If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Eindejaarsgalerij 2009

In dit subforum staat een verzameling van goede, bruikbare tips en WIP's als een soort van naslagwerk.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

AtelierBrigitte

Eindejaarsgalerij 2009

Berichtdoor AtelierBrigitte » Di Dec 01, 2009 10:45 pm

Voor het eerst gaan we het in het leven roepen: de eindejaarsgalerij!

Het doel van de eindejaarsgalerij is, dat je van je eigen werken maximaal 3 kiest die je om wat voor reden dan ook het mooist/bijzonderst etc. vindt. Dit kan zijn omdat je het een goed gelukt stuk vindt, het materiaal je goed bevallen is, het onderwerp je persoonlijk erg raakt... maakt niet uit wat je reden is, als je er maar 3 kiest die je DIT jaar (2009) hebt gemaakt.

Per gebruiker (die meedoet) worden deze werken hier getoond, met de motivatie en de overige gebruikers kunnen/mogen daar hun mening over geven.

Om te voorkomen dat over een poosje, bepaalde werken niet meer zichtbaar zijn omdat ze van internet zijn gehaald, worden voor dit onderdeel de plaatjes direct gehost vanuit SchilderenEnzo. Hier zijn dan wel wat spelregels aan verbonden:

Spelregels:
1. mail mij de door jou gekozen drie werken die voldoen aan de volgende vereisten:
- de langste zijde van het beeldmateriaal (RBG) mag niet groter zijn dan 700 px
- resolutie van je beeldmateriaal: 72 dpi
- hernoem je bestanden alsvolgt: [gebruikersnaam]01, [gebruikersnaam]02 en [gebruikersnaam]03
2. geef een korte beschrijving van elk werk: titel, afmeting, materiaal
3. geef een motivatie van elk werk
4. vermeld je gebruikersnaam (forumnaam) in je mail, zodat ik onder die naam je plaatjes met motivatie kan opnemen.

Je kunt alles mailen naar: galerij2009@schilderenenzo.nl

De galerij sluit op 31 december 2009, alles wat daarna wordt ingediend, kan helaas niet meer mee doen.

Hou er rekening mee dat het soms even kan duren voor ik je werken upload en plaats - ik zit niet 24 uur per dag achter de PC :wink:
Laatst gewijzigd door AtelierBrigitte op Vr Jul 02, 2010 11:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Kijk ook eens op mijn site AtelierBrigitte waar ik nu ook een blog bijhou.

---> volg mijn Facebook pagina!
--> Zoë heeft een eigen Facebookpagina!

Jonne

Berichtdoor Jonne » Di Dec 01, 2009 11:54 pm

Leuk idee! :D
Ben heel benieuwd wat er allemaal ingestuurd wordt! Ben zelf niet echt productief helaas.

Maria_Anne

Berichtdoor Maria_Anne » Wo Dec 02, 2009 12:02 am

Oeh! Gaaf :D
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip

Ingelein

Berichtdoor Ingelein » Wo Dec 02, 2009 12:08 am

Ga zeker meedoen!
"Impossible is just a big word, thrown around by small men, who find it easier to live in the world they've been given, than to explore the power they have to change it" www.ingelein.exto.nl

René

Berichtdoor René » Wo Dec 02, 2009 12:26 am

Wat voor een prijzen zijn er te winnen?! :mrgreen:
Commentaar en/of Tips altijd welkom.

René
Mijn website: www. René-beeldendkunstenaar. nl

AtelierBrigitte

Berichtdoor AtelierBrigitte » Wo Dec 02, 2009 11:32 am

René schreef:Wat voor een prijzen zijn er te winnen?! :mrgreen:

Helaas René: geen wedstrijdelement, dus geen prijzen (alleen eeuwige roem hier op het forum ;) )

Naja naja

Berichtdoor Naja naja » Wo Dec 02, 2009 7:13 pm

ooh leuk!!! Als ik tijd heb, ga ik eens kijken welke ik de mooiste vind...

hildevdh

Berichtdoor hildevdh » Wo Dec 02, 2009 8:22 pm

ik denk er ook aan om mee te doen!
dat resolutiegedoe lijkt me een beetje chinees...
maar ga het toch proberen te "fiksen" :)

