdat ze er zo spontaan op staat!

Liefs,
Valerie

Shit happens, het komt uiteindelijk toch wel weer allemaal goed.
http://angelsdead.deviantart.com/galler ... s#/d4d7f3m grotere versie van de 4e

hahah nee hoor
Angel

An angel found her way,
she's angelsdead.

YouDiffer

Berichtdoor YouDiffer » Di Mar 06, 2012 4:45 pm

Afbeelding
Angel

An angel found her way,
she's angelsdead.

Jonne

Berichtdoor Jonne » Wo Mar 07, 2012 9:20 am

Oef wat een verhaal zeg.
Maar wat ik je nog even mee wil geven; wees niet bang om met je schilderij mensen pijn te gaan doen. Iedereen verwerkt nare gebeurtenissen op zijn eigen manier en iedereen heeft er recht op om het op zijn of haar eigen manier te doen.
Als jij de behoefte voelt om er een schilderij bij te maken, zodat je het letterlijk een plekje geeft, denk ik dat dat een hele goede manier is. Je schildert wat lading van je af misschien. Dat maakt dat jij voor je omgeving weer een wat sterker mens kan zijn, dus heeft ook veel positieve gevolgen...

En nog iets; wees niet bang om af en toe tijd voor jezelf te nemen. Ik ben ook een tijdje tussen mijn studie uit gestapt en ik kan zeggen dat ik er absoluut geen spijt van heb. En als je het realistisch bekijkt; wat is nou een jaartje op een mensenleven (stel dat je je examens niet zou halen)?
Maar dat is moeilijk om los te laten en er wordt ook veel van je verwacht. Maar pas op dat je niet teveel van jezelf vraagt ;)

YouDiffer

Berichtdoor YouDiffer » Wo Mar 07, 2012 9:35 am

Jonne schreef:Oef wat een verhaal zeg.
Maar wat ik je nog even mee wil geven; wees niet bang om met je schilderij mensen pijn te gaan doen. Iedereen verwerkt nare gebeurtenissen op zijn eigen manier en iedereen heeft er recht op om het op zijn of haar eigen manier te doen.
Als jij de behoefte voelt om er een schilderij bij te maken, zodat je het letterlijk een plekje geeft, denk ik dat dat een hele goede manier is. Je schildert wat lading van je af misschien. Dat maakt dat jij voor je omgeving weer een wat sterker mens kan zijn, dus heeft ook veel positieve gevolgen...

En nog iets; wees niet bang om af en toe tijd voor jezelf te nemen. Ik ben ook een tijdje tussen mijn studie uit gestapt en ik kan zeggen dat ik er absoluut geen spijt van heb. En als je het realistisch bekijkt; wat is nou een jaartje op een mensenleven (stel dat je je examens niet zou halen)?
Maar dat is moeilijk om los te laten en er wordt ook veel van je verwacht. Maar pas op dat je niet teveel van jezelf vraagt ;)

Klopt maar het is nooit leuk om mensen pijn/leed te berokkenen. Het zou mijn Opa best welles zwaar kunnen vallen als ik probeer mijn nichtje/neefje en oma te tekenen/schilderen. Ik wil dan dat het niet zo duidelijk is. Dus dat het voor mij duidelijk is dat ik hen vereeuwig (zou je kunnen zeggen) maar dat andere bvb gewoon 2 konijntjes en 1 paard zien ofz. IDK yet.

een jaar op een mensen leven is niet veel. Maar ik wil graag het huis uit en op mijn eigen benen kunnen staan. Zolang ik thuis woon betalen mijn ouders mijn studie dus is het noodzakelijk voor mij dat ik eventjes door werk en dus dit jaar en komende 4 jaren slaag met (liefst) zulke mooie cijfers dat men ziet dat ik er voor vecht. xD

Ik zal mijn best doen niet teveel van mezelf te verwachten/vragen, dankje voor je opbouwende commentaar !! (:
Angel

An angel found her way,
she's angelsdead.

AtelierBrigitte

Berichtdoor AtelierBrigitte » Wo Mar 07, 2012 11:13 am

[AngelsDead: bij voorkeur niet alles quoten waar je op reageert. Soms is het al duidelijk genoeg op welke reactie je reageert of is het voldoende om je reactie te beginnen met '@Jonne: .... bla bla'. Dit leest voor iedereen prettiger en houdt het forum sneller. Bedankt!]
Kijk ook eens op mijn site AtelierBrigitte waar ik nu ook een blog bijhou.

---> volg mijn Facebook pagina!
--> Zoë heeft een eigen Facebookpagina!

YouDiffer

Berichtdoor YouDiffer » Wo Mar 07, 2012 7:41 pm

@Brigitte, is goed (:
Ik ben het gewend op het andere forum maar ik kan me der wel op aanpassen !
Dus ik zal er vanaf nu (!) op letten (:

<3
Angel

An angel found her way,
she's angelsdead.

Terug naar “Schetsboeken”