If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Opgerold verzenden

In dit subforum staat een verzameling van goede, bruikbare tips en WIP's als een soort van naslagwerk.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Marie-Josée

Opgerold verzenden

Berichtdoor Marie-Josée » Za Jul 25, 2015 7:44 am

Over enige tijd moet ik een paar doeken in acrylverf naar India verzenden en er is me aangeraden dat opgerold te doen.
Dat deel is goed doorgesproken en daar kan ik me in vinden.
Maar over het oprollen bestaan nog steeds verschillende meningen. Gevoelsmatig zeg ik dat ik een acrylschilderij het beste met de verf naar buiten kan oprollen omdat acrylverf elastisch is, en bij naar binnen rollen wordt de verf toch in elkaar gedrukt.
Maar er zijn net zoveel stemmen voor als tegen. Wie weet wat het beste is en waarom, en wie heeft ervaring met opgerold bewaren/verzenden?

ANTONI

Re: Opgerold verzenden

Berichtdoor ANTONI » Za Jul 25, 2015 5:39 pm

Marie-Josée schreef:Over enige tijd moet ik een paar doeken in acrylverf naar India verzenden en er is me aangeraden dat opgerold te doen.
Dat deel is goed doorgesproken en daar kan ik me in vinden.
Maar over het oprollen bestaan nog steeds verschillende meningen. Gevoelsmatig zeg ik dat ik een acrylschilderij het beste met de verf naar buiten kan oprollen omdat acrylverf elastisch is, en bij naar binnen rollen wordt de verf toch in elkaar gedrukt.
Maar er zijn net zoveel stemmen voor als tegen. Wie weet wat het beste is en waarom, en wie heeft ervaring met opgerold bewaren/verzenden?

Hetzelfde kom je ook tegen bij het plaatsen van spietjes, Marie-Josee.
Er is echter maar 1 juiste manier.
Je gevoel heeft je niet bedrogen. Doeken dienen met de beschilderde kant naar buiten te worden opgerold.
Een vrijenblije groet van
ANTONI

http://www.antoni-art.nl

Marie-Josée

Re: Opgerold verzenden

Berichtdoor Marie-Josée » Za Jul 25, 2015 7:27 pm

Dank je Antoni!

Terug naar “Tips en Forumgalerij”