If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Digitale tekening afdrukken op canvas

Stel hier je vragen over technieken voor digitale tekeningen/schilderijen of geef zelf de beste Tips&Tricks.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

KersenBoompje

Digitale tekening afdrukken op canvas

Berichtdoor KersenBoompje » Vr Jul 01, 2016 5:04 pm

Hoihoi,

Ik wil een digitaal werk af laten drukken op canvas. Ik heb de schalen van de tekening aangepast naar de schalen van het canvas waar ik het op wil hebben.
Maar de website waar ik het af wil laten drukken zegt dat de kwaliteit erg laag is, dat klopt. Ik heb het nagekeken en het aantal pxels is niet hoog.

Kan dit kwaad? ik bedoel ik heb het toch getekend zoals ik wil dat het eruit komt te zien? en met de juiste schalen (in cm)

Groetjes :oops:

Maria_Anne

Re: Digitale tekening afdrukken op canvas

Berichtdoor Maria_Anne » Za Aug 06, 2016 1:44 pm

Tja dan krijg je een pixelig werk... Kleiner afdrukken geeft dan misschien een mooier resultaat. Ik ben wel benieuwd wat je wilt laten afdrukken :)
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip

nancy_kelpie

Berichtdoor nancy_kelpie » Wo Aug 10, 2016 9:28 pm

Het resultaat wordt dan helaas echt slecht. Klinkt raar, maar een digitale tekening moet je 3 x zo groot maken als dat je hem wil printen. Kleiner wordt niet mooi.

In je programma moet je als je de centimeters instelt ook "300 DPI" instellen. Standaard staat dit op 72 DPI voor beeldschermen, 300 DPI is dus veel groter, voor drukwerk.
300 DPI is perfecte kwaliteit, 150-250 DPI afdrukken geeft matige kwaliteit, maar als je echt op 72 DPI hebt gewerkt kan je helaas opnieuw beginnen en dan groter.
Game ontwikkeling, animaties & digitale illustraties
www.nancyzonneveld.nl

Maria_Anne

Berichtdoor Maria_Anne » Wo Aug 10, 2016 11:04 pm

Oh Good to know, Nancy, bedankt voor de info!
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip

Annet

Berichtdoor Annet » Di Okt 25, 2016 2:51 pm

Je heb tegenwoordig ook websites waar ze je afdruk automatisch verbeteren.
www.myposter.nl is er zo een.
Als je daar je foto upload dan wordt de kwaliteit met een kleurenbalk aangegeven.
Van groen (goed) naar rood (slechte kwaliteit)
Website: @telier@nnet
Facebook: Annet's Art
DeviantART: Vissen13

Terug naar “Vragen over digitale technieken”