Hallo,
zoals jullie waarschijnlijk wel kunnen zien ben ik nieuw hier, ik zal mij later vandaag nog wel even formeel voorstellen, voor nu behoud ik me even tot wat vraagjes.
Bij LOI hebben ze een opleiding voor corel painter, ik wil al jaren digitaal gaan tekenen dus dit is een ideale gelegenheid. Echter komt de opleiding met een tablet van 60 euro (A5 formaat), maar als ik naar een beetje kwaliteit kijk zit je eerder op 600 euro, plus, ik vind een A5 tablet bij een A3 scherm geen doen, dus: ik zit aan een betere tablet te denken, echter... Als beginneling verzuip ik nogal in het aanbod...
Eerst dacht ik nog dat ik een tablet wilde waarbij je daadwerkelijk de tekening op de tablet kon zien... Maar als ik naar professionals kijk dan gebruiken ze toch vaak een zwarte tablet en kijken op het scherm wat er gebeurt... Nou vraag ik mij af: Is dat een financiele overweging of is zon zwarte tablet echt zo handig? (Ik kan het me zo moeilijk voorstellen).
Ik zou dus heel graag de voors en tegens willen horen van beide typen tablets en ook nog een advies voor welk type tablet ik het beste kan kiezen (tablets zonder beeld op de tablet, daar de anderen nu nog even buiten mijn financiele bereik liggen).
Ook zou ik graag van jullie horen wat jullie ervaring is met Corel Painter, is het een professioneel programma met oneindige mogelijkheden of is het toch echt een programma met beperkingen en als ik mijn cursus erop heb zitten dat het toch verstandig is als ik verder kijk naar andere programmas?
Ik hoor het allemaal graag, en als jullie nog andere tips of opmerkingen hebben m.b.t. deze onderwerpen hoor ik het heel graag.
PS: De bedoeling is: A3 formaat en voor professioneel gebruik, dus zo veel mogelijk drukmogelijkheden en alles erop en eraan (zonder over de top te gaan natuurlijk)
Heel erg bedankt voor jullie tijd!!!
Xaleah