If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

gebruiksvriendelijke photoshop(?) software ?

Stel hier je vragen over technieken voor digitale tekeningen/schilderijen of geef zelf de beste Tips&Tricks.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Ingeborg

gebruiksvriendelijke photoshop(?) software ?

Berichtdoor Ingeborg » Vr Nov 05, 2010 12:52 pm

Vraagje: ik wil graag op de pc op foto's special effecten kunnen creeren, welk programma kun je dan het beste gebruiken? Ik wil wel zo veel mogelijk effecten maar het moet erg gebruiksvriendelijk zijn en de effecten moeten van licht tot zwaar zelf in te stellen zijn..en liefst in het nederlands..hoeven geen mogelijkheden bij te zitten om je foto's te rangschiiken etc en je foto's te veranderen...(dus het echte fotoshoppen gaat het niet eens om..) het gaat om de effecten die je kan creeren ter inspiratie voor schilderijen.

hebben jullie kennis over dat soort software?

alvast hartelijk dank..
Laatst gewijzigd door Ingeborg op Vr Nov 05, 2010 2:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Margareth

Re: gebruiksvriendelijke photoshop(?) software ?

Berichtdoor Margareth » Vr Nov 05, 2010 2:04 pm

Als het over speciale effecten gaat dan vind ik PSP gebruiksvriendelijker en uitgebreider dan photoshop, maar de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik minder ervaring heb met photoshop. Ik vind vooral het gebruikerspaneel bij PSP stukken overzichtelijker, dus gebruiksvriendelijker. Ik heb ooit in PSP een doorzichtige handtekening gemaakt, dat is met in photoshop nog niet gelukt.
Je weet het pas als je het hebt uitgeprobeerd.

Overzicht beschikbare ATC = KLIK

nancy_kelpie

Berichtdoor nancy_kelpie » Vr Nov 05, 2010 2:48 pm

Ik denk ook dat PSP dan beter is. Photoshop is meer bedoeld dat je alle effecten zelf maakt en heeft minder standaard effecten, dus dan moet je best veel leren.

Ook bestaan er veel online tutorials over PSP effecten voor hobbyisten. Bij Photoshop kom je snel bij tutorials voor professionals. Ook zal PSP vast wat minder belachelijk duur zijn denk ik... :P
Game ontwikkeling, animaties & digitale illustraties
www.nancyzonneveld.nl

Ingeborg

Berichtdoor Ingeborg » Vr Nov 05, 2010 2:51 pm

oke leuke tip..ik had er nog nooit van gehoord. Is dat gewoon te koop bij paradigit of bv v&D of media markt?

Margareth

Berichtdoor Margareth » Vr Nov 05, 2010 3:39 pm

PSP (paint shop pro) kun je op veel plekken kopen. Het loont echter wel de moeite om eerst op internet prijzen met elkaar te vergelijken, dat kan toch snel een paar tientjes schelen.

Little Dragon

Berichtdoor Little Dragon » Vr Nov 05, 2010 4:13 pm

En als je iemand in het onderwijs kent, kun je vragen of hij of zij een slim account heeft, dat scheelt ook in de aanschaf van de software.
Women are angels and when someone breaks our wings, we simply continue to fly...on broomsticks
we're flexible like that.

Laikipia

Berichtdoor Laikipia » Vr Nov 05, 2010 4:43 pm

Waarom denk ik als eerste aan PlayStation portable? Ben ik de enige?? ;)
Benieuwd naar mijn geklieder? Ga naar http://pastellum.nl/ of http://www.lisa.exto.nl
En hier is mijn facebook pagina: https://www.facebook.com/Pastellum

Ingeborg

Berichtdoor Ingeborg » Vr Nov 05, 2010 5:21 pm

ff gezocht maarre keiveel versies, dan weet ik het nie meer...gewoon de nieuwste of heb je onderling te veel verschillen..? ik zag bv X3 of elements 8 (9?) etc.., pff alles gaan uitzoeken wilde ik vermijden, dat bracht me juist hier..Welke versie of type..is het geschikst voor mijn vraag? Ook een misschien waar de meeste uitleg over terug te vinden is op internet? Ik zie door de bomen het bos nie meer.

Artificial_green

Berichtdoor Artificial_green » Vr Nov 05, 2010 7:40 pm

Picasa heeft ook een aantal basisfuncties en is gratis.

Margareth

Berichtdoor Margareth » Vr Nov 05, 2010 9:17 pm

Paint shop pro vanaf X1. De opvolger daarvan is X2 en de laatste versie is X3
Ik vermoed dat je de X2 nog wel in winkels kunt kopen en dan wellicht iets goedkoper

Alle andere versies zijn verouderd

Ingeborg

Berichtdoor Ingeborg » Vr Nov 05, 2010 9:30 pm

bedankt margareth..en anderen voor de tips ook, nu weet ik concreet hoe of wat, ik ga voor de X3, anders x2 of x1..ligt aan de prijs enzo...
bedankt

pspaultje

Berichtdoor pspaultje » Vr Nov 12, 2010 10:17 pm

Ik wil hier ook nog wel even op reageren, als moderator van het PSP Forum :D
Op internet zijn van Paint Shop Pro proefversies te downloaden op de site van Corel.nl Een mooie manier om te kijken of het bevalt.
Ik werk zelf met PSP X3 maar vond X2 iets gebruiksvriendelijker.
PSP X3 vertoont nog rare gebreken in combinatie met Windows 7.
Photoshop is inderdaad meer voor profs.
Op het PSP forum leer je omgaan met PSP en komen alle handelingen aan bod in de diverse lesjes. (Beetje reclame mag wel, toch??)
Maar pas op.......PSP is zeer verslavend :wink:
Groetjes Paula.
Leer van je fouten. Hoe meer je er maakt hoe slimmer je wordt. http://www.pspaultje.nl

Sonja

Berichtdoor Sonja » Di Feb 08, 2011 4:05 pm

Om te beginnen, is PSP zeer zeker wel aan te raden.
Ik werk zelf met Photoshop en gebruikt het meer alleen voor schilderen en/of tekenen.
Vooral nu mixerbrushes aanwezig is. PFff Binnenkort komt CS6.

Met PSP kan je veel meer doen qau bewerkingen en zeker weten wel verslavend en leuk om te doen, kan je nog veel meer van opsteken ook.

Sonja
Mijn eigen site http://www.sveltman.com

Amber!

Berichtdoor Amber! » Zo Feb 13, 2011 7:16 pm

Ik zelf gebruik Photoshop maar daarvoor moet je betalen maar het is wel een super programma!
Gratis programma's zijn er ook wel zoals Photofiltre studio X ook een erg fijn programma om mee te werken maar wat minder uitgewerkt programma als Photoshop.

AtelierBrigitte

Berichtdoor AtelierBrigitte » Zo Feb 13, 2011 9:48 pm

Photofilter is alleen 30 dagen gratis te proberen, zie voorwaarden op hun site:

PhotoFiltre Studio is shareware and is limited to a 30-day trial period. At the end of the 30-day trial period, if you want to continue using PhotoFiltre Studio you will need to purchase a registration key from the programs author. If, on the other hand you no longer want to continue using the program you must remove it from your system immediately.
Kijk ook eens op mijn site AtelierBrigitte waar ik nu ook een blog bijhou.

---> volg mijn Facebook pagina!
--> Zoë heeft een eigen Facebookpagina!

Terug naar “Vragen over digitale technieken”