If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Ik zoek een goede tablet

Stel hier je vragen over technieken voor digitale tekeningen/schilderijen of geef zelf de beste Tips&Tricks.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Naja naja

Ik zoek een goede tablet

Berichtdoor Naja naja » Ma Aug 09, 2010 5:43 pm

Hoi,
Ik wil al een tijdje graag digitaal tekenen...
Nu ben ik op zoek naar een tablet. 't Is nogal lastig omdat ik niet veel geld heb, en om daar nou iets van goede kwaliteit voor te kopen.. :roll:
Mijn oog viel eerst op de Wacom Bamboo Pen, maar ik las net dat die niet echt geschikt is om mee te tekenen.

Graag lees ik jullie ervaringen...en dan kan ik ook meteen zien hoeveel ik moet sparen :P

alvast bedankt,
gr. Naja naja

Little Dragon

Re: Ik zoek een goede tablet

Berichtdoor Little Dragon » Ma Aug 09, 2010 6:53 pm

Hey,

Ikzelf heb een wacom bamboo funk, kan er goed mee overweg. Heb hem ook echt gekocht voor tekenwerk. Dit maak ik erop:
http://drekidi.deviantart.com/#/d1lwiog

Dus waarom dat dat ding niet geschikt zou zijn voor tekenwerk?
Women are angels and when someone breaks our wings, we simply continue to fly...on broomsticks
we're flexible like that.

Naja naja

Berichtdoor Naja naja » Ma Aug 09, 2010 7:02 pm

:P Ik had het over de bamboo pen...
de bamboo fun is echt te duur op het moment. Als ik het dan toch niks vind, vind ik het een beetje eng om zo'n dure aankoop te doen :P
maargoed, bedankt voor je reactie..

nancy_kelpie

Berichtdoor nancy_kelpie » Ma Aug 09, 2010 7:12 pm

Ik zou toch echt voor de goedkoopste Wacom gaan dan... geen batterij in de pen (andere merken hebben daardoor zware pennen, niet fijn) en goede drukgevoeligheid. Misschien 2e hands?

Verder kan je proberen eerst te kijken met de muis of digitaal tekenen wat voor je is? Met de muis kan je net zo goed line-art en inleuren dan met een tablet. Gaat iets langzamer en RSI gevoelig, maar verder gaat het prima. Ik zou precies dezelfde kwaliteit tekeningen kunnen maken met de muis.

Ik google nu even en zie dat de Bamboo Pen 512 drukgevoeligheden heeft, lijkt mij genoeg om er mee te kunnen tekenen hoor! Enige is dat het vlak misschien een beetje klein is waardoor je vaak het toetsenbord zal moeten gebruiken om je tekening op te schuiven en inzoomen/uitzoomen. Misschien kan je hem in een winkel bekijken en je voorstellen hoe het is om op dat vlak te tekenen?
Game ontwikkeling, animaties & digitale illustraties
www.nancyzonneveld.nl

Little Dragon

Berichtdoor Little Dragon » Ma Aug 09, 2010 7:23 pm

eh....heb ik weer verkeerd gelezen....sooooo blond (met dt :) )
Women are angels and when someone breaks our wings, we simply continue to fly...on broomsticks
we're flexible like that.

Laikipia

Berichtdoor Laikipia » Ma Aug 09, 2010 7:28 pm

bamboo rulez :) ik zou als ik jou was toch overwegen om zo een ding te kopen. De goedkoopste.. werkt prima!
Paar werkjes verkopen Naja Naja en dan heb je het zo bij elkaar ;)
Benieuwd naar mijn geklieder? Ga naar http://pastellum.nl/ of http://www.lisa.exto.nl
En hier is mijn facebook pagina: https://www.facebook.com/Pastellum

Naja naja

Berichtdoor Naja naja » Ma Aug 09, 2010 7:31 pm

Dankje Nancy. Ik heb wat zitten zoeken en daar kan ik ze ongebruikt voor de helft van het geld krijgen...dat vind ik het proberen wel waard. Even met m'n ouders over hebben.. :mrgreen:

Little Dragon schreef:eh....heb ik weer verkeerd gelezen....sooooo blond (met dt :) )

haha geeft niet hoor!
Laikipia schreef:bamboo rulez :) ik zou als ik jou was toch overwegen om zo een ding te kopen. De goedkoopste.. werkt prima!
Paar werkjes verkopen Naja Naja en dan heb je het zo bij elkaar ;)

dankje voor je antwoord..

