If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Welke fotoprinter met goede scanner?

Stel hier je vragen over technieken voor digitale tekeningen/schilderijen of geef zelf de beste Tips&Tricks.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

ultramarein

Welke fotoprinter met goede scanner?

Berichtdoor ultramarein » Vr Jun 21, 2013 10:36 am

Ik weet niet of het hier goed staat maar ik wil graag een printer kopen die mooie kleurenprints maakt (liefst tm A3 formaat) -ook op dikker papier- en een goede scanner heeft. Ik ben al even aan het zoeken geweest maar er schijnen weinig A3 kleurenprinters te zijn die ook goed kunnen scannen... hopelijk kunnen jullie me er meer over vertellen.
De printer zal niet dagelijks gebruikt worden omdat we voor de meeste dingen een zw laserprinter hebben.
Ik weet ook eigenlijk niet of ik beter kan kiezen voor een beetje gemiddelde kwaliteit printer (om zo de kosten per print een beetje betaalbaar te houden) of juist beter wat meer kan betalen voor een echte goede printer die weer wat voordeliger is in de inktkosten...
Ik hoor graag jullie ervaringen, alvast bedankt!!

Mariska

Re: Welke fotoprinter met goede scanner?

Berichtdoor Mariska » Vr Jun 21, 2013 7:09 pm

In het algemeen is de combinatie die jij zoekt nooit en/en. Voor zover ik weet zijn er geen all-in-one printers die kwalitatief mooie kleurenprints maken. En de combinatie echte goede printer + voordelig in de inktkosten ... dream on...
Ik gebruik een CanoScan Lide 100. Dat is een lief, lichtgewicht flatbed scannertje. Die staat naast mijn monitor, en die zit met een usb-kabel in mijn computer. Prima ding. Staat niet in de weg, en als ik 'm nodig heb, doet-ie 't.
Met printers hebben we om de e.o.a. reden altijd pech, dus daarin durf ik je niet te adviseren :pp Maar voor goede reviews kan ik je PCMagazine en CNet aanraden.
Als je maar zo af en toe de behoefte hebt aan een goede kwaliteit print van (ik neem aan) je werk, dan is het ook nog te overwegen om dat uit te besteden. Ik gebruik iets dat heet iprintfromhome.com, waar je je foto's online aanlevert, en die je vervolgens een paar dagen later geprint in de brievenbus ontvangt. In NL zal er ook wel zoiets zijn waar je kwalitatief mooie prints kan laten maken.
Als je echt liever je printjes in huis maakt, dan zou ik kiezen voor een fotoprinter (dus geen all-in-one ding), maar dan betaal je verhoudingsgewijs veel geld voor de inktcartridges.

Geen makkelijke zoektocht. Succes!
Klik hier om te zien wat ik maak.

ultramarein

Re: Welke fotoprinter met goede scanner?

Berichtdoor ultramarein » Za Jun 22, 2013 9:26 am

Mariska, bedankt voor je uitgebreide toelichting. Ik was er al bang voor... maar je weet niet wat je niet weet dus ik denk 'misschien toch' :p
Ik zal nog eens even verder zoeken wat dan de beste keus is voor wat ik ermee wil gaan doen.

Terug naar “Vragen over digitale technieken”