If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Foto van schilderij maken

Stel hier je vragen over technieken voor digitale tekeningen/schilderijen of geef zelf de beste Tips&Tricks.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

whisper38

Foto van schilderij maken

Berichtdoor whisper38 » Vr Mei 13, 2011 3:56 pm

Om een schilderij hier op het forum te zetten en reactie te krijgen wil ik er een goeie foto van maken. Tot op heden krijg ik dat niet goed voor elkaar. De afbeeldingen zijn niet duidelijk. Hoe maak ik een goeie foto van een schilderij?????????????

IngeLeonora

Re: Foto van schilderij maken

Berichtdoor IngeLeonora » Vr Mei 13, 2011 8:43 pm

Ik maak mijn foto's met een vrij eenvoudig Samsung cameraatje. Maar daarna moet ik ze in Photoshop nog wat bijwerken. Ik zorg dat alleen de tekening of het schilderij erop staat, zonder storende stukken achtergrond (met 'crop-tool'). En ik maak het contrast hoger.
"zoals u wilt dat de mensen u doen, doet hun evenzo" (uitspraak van Jezus)

Mariska

Berichtdoor Mariska » Vr Mei 13, 2011 10:31 pm

Een afb. die niet duidelijk is, kan meerdere oorzaken hebben. Of je beweegt de camera op het moment dat je afdrukt. Of je houdt de camera te dicht bij je onderwerp, waardoor je camera niet kan scherpstellen (voor iedere camera/lens geldt een minimale afstand waarbij nog kan worden scherpgesteld).
Net als Inge zorg ik ervoor dat ik alleen de tekening of het schilderij zonder storende stukken achtergrond erop krijg. De kleuren stel ik soms een beetje bij, omdat verschillende omstandigheden (zon, schaduw, bewolkt, kunstlicht, enz.) de kleuren verschillend weergeven. En soms verscherp ik een beetje na. Voor het sleutelen aan de afb. gebruik ik Gimp.
Klik hier om te zien wat ik maak.

Margareth

Berichtdoor Margareth » Vr Mei 13, 2011 10:51 pm

Een goede foto maak je in ieder geval recht tegenover het schilderij
Geef de camera de tijd om zich in te stellen en maak dan pas een foto
Vermijd bij voorkeur flitslicht omdat dit weerkaatst en gebruik zoveel mogelijk daglichtHet aantal megapixels van een camera is uiteraard ook van invloed
Je weet het pas als je het hebt uitgeprobeerd.

Overzicht beschikbare ATC = KLIK

Skarbog

Berichtdoor Skarbog » Wo Mei 25, 2011 11:39 am

Kijk hier eens of dit bruikbaar voor je is: fotograferen van je eigen werk

Iets meer naar onder staan ook nog tips om je bestand digitaal verder te verwerken.

Succes :8
-----------------------------------------------------------------------------------------
Voor meer tekeningen/schilderijen:
Website: www.Skarbog.com
Facebook: Skarbog Portrait & Fantasy Art
DeviantART: Skarbog

Terug naar “Vragen over digitale technieken”