If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Eindejaarsgalerij 2010

In dit subforum staat een verzameling van goede, bruikbare tips en WIP's als een soort van naslagwerk.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

AtelierBrigitte

Eindejaarsgalerij 2010

Berichtdoor AtelierBrigitte » Za Jan 15, 2011 1:02 pm

In navolging op de galerij van vorig jaar klik, ook dit jaar weer een jaaroverzicht.

Het doel van de eindejaarsgalerij is, dat je van je eigen werken maximaal 3 kiest die je om wat voor reden dan ook het mooist/bijzonderst etc. vindt. Dit kan zijn omdat je het een goed gelukt stuk vindt, het materiaal je goed bevallen is, het onderwerp je persoonlijk erg raakt... maakt niet uit wat je reden is, als je er maar 3 kiest die je DIT jaar (2010) hebt gemaakt.

Per gebruiker (die meedoet) worden deze werken hier getoond, met de motivatie en de overige gebruikers kunnen/mogen daar hun mening over geven.

Om te voorkomen dat over een poosje, bepaalde werken niet meer zichtbaar zijn omdat ze van internet zijn gehaald, worden voor dit onderdeel de plaatjes direct gehost vanuit SchilderenEnzo. Hier zijn dan wel wat spelregels aan verbonden:

Spelregels:
1. mail mij de door jou gekozen drie werken waarbij je de bestanden als volgt benoemd: [gebruikersnaam]01, [gebruikersnaam]02 en [gebruikersnaam]03;
2. geef een korte beschrijving van elk werk: titel, afmeting, materiaal;
3. geef een motivatie van elk werk;
4. vermeld je gebruikersnaam (forumnaam) in je mail, zodat ik onder die naam je plaatjes met motivatie kan opnemen.

Je kunt alles mailen naar: galerij2010@schilderenenzo.nl

Ik ben een beetje laat met het openen van de galerij, maar ik stel voor dat iedereen kan indienen tot en met 31 januari 2011.

Hou er rekening mee dat het soms even kan duren voor ik je werken upload en plaats - ik zit niet 24 uur per dag achter de PC :wink:
Kijk ook eens op mijn site AtelierBrigitte waar ik nu ook een blog bijhou.

---> volg mijn Facebook pagina!
--> Zoë heeft een eigen Facebookpagina!

AtelierBrigitte

Re: Eindejaarsgalerij 2010

Berichtdoor AtelierBrigitte » Di Jan 18, 2011 10:05 pm

En de eerste inzendingen beginnen binnen te komen.

Als eerste: Aileen (Naja Naja)

Titel: Daniel's Leopard
Media: Aquarel, zwarte fineliner
Afmetingen: 24 x 32 cm
Motivatie:
Ik maakte een serie met allemaal verschillende mythische wezens, die nogal 'vergeten' worden in de kunst. Dus allemaal beesten die je niet zovaak ziet.
De rest van de serie was een beetje afgeraffeld, maar deze is zó goed gelukt, ondanks de onwerkelijkheid ervan (4 koppen en vleugels) zou het me toch niet verbazen als je hem opeens langs zou zien struinen door de Afrikaanse bush. Dat is ook altijd de bedoeling van mijn werk, vandaar dat ik hem in de eindejaarsgalerij terug wil zien.

Afbeelding

-------------------------------------------------------------------

Titel: Parasite
Media: Aquarel, zwarte fineliner en Oos-Indische inkt
Afmetingen: 28 x 36 cm
Motivatie: Een ruilopdracht met Marieke (MariekedeStip hier op 't forum). Ik kreeg van haar de opdracht om Scylla te tekenen. Ze is een Grieks monster waarvan twee omschrijvingen bestaan: een monsterlijk gedrocht (verder geen specificatie) en een vrouw met zes hondekoppen die uit haar zij groeiden. Nu ben ik niet goed in mensen tekenen dus ging ik maar voor het gedrocht. Ik zat eerst te denken aan een octopus met zes armen met hondekoppen aan het uiteinde, maar toen kwam ineens dit uit m'n potlood...
Ik vind de kop(het 'Parasite' gedeelte dus) supergaaf gelukt, zeker 1 van mijn betere werken van het afgelopen jaar.

Afbeelding

-------------------------------------------------------------------

Titel: Wrog
Media: Digitaal (Wacom Bamboo pentablet, GIMP)
Afmetingen: -
Motivatie: Ik vond hem zelf niet zo heel super gelukt, maar ik kreeg er zulke leuke reacties op! 'Wrog' staat overigens voor Frog x Wasp, kikker x wesp dus :)

Afbeelding

AtelierBrigitte

Berichtdoor AtelierBrigitte » Di Jan 18, 2011 10:10 pm

En de tweede: Marieke (deStip)

Titel: TerribleBillyII
Afmeting: 30x40 cm
Materiaal: Acryl
Dit was een gebed zonder einde; A. Omdat het niet een mooie hond is om naar te kijken, en B. Omdat het ook echt eindeloos leek. Ik heb meer dan 2,5 jaar over dit schilderij gedaan, maar uiteindelijk ben ik tevreden over het resultaat. Vooral omdat ik deze hond al eerder heb geschilderd, en ik zeker een progressie kan zien in mijn werk.

