If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

krassen op wacom

Stel hier je vragen over technieken voor digitale tekeningen/schilderijen of geef zelf de beste Tips&Tricks.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

LeonieL

krassen op wacom

Berichtdoor LeonieL » Vr Feb 19, 2010 8:58 pm

Hallo,
Misschien is het wel gewoon normaal hoor,
en maak ik me voorniets druk (Maar een groot talent van mij is dingen kapot maken, vandaar mijn vraag)

Als ik met mijn wacom teken komen er allemaal krassen op dat blad.
Ook als ik hem er nieteens vast op'druk' .
Ligt dit aan mij of is dat gewoon normaal?
Xx LeonieL
Sorry als dit misschien een domme vraag is. Maar ik vind het iets te veel geld waard om zelf uit te testen :D
Gezellig dat je er ook bent :D

Artificial_green

Berichtdoor Artificial_green » Vr Feb 19, 2010 9:11 pm

ja hoor, is normaal! daarom zijn de bovenste matjes ook te vervangen. Maar de mijne is na 4 jaar nog niet zo versleten dat dat nodig is, dat duurt wel een jaar of 10 bij redelijk intensief gebruik :P

Laikipia

Berichtdoor Laikipia » Vr Feb 19, 2010 9:11 pm

als je met een wacom pen over de wacom blad gaat dat laat dat hele lichte krasjes achter. Dat is normaal door de wrijving tussen pen en blad. Dus je krijgt slijtage.....
Ik heb er zelf ook 1 en heb 'm eens bestudeerd voor je ;)
groetjes
Benieuwd naar mijn geklieder? Ga naar http://pastellum.nl/ of http://www.lisa.exto.nl
En hier is mijn facebook pagina: https://www.facebook.com/Pastellum

LeonieL

Berichtdoor LeonieL » Vr Feb 19, 2010 9:20 pm

Ag: Dat lichte vervangbaar? Ach. Dat is ook niet nodig hoor,
Maar ben blij dat het normaal is:D.
Bedankt allebei!

nancy_kelpie

Berichtdoor nancy_kelpie » Vr Feb 19, 2010 9:47 pm

Ook de pen is vervangbaar (het puntje wat er in zit).... wel aan te raden na een paar jaar omdat je hem vaak in een bepaalde houding vast hebt door de knop die er op zit en dan teken je steeds met 1 kant. Als die pen slijt kan je wel echt schade aanrichten. Maar misschien is die schade ook weer gewoon vervangbaar door dat matje dat weet ik niet. :P
Game ontwikkeling, animaties & digitale illustraties
www.nancyzonneveld.nl

LeonieL

Berichtdoor LeonieL » Vr Feb 19, 2010 9:52 pm

Ik heb trouwens de Intuos 3.
En nu net een paar maanden, En echt vaak gebruikt ook weer niet.
Dus met de pen zelf is niets mis (de punt ook niet geloof ik)
Maar zelfs als ik er licht overheen ga laat het écht duidelijke krassen achter. (vooral te zien als je het licht erop houd)

Frouwke

Berichtdoor Frouwke » Vr Feb 19, 2010 10:55 pm

nancy_kelpie schreef:Ook de pen is vervangbaar (het puntje wat er in zit).... wel aan te raden na een paar jaar omdat je hem vaak in een bepaalde houding vast hebt door de knop die er op zit en dan teken je steeds met 1 kant. Als die pen slijt kan je wel echt schade aanrichten. Maar misschien is die schade ook weer gewoon vervangbaar door dat matje dat weet ik niet. :P

Ik ben mijn vervangpuntjes (met verschillende gevoelseffecten zeg maar - zaten bij de tablet) kwijtgeraakt... :( Ooit bij het opruimen ergens neergelegd... Heb naar de Wacom shop gekeken, maar zooo duur! Weet jij waar je het voor een normale prijs kunt krijgen?

nancy_kelpie

Berichtdoor nancy_kelpie » Vr Feb 19, 2010 11:29 pm

Ik heb er zelf nog 3 en heb laatst na anderhalf jaar best intensief gebruik pas de 1e verwisseld. Dat tekende wel een STUK fijner, veel soepeler opeens, dus hij was wel aan vervanging toe.

http://www.tablet4u.nl/product/nl/general-refill.html
10 euro voor 5 punten vind ik niet duur ;)
Game ontwikkeling, animaties & digitale illustraties
www.nancyzonneveld.nl

Frouwke

Berichtdoor Frouwke » Za Feb 20, 2010 2:16 am

Dankjewel! :)

AtelierBrigitte

Berichtdoor AtelierBrigitte » Za Feb 20, 2010 12:17 pm

Nooit geweten dat het kon slijten en dat het puntje vervangen kan worden... heb hier ook een tablet, maar ik gebruik het nauwelijks (maar zou het ook niet willen missen, soms is-ie wel heeeel handig)
Kijk ook eens op mijn site AtelierBrigitte waar ik nu ook een blog bijhou.

---> volg mijn Facebook pagina!
--> Zoë heeft een eigen Facebookpagina!

Artistic_Elizza

Re: krassen op wacom

Berichtdoor Artistic_Elizza » Wo Mei 15, 2013 2:40 pm

Ik heb zelf twee tablets en 1 pen (omdat 1 van de pennen eens kapot is gegaan) Maar op het ene tablet laat de pen wel krassen achter (setje hoort bijelkaar) en op het andere, oudere tablet gebeurt nauwelijks iets. Dus vandaar dat ik nu de nieuwe pen op het oude tablet gebruik. Maar naar mijn mening deugt er iets niet met die nieuwste serie van Wacom. Heb al eens nieuwe puntjes moeten halen. Binnen een paar weken is de punt dan weer plat. En ik weet verder prima hoe ik er mee om moet gaan, dus volgens mij is dit gewoon erg jammer.

saskia__

Berichtdoor saskia__ » Wo Mei 15, 2013 5:26 pm

Hihi ruim 3 jaar oud topic.

Artistic_Elizza

Berichtdoor Artistic_Elizza » Wo Mei 15, 2013 6:37 pm

Ow lol, ja lees het nu pas. Naja, dan gaat het weer leven.

saskia__

Berichtdoor saskia__ » Wo Mei 15, 2013 10:02 pm

Haha ja dat klopt maar ik dacht hé is Leonie weer eens online? :mrgreen: Nee dus.

Terug naar “Vragen over digitale technieken”