If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Hoe krijg je nou pop art..

Stel hier je vragen over technieken voor digitale tekeningen/schilderijen of geef zelf de beste Tips&Tricks.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Ingeborg

Hoe krijg je nou pop art..

Berichtdoor Ingeborg » Za Nov 06, 2010 6:20 pm

ik heb nu paint shop pro x2 gedownload, idd vele effecten en aanpassingen die je aan de fofo kunt maken , maar het effect popart zit er in de meer dan 300 effecten niet bij, maar die zocht ik eigenlijk, kan iemand zeggen op welk programa die dan wel staat? Alvast bedankt

Mariska

Re: Hoe krijg je nou pop art..

Berichtdoor Mariska » Za Nov 06, 2010 8:19 pm

Uit een ander bericht heb ik begrepen dat je het liefst een simpel programma wilt, maar wat je wilt kán in de Gimp. Niet met 1 druk op de knop - het is iets bewerkelijker dan dat - maar het is ook weer niet heel erg ingewikkeld. Niet het meest gebruikersvriendelijke programma, maar het is gratis, en op internet zijn zat tutorials te vinden (incl. YouTube).
Om een idee te geven. Iets dergelijks als onderstaand is er bijv. vrij eenvoudig uit te halen.
Van dit, naar dit:
Afbeelding
Klik hier om te zien wat ik maak.

nancy_kelpie

Berichtdoor nancy_kelpie » Zo Nov 07, 2010 2:19 am

Er wordt niet voor niks honderden euro's betaald voor echte pop-art. De echte kunstenaars doen dat niet met een effect maar tekenen alles met de hand in zo'n programma en dat kost evenveel tijd als het leren werken met bijv. een bepaalde verfsoort of pastel, etc.

Besef je dus wel dat het niet iets simpels is ook al ziet het er simpel uit. En ook dat het resultaat niet zo mooi zal worden als je een effect gebruikt als dat je het met de hand zou doen en dat je dus meerdere handelingen moet doen dan 1 druk op de knop.

Hier is nog een tutorial voor GIMP om het toch met effecten te doen: http://www.ephotozine.com/article/Creat ... -Gimp-9688
Game ontwikkeling, animaties & digitale illustraties
www.nancyzonneveld.nl

Ingeborg

Berichtdoor Ingeborg » Zo Nov 07, 2010 2:33 pm

bedankt voor de reacties,
nou is het wat duidelijker, ik dacht dat je popart bij een effect zou aantreffen, zo direkt net als van gekleurde foto naar zwart wit naar de eerste laag van popart in het voorbeeld van nacy-kelpie, die vind ik al goed.Dat kan niet in psp x2 zover ik weet, al heb ik wel iets daarin gevonden wat erop lijkt.
en daarin kon ik ook effecten zoals het voorbeeld vd roos krijgen. ik heb de meerdere lagen ook al gezien, het is iig overzichtelijk genoeg voor mij..Ik merk wel dat ik achter loop op omgaan met zulke programma's, Gimp had ik ook nooit van gehoord, bij de link die nacy geeft merk ik al dat ik dat niet kan doorlezen, lang, technisch en ook nog in technisch engels, jammer daar kom ik niet doorheen. maar zal moeten oefenen met die paint shop pro X2 en evt overgang naar x3, (maar x2 zal in de winkel iig goedkoper zijn dus ik dacht ik begin even hiermee te oefenen)..op zich wel gebruiksvriendelijk, maar ja de effecten op een voorwerp of foto zelf verzinnen is natuurlijk ook origineler dan ze uit een programma halen, maar dat laatste zie ik wel vaker bij andere schilders en juist dat leek me iig makkelijk en vaak ook mooi dus ik dacht waarom het mezelf moeilijker maken dan nodig. ik heb nl moeite met een protret schilderen...en met een popart achtig effect lijkt /is het ineens veel makkelijker, door die vlakken die je krijgt. En het is mooi, ik houd wel van een apart portret..

ok de ffecten op n roos bv daarin kon je idd ook mooie effectenr kijgen zo om te schilderen, dan baal ik wel dat ik die zelf niet verzin maar ja..voor mij is vanaf een voorbeeld schilderen (bewerkte) foto, altijd nog handiger, dan vanuit fantasie..hopelijk komt dat wel .en ja het resultaat telt uiteindelijk..toch

Lex68

Berichtdoor Lex68 » Do Jan 20, 2011 11:25 am

Ik kwam op de site van www.fashion4home.nl ook een groot assortiment van pop art tegen.. maar het is inderdaad duidelijk dat het echt verder gaat dan 'wat effecten'. Vind het knap dat je je in deze stijl verdiept!

Terug naar “Vragen over digitale technieken”