Rogier

Berichtdoor Rogier » Ma Aug 09, 2010 11:37 pm

Hoi! :) Ik zou inderdaad voor een Wacom gaan..

Bamboo vind ik zelf te klein.. hoe kleiner het verschil tussen het scherm en de tablet hoe fijner het tekent.
Vind ik zelf dan.
Ik had hiervoor een bamboo fun a6(dacht ik) en nu een intuos 4 a4 ..
En dat werkt zoveel fijner :P

Maar als je het geld er niet voor hebt of er niet je beroep van wilt maken. is het misschien een te grote investering.

Maar Wacom sowieso! Is gewoon het best!
Check out my website @ http://www.beek-art.com
check out my deviant art @ http://rogierb.deviantart.com
check out my blog @ http://beek-art.blogspot.com

Thank yoU! :)

Naja naja

Berichtdoor Naja naja » Di Aug 10, 2010 9:36 am

Bedankt Rogier. Ik heb ondertussen iemand een mailtje gestuurd, hopen dat hij 'm nog heeft.. :wink:

Artificial_green

Berichtdoor Artificial_green » Di Aug 10, 2010 8:50 pm

nancy_kelpie schreef:Ik google nu even en zie dat de Bamboo Pen 512 drukgevoeligheden heeft, lijkt mij genoeg om er mee te kunnen tekenen hoor! Enige is dat het vlak misschien een beetje klein is waardoor je vaak het toetsenbord zal moeten gebruiken om je tekening op te schuiven en inzoomen/uitzoomen. Misschien kan je hem in een winkel bekijken en je voorstellen hoe het is om op dat vlak te tekenen?

idd, ik gebruik de gewone bamboo. Had graag iets groters, maar voor mijn budget en gebruik (af en toe eens, voor schetsen en fotobewerking, en om te experimenteren) is het prima!

Wacoms zijn tweedehands vaak ook prima, die dingen gaan erg lang mee.

AtelierBrigitte

Berichtdoor AtelierBrigitte » Di Aug 10, 2010 9:12 pm

Ik heb hier ook een (oude) Wacom liggen, A5 formaat. Is al jaren oud, maar doet het nog steeds erg goed, ook met drukgevoelige pen.
Kijk ook eens op mijn site AtelierBrigitte waar ik nu ook een blog bijhou.

---> volg mijn Facebook pagina!
--> Zoë heeft een eigen Facebookpagina!

Naja naja

Berichtdoor Naja naja » Di Aug 10, 2010 9:14 pm

bedankt voor het aanbod B'elanna, ik heb hem ondertussen betaald en wacht op een bevestiging dat hij z'n geld binnen heeft :wink:

AtelierBrigitte

Berichtdoor AtelierBrigitte » Di Aug 10, 2010 9:26 pm

Naja naja schreef:bedankt voor het aanbod B'elanna, ik heb hem ondertussen betaald en wacht op een bevestiging dat hij z'n geld binnen heeft :wink:

Oeps, verkeerd begrepen - ik bood hem niet aan (ik wil 'm niet kwijt :shock: :shock: :shock: ) 't Was meer om te illustreren hoe goed het merk Wacom is -dat-ie na al die jaren het nog steeds zo goed doet.
Kijk ook eens op mijn site AtelierBrigitte waar ik nu ook een blog bijhou.

---> volg mijn Facebook pagina!
--> Zoë heeft een eigen Facebookpagina!

Naja naja

Berichtdoor Naja naja » Di Aug 10, 2010 9:47 pm

oooh sorry, ben ook een beetje moe. (En daarbij blond, moet ook mee'helpen' :roll: )

Naja naja

Berichtdoor Naja naja » Do Aug 12, 2010 3:41 pm

Ik heb 'm ondertussen binnen....Mooi ding!

Terug naar “Vragen over digitale technieken”