If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Beginnen met digitaal tekenen

Stel hier je vragen over technieken voor digitale tekeningen/schilderijen of geef zelf de beste Tips&Tricks.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Ingeborg

Re: Beginnen met digitaal tekenen

Berichtdoor Ingeborg » Ma Feb 24, 2014 3:44 pm

Hai, ben nu ook n tablet aan het uitproberen(wacom'bamboo small, kreeg ik te leen ff)Lastig als bijkomstigheid vind ik dat je dan je toetsenbord ernaast hebt zodat alles extra wijd om te werken wordt of je moet steeds schuiven (wat je nodig hebt) (of ik doe iets verkeerd) en ja, erg lastig mn muis ontwennen ;-)
Ik vond de muis fijner ik hoop dat ik straks andersom vind ;-) voor t digitaaltekenen is zo'n pen en tekentablet n must dat wel. maar een tekenprogramma onder de knie krijgen (ik leer t nu op ps cs6 omdat dat zo uitkwam, heeft iemand nog tips voor n beter programma overigens wil er ook simpele animaties op kunnen maken evt van 10 minuten lang, maar dat zal wel onder n ander topic te vinden zijn) is erg ingewikkeld , ik zie door de bomen het bos niet en vergeet als ik het uitgelegd krijg tis teveel info ineens en ik moet dat dan n paar keer nadoen anders zit t niet in mn hoofd. Leer niet zo snel meer kennelijk (ben nu 44) of ben niet computerminded.

YouDiffer

Berichtdoor YouDiffer » Wo Feb 26, 2014 12:53 pm

ik legde mn tablet altijd voor mijn toetsenbord neer en gebruikte gewoon mijn muis.
Mijn tekentablet pakte ik enkel om te tekenen.

animaties = photoshop naar mijn mening
tekenen = painttoolsai
(deze twee zijn mijn persoonlijke voorkeuren)

gewoon rustig de tijd er voor nemen, zelfs de allerjongste werd niet met de kennis geboren en moest het leren.
Angel

An angel found her way,
through her black thoughts.
Angelicfacts is what she has kept hidden,
she's angelsdead.

Wolve

Berichtdoor Wolve » Wo Feb 26, 2014 1:02 pm

Dankjewel voor de tips ;) heb al een half jaar mijn bamboo pen en ik ben er zeer blij mee

Digibazz

Berichtdoor Digibazz » Zo Jan 04, 2015 2:31 am

welke software gebruik jij nu ?

zelf ben ik helemaal weg van artrage omdat het gewoon heel intuitief werkt, verf gedraagt zich als verf etc.

AngelsDead schreef:tekenen = painttoolsai .

Zal die ook eens gaan bekijken ;)

p.s. Bamboo pen is een leuke instapper die had ik eerst ook alleen ik had de kleine en dat is voor tekenen wel erg klein.
paar maanden geleden overgestapt op een intuos pro m
(kan je dat wel aanraden draadloos is fijn meer controlle en tja hij registreerd ook kantelen van je pen.)
wat van mijn werk staat hier :) ...https://www.facebook.com/digibazz

YouDiffer

Berichtdoor YouDiffer » Zo Jan 04, 2015 6:32 pm

Ik ben nog aan t twijfelen om voor de mijne (ook intuos pro m) zn draadloos pakket te halen.
Vind het alleen allemaal erg duur.
Angel

An angel found her way,
through her black thoughts.
Angelicfacts is what she has kept hidden,
she's angelsdead.

Terug naar “Vragen over digitale technieken”