If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Vector/silhouette/stempel afbeeldingen

Stel hier je vragen over technieken voor digitale tekeningen/schilderijen of geef zelf de beste Tips&Tricks.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Viv

Vector/silhouette/stempel afbeeldingen

Berichtdoor Viv » Za Jan 14, 2012 10:09 pm

Omdat ik het werken aan mijn 9 schilderijtjes met hondenkoppen zo leuk vond
(zie viewtopic.php?f=6&t=10341) maar heb gewerkt met al bestaande plaatjes, zou ik graag zelf foto's willen kunnen bewerken naar dit soort silhouette/vector/stempel-uitvoering. Die ik dan weer zou kunnen verwerken op van die schilderijtjes.

Dus ik ben dit onderdeel 'digitale technieken' eens door gaan spitten.
Inmiddels heb ik een demo versie van Vextractor op mijn laptop staan en Vector Magic. Met beide heb ik gespeeld ('gewerkt' zou een te groot woord zijn want ik kom er niet zo makkelijk uit)/ Als laatste heb ik via dit forum ook Inkscape geinstalleerd.

Vooral die laatste lijkt me wat ik nodig heb. Alleen ik heb echt 0,0 ervaring met bewerkingssoftware en merk dat ik niet zo snel die mogelijkheden kan vinden om tot die stempel/vectorstechniek te komen. :oops:

Zou iemand mij kunnen helpen welke opties/acties mij leiden tot wat ik wil? :hug:

justme

Re: Vector/silhouette/stempel afbeeldingen

Berichtdoor justme » Za Jan 14, 2012 11:27 pm

Ik heb geen idee, maar ik ga dit draadje volgen :)

Viv

Berichtdoor Viv » Zo Jan 15, 2012 3:07 pm

Tot zo ver ben ik gekomen maar volgens mij valt er nog aardig wat te verbeteren
Afbeelding

Viv

Berichtdoor Viv » Ma Jan 23, 2012 4:48 pm

Hm helaas kom ik zelf niet zoveel verder. Misschien dat ik op een andere manier ook mijn doel kan bereiken ;-)
Is er iemand die voor mij een foto kan omzetten? Een voorbeeld met het gezicht van een meisje
van
Afbeelding

naar

Afbeelding

Ik heb geen idee hoeveel werk dat is. Zelf heb ik dus met Inkscape, VectorMagic en ook met PopArt/Fotoview zitten stoeien maar ik kan de optie om dit zo voor elkaar te krijgen dus niet vinden. Maar misschien dat iemand het dan voor mij kan doen? Ik wil er best voor betalen, vandaag heb ik een bedrijf gevonden die voor 30 euro 1 zo'n foto om zou willen zetten, naar mijn idee best een aardig bedrag, of is dat een normale prijs?

PS het gaat dan wel om een andere foto dan deze natuurlijk :D

Laikipia

Berichtdoor Laikipia » Wo Feb 08, 2012 6:58 pm

Viv, dit kun je zelf ook ;), hoef je niet eens op de computer te doen. Pak de foto, kijk naar donkere en lichte delen en middentonen. Die markeer je maar ook naar vorm die je zelf wil. Met de hand gemaakt is altijd beter dan met de computer omdat je beter accenten kunt leggen. Pak overtrekpapier, over de foto leggen en markeren. Dan de overgetrokken beeld over zetten naar je ondergrond en invullen maar. Maar kijk altijd naar wat JIJ mooi vind, neus minder accentueren? Mond? ogen? Leg ergens een accent op (vaak de ogen of de mond) Succes en als je hulp nodig hebt dan roepen, dan kunnen we mee kijken en tips geven ;) Gaat het om een opdracht??
Benieuwd naar mijn geklieder? Ga naar http://pastellum.nl/ of http://www.lisa.exto.nl
En hier is mijn facebook pagina: https://www.facebook.com/Pastellum

Viv

Berichtdoor Viv » Wo Feb 08, 2012 8:49 pm

Dank Lisa! Inmiddels was ik al ietsjes verder gekomen ;-) Wel met de computer dan hoor en daaruit zijn die schilderen van mijn 2 honden voorgekomen. Het ging niet om een opdracht hoor maar ik zit er wel aan te denken om op deze manier te gaan schilderen voor het goede doel, in mijn geval voor de griekse zwerfhonden (en katten) waar ook mijn honden vandaan komen. En dan zou het wel in opdracht gaan, al gaat dan het geld naar de stichting. (Dan zit ik te denken aan materiaalkosten en daar een bedragje bovenop voor de stichting dan).

Ik ga het zeker ook eens op de manier die jij beschrijft doen, ben benieuwd

Terug naar “Vragen over digitale technieken”