If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

goedkope materialen topic

Stel hier je vragen over te gebruiken overige technieken of materialen (bijvoorbeeld gemengde technieken, airbrush etc.) of geef zelf de beste Tips&Tricks.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Rebecca

Re: goedkope materialen topic

Berichtdoor Rebecca » Di Mar 27, 2012 2:02 pm

Marktplaats is echt ideaal.. Zo heb ik er ooit een doos van 150 rembrandt pastels in houten koffer voor 65 euro gekocht, zo goed als niet gebruikt. En vast nog wel meer wat ik me inmiddels niet meer kan herinneren :mrgreen:

AtelierBrigitte

Berichtdoor AtelierBrigitte » Zo Apr 15, 2012 7:57 pm

Marktplaats is inderdaad een goeie bron voor goedkoper spul: ik heb een keer een reissetje aquarel gekocht voor maar een paar centen en het bleek nog helemaal nieuw te zijn (de napjes zaten nog in de verpakking!)
Kijk ook eens op mijn site AtelierBrigitte waar ik nu ook een blog bijhou.

---> volg mijn Facebook pagina!
--> Zoë heeft een eigen Facebookpagina!

lalalala

Berichtdoor lalalala » Zo Mei 27, 2012 5:22 pm

ik heb doeken van de action/wat kwasten en olieverf en acrylverf. valt me niet tegen. het enige bij de olieverf is dat zo'n tubetje wel eens lekt maar dan gooi ik hem gewoon weg. een goede witte kleur zit er niet bij net als hele dunne kwasten dus dat haal ik bij de boekhandel.
Neem eens een kijkje op mijn site!
Site: http://www.paulienwassink.nl

geka

Berichtdoor geka » Ma Mei 28, 2012 8:52 am

Net als marktplaats ,is er ook ebay [wereldwijd] heb hier pastels gekocht van faber castell ,deze verkoper heeft een ruim assortiment van dit merk,als je deze merk invoerd bij zoeken krijg je hele assortiment ervoor ik heb gegoogled of ik hier het goedkoopst uit was,naar mijn weten wel ,[met softpastel althans]maar kan het mis hebben
http://myworld.ebay.nl/buy-for-less-online/

catertje

Berichtdoor catertje » Vr Jan 16, 2015 11:01 am

Hai, Ik heb niet veel geld dus gebruik altijd al goedkoop spul, De acrilverf van de action is waardeloos doch de andere spullen zijn OK.
de prijs van de spullen is vaak in andere winkels niet eens veel goedkoper

ANTONI

Berichtdoor ANTONI » Vr Jan 16, 2015 11:34 pm

Er is eens een test geweest met betrekking tot de kwaliteit van MARIE olieverf.
Deze verf werd jaren terug overal per doos aangeboden tegen afbraakprijzen.
Dan denk je natuurlijk dat het wel troep zal zijn. Het tegendeel bleek. Deze verf is
heel goed te vergelijken met de studieverf van de grote merken.
Een vrijenblije groet van
ANTONI

http://www.antoni-art.nl

Rebecca

Berichtdoor Rebecca » Vr Jan 16, 2015 11:59 pm

Die resultaten zou ik dan wel eens willen zien :) in bouwmarkten ed wordt dat merk nog steeds verkocht. Mijn opa kocht het vroeger al. Ik geloof dat ze bij het Kruidvat er ooit pastelkrijt van verkochten :)

ANTONI

Berichtdoor ANTONI » Za Jan 17, 2015 10:48 am

Rebecca schreef:Die resultaten zou ik dan wel eens willen zien :) in bouwmarkten ed wordt dat merk nog steeds verkocht. Mijn opa kocht het vroeger al. Ik geloof dat ze bij het Kruidvat er ooit pastelkrijt van verkochten :)

Welke resultaten wil je zien Rebecca?
Marie olieverf is gewoon een goede studieverf.
Naar aanleiding van die test destijds heb ik een paar doosjes gekocht voor
leerlingen en er zelf ook wat portretjes mee geschilderd.
Niets op aan te merken.
Probeer het maar uit. Kom je bij mij in de buurt dan zal ik kijken of ik nog
een doosje heb liggen. Dat kost je dan niets.

Op het gebied van Acrylverf ga ikzelf ook eens Marie testen. Een kennis bracht
een paar tubes van dit merk mee, 75 ml. Is denk ik ook een goede studieverf.
De lichtechtheid wordt ook met sterretjes op de tube aangegeven. De prijs ken ik
niet en waar te koop ?
ANTONI

Rebecca

Berichtdoor Rebecca » Za Jan 17, 2015 2:03 pm

de resultaten van de test :) ik vind dat altijd wel interessant.

Ik kan mij niet heugen dat ik het merk de laatste rijd nog gezien heb, acryl überhaupt niet. Wel heb ik er nog schilderijtjes van ruim 20 jaar terug van liggen. Geen idee of die verkleurd zijn. :) De verf zelf is iig na twintig jaar ook nog te gebruiken.

