If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Helllp, Gimp doet raar

Stel hier je vragen over technieken voor digitale tekeningen/schilderijen of geef zelf de beste Tips&Tricks.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Maria_Anne

Helllp, Gimp doet raar

Berichtdoor Maria_Anne » Za Feb 21, 2015 5:03 pm

Ik ben een tekening aan het maken met Gimp, dmv mn Wacom Bamboo. Ging altijd goed, alleen opende ik de tekening in lagen (gewoon zoals normaal), en ik kan nu met m'n tablet niks meer doen. In geen enkel bestand lukt dat nog. Ik kan wel tools en lagen aanklikken (dus in die bladen links en rechts van de tekening), maar ik kan helemaal niks meer óp de tekening zelf. Het gekke is dat dit wel met de 'handmuis' lukt. Heb ik iets simpels aangeklikt of aangepast zonder dit te weten? Hellup!!
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip

Jonne

Re: Helllp, Gimp doet raar

Berichtdoor Jonne » Za Feb 21, 2015 5:25 pm

Ligt het dan niet aan je tablet?

Mariska

Berichtdoor Mariska » Za Feb 21, 2015 5:42 pm

Heb je de tablet al getest in andere (teken)programma's? Om uit te sluiten of het uitsluitend aan je tablet ligt. Als je in andere programma's geen problemen ondervindt, dan moet je mss denken aan e.o.a. instelling. Of (er even van uitgaande dat je Windows gebruikt) mss was er een Windows update voordat de tablet ging haperen? Mss een nieuwe driver installeren(?). Als het iets is waar meer mensen last van hebben of hadden, dan is de oplossing wellicht met een Google search te vinden. Een noodoplossing is mss compleet deïnstalleren, en dan opnieuw installeren. Ik roep zo maar een paar dingen die ik vermoedelijk zou proberen als ik nog Windows zou gebruiken, maar mss zijn die stappen inmiddels wel 'old school'. Je lijkt me iig niet 't type dat zonder het te weten een instelling aanpast ;)
Klik hier om te zien wat ik maak.

Maria_Anne

Berichtdoor Maria_Anne » Ma Feb 23, 2015 4:01 pm

@ Jonne; de tablet is eigenlijk voor alles nog te gebruiken, behalve voor dat ene gebruikersvak. De tools en dergelijke wel...

@ Mariska; ja ik ga van de week als ik weer even tijd heb maar even prutsen. Ik kom idd zo min mogelijk aan instellingen, tenzij ik weet waar en waarvoor ik ze verander :P

Bedankt voor het meedenken jongens!

nancy_kelpie

Berichtdoor nancy_kelpie » Di Feb 24, 2015 5:07 pm

Als je met je tablet wel de tools kan bedienen, heb je dan niet gewoon een rare instelling per ongeluk ingesteld? Denk aan selectie tool i.p.v. paintbrush of een witte kleur, maar vaak heb je dan ook nog wel ingewikkeldere instellingen dan dat... dat je dus gewoon niet kan tekenen. Of als je met je muis klikt teken je wel? In dat geval zou ik naar de tablet instellingen kijken.... ingesteld dat je heel hard moet drukken voor een lijn ofzo?
Game ontwikkeling, animaties & digitale illustraties
www.nancyzonneveld.nl

Maria_Anne

Berichtdoor Maria_Anne » Wo Feb 25, 2015 12:41 am

Geen idee wat het nou was; hij doet het weer perfect! Gelukkig maar :) Bedankt voor het meedenken! Deze kan op slot :)

Terug naar “Vragen over digitale technieken”