Artificial_green

Berichtdoor Artificial_green » Wo Dec 02, 2009 8:33 pm

Mensen die er ECHT niet uitkomen, mogen de foto's ook in een pm maar mij sturen. Nu hoop ik wel dat ik dus niet 50 foto's krijg!

nancy_kelpie

Berichtdoor nancy_kelpie » Wo Dec 02, 2009 8:54 pm

Om een paar termen uit te leggen:
RGB... als je een foto maakt is dat altijd RGB, ik ken geen een camera die er CMYK van weet te maken, dus als je niet weet wat het is, ook niet druk om maken. Met scannen kan je de kleur denk ik wel op CMYK zetten, maar die instellingen zijn niet standaard.
700 px px = pixels. Je afbeelding mag niet groter zijn dan 700 pixels breed of hoog. Dit is een formaat zodat het op alle beeldschermen in beeld past.
72 DPI... dit betekend niet veel meer dan "700 pixels op het beeldscherm en dus niet voor drukwerk". Als je niet weet wat het is, niet druk om maken, want de DPI staat standaard goed. Als je scanner op bijv. 300 DPI staat ingesteld krijg je simpelweg een plaatje van 2000 pixels ofzo, als je die dan verkleind tot 700 pixels ben je klaar en heb je met DPI niks te maken.

Verder lijkt het me handig als alleen JPG en GIF worden opgestuurd.

Oftewel het is niks anders dan hoe je de plaatjes normaal op het forum plaatst. Al posten sommige mensen wel eens afbeeldingen groter dan 700 pixels (wat op het forum ook niet wenselijk is!), maar verder is er dus niet veel anders.
Game ontwikkeling, animaties & digitale illustraties
www.nancyzonneveld.nl

René

Berichtdoor René » Do Dec 03, 2009 12:28 am

nancy_kelpie schreef:, ....Al posten sommige mensen wel eens afbeeldingen groter dan 700 pixels (wat op het forum ook niet wenselijk is!), maar verder is er dus niet veel anders.

Die worden toch automatisch verkleind?

Ik vind het persoonlijk ontzettend gaaf dat er schilders zijn die hun werk
enorm gedetailleerd uploaden, heerlijk om te zien hoe hun e.e.a.
opzetten en uitwerken.

om terug te komen op de Eindejaarsgalerij 2009, .. ik doe mee.
Moet alleen nog uitzoeken welke.

René

AtelierBrigitte

Berichtdoor AtelierBrigitte » Do Dec 03, 2009 8:59 pm

Ik ga niet moeilijk doen als je er niet uitkomt met de 72 dpi of ander technisch geneuzel van mij (dus jullie hoeven Artificial Green niet te bestoken hoor, stuur het maar gewoon naar mij ;) )
Het gaat mij er gewoon om, dat degenen die het wel kunnen/snappen dat alvast doen.

En ja, plaatjes worden automatisch verkleind weergegeven hier op dit forum, je kunt ze dan wel aanklikken om een wat grotere versie te bekijken (en dat is dan de 700 px versie).

hildevdh

Berichtdoor hildevdh » Do Dec 03, 2009 9:36 pm

nog steeds chinees voor me *bloos*...
pixels en aanverwanten zijn niet mijn beste vrienden ;)

René

Berichtdoor René » Do Dec 03, 2009 11:17 pm

hildevdh schreef:nog steeds chinees voor me *bloos*...
pixels en aanverwanten zijn niet mijn beste vrienden ;)

Ach het zijn allemaal gerecyclede bits moet je maar denken. :wink:

René

nancy_kelpie

Berichtdoor nancy_kelpie » Vr Dec 04, 2009 2:46 am

Gewoon je plaatje niet groter dan je beeldscherm aanleveren ;)

Die worden toch automatisch verkleind?

Ja, maar dat is nog steeds niet wenselijk. Een internet browser is minder goed in staat te verkleinen dan een fotoprogramma waardoor de afbeelding heel lelijk word verkleind. En het aantal KB blijft hetzelfde en dat is vervelend omdat het forum dan trager laadt. Hoe groter het plaatje hoe groter het aantal KB. Vooral bij het schetsboeken topic laadt hij op gegeven moment echt traag dan. Dus gewoon 700 px zowieso aanhouden is wel handig.
Game ontwikkeling, animaties & digitale illustraties
www.nancyzonneveld.nl

Terug naar “Tips en Forumgalerij”