Afbeelding

------------------------------------------------------

Titel: Would You Dare To Come Closer?
Afmeting: 30x60 cm
Materiaal: Aquarel
Eigenlijk was ik ongeduldig bij dit werk. De ogen en de snavel waren goed gelukt, maar de afwerking heb ik zogezegd afgeraffeld. Als ik 'm nu terugzie ben ik toch wel tevreden. Dat moet ik wel zeggen anders zou ik dit werk niet opgeven voor deze galerij :)

Afbeelding

------------------------------------------------------

Titel: Cadeau bij de surprise
Afmeting: A3
Materiaal: Grafiet
Toevallig dat ik nu drie verschillende werken heb opgegeven met bij elk werk een andere techniek gebruikt! Vond het ook heel leuk om weer een portret te tekenen in plaats van te schilderen. Al moet ik zeggen dat ik wel weer toe ben aan acryl of zelfs olieverf. Dit meisje is een vriendin van me. Ik heb alle zeilen bijgezet om deze voor ons sinterklaasweekend af te krijgen (12 november, best vroeg dus :P ). Met name bij het haar merk ik dat ik wat vooruit ben gegaan. Het wordt steeds scherper. Ik weet niet wat ik van 2011 mag verwachten. Ik heb wat boeken aangeschaft en ben van plan juist wat losser te gaan werken. Jullie zullen het vanzelf zien :)

Afbeelding

AtelierBrigitte

Berichtdoor AtelierBrigitte » Di Jan 18, 2011 10:14 pm

En weer één: Francisca

Dit is een opdracht geweest voor een sinterklaaskado, voor de ouders van iemand die deze kat Mowgli verloren zijn.
De reactie van de opdrachtgever heeft mij ontroerd.
Naam: Mowgli
Materiaal: pen steadtler 0.05, 0.1 pigma micron 0.1, 0.2 op a4.

Afbeelding

----------------------------------------------------

Dit is een opdracht geweest voor mensen die 6 paarden hadden, waarvan 1 (middenboven met vleugels) die ze in 2010 verloren zijn. Op de dag dat de tekening klaar was verloren ze een 2e paard (rechtsonder) en daar moest ik vleugels bij maken. Ontroerend en triest.
Naam: De paarden van Frank en Jessica
Materiaal: pen pigma micron 0.2, 0.3, 0.4 op a3.

Afbeelding

----------------------------------------------------

Dit is een opdracht van iemand zijn overleden paard. Ik weet niet waarom, maar ik heb héél veel met deze tekening. Alsof ik het paard kende (wat niet het geval is)
Naam: Devil
Materiaal: potlood hb, b2, b4 op a4.

Afbeelding

AtelierBrigitte

Berichtdoor AtelierBrigitte » Di Jan 25, 2011 10:22 pm

De volgende (we willen er nog meer!!!)

Charlotte

Titel: Papagaai
Media: Kleurpotloden van Luminance
Afmetingen: A2
Motivatie:Dit was de eerste tekening die ik weer gemaakt heb na mijn operatie, terwijl ik op bed lag.

Afbeelding

------------------------------------------

Titel:Flip.
Media:Pastelpotloden en Pastelkrijt.
Afmetingen:A2
Motivatie:Deze hond heb ik met hulp van jullie op het forum tot dit resultaat kunnen maken. Hij was voor een vriendin en die is er super gelukkig mee.

Afbeelding

------------------------------------------

Titel:Vingeraapje
Media: Pastelpotloden en Pastelkrijt.
Afmetingen:A2
Motivatie:Toen ik deze foto op internet zag had ik gelijk zo iets van deze is zo leuk en lief.

Afbeelding

AtelierBrigitte

Berichtdoor AtelierBrigitte » Za Feb 05, 2011 12:45 am

De volgende:

Lisa (Laikipia)

"Ik heb gekozen voor 3 werken die verspreid over het jaar zijn gemaakt.
Het zijn doeken waarvan ik zelf vind dat ze ook een speciale betekenis voor me hebben.

"Search"
Olieverf 100*100 cm op doek
Mijn eerste abstracte werk. Dit was voor mij een uitdaging omdat ik nog nooit eerder abstracte werken had gemaakt. Eerste kwartaal van 2010 gemaakt. Hierna volgen een aantal opdrachten naar aanleiding van dit doek.

Afbeelding

-----------------------------------

"Feminine"
Olieverf 100*100 cm op doek
Mijn surrealistische vrouw/bloem . Mensen houden van bloemen.... "En bloemen houden van mensen." Halverwege het jaar 2010 gemaakt.

Afbeelding

-----------------------------------

"Sleeping in gold"
Olieverf 80*60 cm
Gemaakt voor de expositie van Spalter in de Golden Tulip die op 22 december 2010 van start ging. Mooie afsluiter van het jaar dacht ik zo. Eind van 2010 gemaakt.

Afbeelding

AtelierBrigitte

Berichtdoor AtelierBrigitte » Zo Feb 27, 2011 11:16 pm

Nog een inzending, van Monique

Titel: Lege Fabriekshal
Media: Gesso en Olieverf op houten paneel
Afmetingen: 35 x 50
Motivatie: Ik was geraakt door de kleuren, lichtval en vooral de sfeer op de foto toen ik hem zag. Toen het schilderij klaar was, wist ik niet hoe ik hem op moest hangen, ik heb toen een donkere ketting gekocht, die eromheen vastgemaakt en daaraan opgehangen.

Afbeelding

-----------------------------

Titel:Roest
Media: Acryl op doek
Afmetingen: 30 x 40
Motivatie: De kleurcombinatie van het roest met de blauwe kleur sprak me aan. En het was eigenlijk bedoeld om eens uit te proberen hoe een paletmes werkt. Nou, lekker dus.......

Afbeelding

-----------------------------

Titel: Kristalstad
Media: Acryl op doek
Afmetingen: 50 x 50
Motivatie: Een abstract werk maken, en uitproberen hoe de kleuren werken, in de achtergrond en daarna op de voorgrond.

Afbeelding

Terug naar “Tips en Forumgalerij”