ANTONI

Berichtdoor ANTONI » Za Jan 17, 2015 9:10 pm

Rebecca schreef:Die resultaten zou ik dan wel eens willen zien :) in bouwmarkten ed wordt dat merk nog steeds verkocht. Mijn opa kocht het vroeger al. Ik geloof dat ze bij het Kruidvat er ooit pastelkrijt van verkochten :)

Rebecca,
Je schrijft zelf,dat in bouwmarkten ed nog steeds wordt verkocht en dat je nog schilderijtes van ruim 20 jaar terug hebt liggen.
Als ze verschoten zijn zie dat toch. Maar ik denk dat dat wel meevalt.
Ik heb hier ook nog eens nagekeken en ook nog wat gevonden. Absoluut niet verkleurd o.i.d.
Gewoon een behoorlijke studieverf.

Waar die MARIE's ACRYL vandaan komt zou ik niet weten.
Ook dit zal ongetwijfeld een studieverf zijn.
ANTONI

Rebecca

Berichtdoor Rebecca » Zo Jan 18, 2015 7:01 pm

Haha, ja nu praat ik mijzelf een beetje tegen. Toen ik nog vaak in de bouwmarkten kwam en er op lette zag ik ze altijd nog liggen. Tegenwoordig kom ik er niet zo vaak en let ik er dan ook niet op, dus heb ik ze al even niet gezien.
Toevallig zag ik er gister wel een aaltal op MP staan, ook acryl.

Nou de schilderijtjes van 20 jaar terug hebben altijd in een lade gelegen. Mijn opa heeft ze gemaakt, met wat losse streken van mij, toen ik 10 jaar oud was. Dus ik heb echt geen idee hoe het er toen uit zag en of het nu nog hetzelfde is.

ik denk dat je prima met dit merk kan starten, imo hoeft het niet altijd het beste van het beste en het duurste van het duurste te zijn om wat moois te maken. Al is het niet iets waar ik bewust naar terug zou pakken nu ik 'beter' ken. Wat ik nog heb liggen is puur voor het sentiment dat het van opa is geweest, hij gunde zich niets beters. En als het goed genoeg voor hem was dan zou het dat ook voor mij moeten zijn ;)

Maar goed, het gaat over goedkope materialen. Marie's verf is dat, en als het ook nog een relatief goede studiekwaliteit is, dan is dat ook nog mooi meegenomen. :)

ANTONI

Berichtdoor ANTONI » Ma Jan 19, 2015 11:20 pm

Na wat zoeken heb ik de set MARIE Acrylverf gevonden,waarover ik het eerder had.
Het zijn tubes van 75 ml. De set bestaat uit 6 tubes,t.w. zwart,wit,blauw,geel en rood 2x.
In de tube blauw ultramarijn had er een scheiding plaats gevonden van het pigment en het acryl. Onbruikbaar dus.
Niet zo verwonderlijk eigenlijk want die set lag er minimaal al 6 jaar.
De consistentie van de verf is zonder meer goed en te vergelijken met andere merken.
Ook heb ik de verf gemengd met Talens Rembrandt en WN Artist´s Acrylic.
Was prima te doen,maar dat stond ook al aangegeven op de tube.
De test is uitgevoerd op een met Gesso behandeld paneel. De verf droogde mooi op.
Al met al lijkt het me een redelijke studieverf.

Ik vind Acryl uit de tube toch altijd prettiger dan die uit knijpflacons,maar dat is waarschijnlijk een kwestie van smaak.
ANTONI

Angie2

Berichtdoor Angie2 » Za Mei 02, 2015 7:41 am

Verf koop ik goede (studie) kwaliteit, ook vaker via marktplaats gekocht, duurdere merken, wel gebruikt. Goede ervaringen ermee.
Zelf in het verleden ook via Marktplaats verkocht, soms had ik grotere sets aangeschaft en verkoop ik de kleinere sets.
Ik doe ook veel met mixed media, dus heb ik verschillende materialen nodig, via marktplaats kun je inderdaad leuke dingen op de kop tikken, soms geduld nodig. :angel:

Canvas doeken/boards van bouwmarkt Hornbach, voor te oefenen en kleine werken prima kwaliteit. Mede cursisten alwaar ik schilderlessen volg, hebben ook goede ervaringen met doeken van Hornbach.
Voor de rest kijk ik vaker als goede doeken in aanbieding zijn bij plaatselijke kunstenaarszaak Deva.

Jonne

Berichtdoor Jonne » Za Mei 02, 2015 7:49 pm

Eigenlijk... maak ik niet echt gebruik van koopjes. Maar wat ik wel doe, is kijken of dingen anders kunnen. Koop geen palet, maar gebruik een bordje om je acrylverf te mengen. Voor mijn olieverf heb ik een plaat wit gelamineerd MDF als palet, gaat prima. Geen bezinksysteem met speciale bakjes of potjes, maar gewoon lege glazen jampotjes. Niet papier gebruiken om je kwasten aan af te vegen, maar liever katoenen kleding die anders weg wordt gegooid...

Jonne

Berichtdoor Jonne » Za Mei 02, 2015 7:53 pm

Oh ja, peletmessen heb ik wel van action

Terug naar “Vragen over overig ambachtelijk”