If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

goedkope materialen topic

Stel hier je vragen over te gebruiken overige technieken of materialen (bijvoorbeeld gemengde technieken, airbrush etc.) of geef zelf de beste Tips&Tricks.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Margareth

Re: goedkope materialen topic

Berichtdoor Margareth » Ma Jul 04, 2011 10:00 pm

Groot gelijk Leonie, voor het oefenen gebruik ik ook geen dure aquarelvellen. Ik gebruik aquarelpapier niet alleen voor aquarellen en de dure vellen die ik heb kosten omgerekend toch een euro per stuk. Enig nadeel van goedkope vellen is dat ze niet 4zijdig gelijmd zijn want dat houdt je papier bobbelvrij
Je weet het pas als je het hebt uitgeprobeerd.

Overzicht beschikbare ATC = KLIK

LeonieL

Berichtdoor LeonieL » Di Jul 05, 2011 10:27 am

Ik doe het nu wel op dure vellen.. :$ Ik wil niet eens weten hoeveel dat kost xD
oke. dan ga ik eens kijken bij de Kwantum. (Onder welke naam valt dat papier dan, wist namelijk niet dat ze daar ook papier verkochten xD )
Gezellig dat je er ook bent :D

Little Dragon

Berichtdoor Little Dragon » Di Jul 05, 2011 10:41 am

Aqarelblocks aan vier kanten gelijmd verkopen ze hier ook bij de zogenaamde "witte boekhandel". Ik geloof dat je voor het grootste block daar iets van 4 euro betaald
Women are angels and when someone breaks our wings, we simply continue to fly...on broomsticks
we're flexible like that.

LeonieL

Berichtdoor LeonieL » Di Jul 05, 2011 10:50 am

hmm.. ik ken geen '' witte boekhandel'' .. maar ik kan even in winkels als boeken voordeel enzo kijken.
Maar dat ie niet aan alle kanten gelijmd is kan opgelost worden door het zelf op te spannen toch?! (Ik meende dat marieke het altijd zelf opspant? )

Little Dragon

Berichtdoor Little Dragon » Di Jul 05, 2011 11:06 am

Boekenvoordeel is de witte boekhandel en ja, zelf spannen kan altijd :)
Women are angels and when someone breaks our wings, we simply continue to fly...on broomsticks
we're flexible like that.

LeonieL

Berichtdoor LeonieL » Di Jul 05, 2011 11:11 am

oke, haha, nou dan moet ik daar maar even langsgaan binnenkort xD

spider

Berichtdoor spider » Do Jul 07, 2011 12:59 am

ik vind goed materiaal wel belangrijk dus ik ga echt niet meer naar action, kruitvat, blokker.
Als je een keer iets moois hebt gemaakt, bobelt het papier, gaat je doek krom en verkleurt de verf niet heel erg. Nee liever beetje meer geld ( hoeft niet prof kwaliteit) maar wel goed!
amsterdam, galeria, artisan, talens etc is echt beter

Wazza

Berichtdoor Wazza » Do Jul 07, 2011 6:37 pm

Ik was qua tekenblokken altijd erg tevreden over de tekenblokken van Blokker; 'art & design.'
Was geschikt voor haast alles in mijn ogen. Ik werkte er graag op met pastel, maar nu hebben
ze de collectie vernieuwd en dus een ander merk. Heb mij er maar niet aan gewaagd en heb nu een van Fabriano. Is wel even wat duurder ook, maar ben er niet minder tevreden over.
Imagine

Werkend met Pastel, Acryl- en Olieverf.
(Feedback wordt gewaardeerd)

http://www.blijf-al.nl/goed

Wazza

Berichtdoor Wazza » Do Jul 07, 2011 9:29 pm

spider schreef:ik vind goed materiaal wel belangrijk dus ik ga echt niet meer naar action, kruitvat, blokker.
Als je een keer iets moois hebt gemaakt, bobelt het papier, gaat je doek krom en verkleurt de verf niet heel erg. Nee liever beetje meer geld ( hoeft niet prof kwaliteit) maar wel goed!

Had toevallig nog wat 'flutverf'( wat voor mij artistico is) liggen, maar daar kom je gauw genoeg vanaf;

Afbeelding

Heb het daarom maar zo op het doek geknepen en mijn zus wilde er graag met haar
vingers in wroeten (die leert ook voor kleuterjuf) :lol: Het spul was nauwelijks uit de tubes te knijpen en had meer weg van klei dan van verf. (Misschien was het ook wel oud.)

Zelf ben ik inderdaad meer tevreden over galeria.
Voor verf moet je niet te goedkoop denken!
Imagine

Werkend met Pastel, Acryl- en Olieverf.
(Feedback wordt gewaardeerd)

http://www.blijf-al.nl/goed

LeonieL

Berichtdoor LeonieL » Vr Jul 08, 2011 11:09 am

spider schreef:ik vind goed materiaal wel belangrijk dus ik ga echt niet meer naar action, kruitvat, blokker.

tja, waar liggen je prioriteiten?
goed papier is duur. dat papier wil ik niet 'verpesten' door erop te gaan oefenen,. als ik weer eens een periode heb dat ik veel met één materiaal bezig bent gaat het al hard genoeg. dan verspest ik liever het goedkopere papier en leer daar weer wat van, dan dat ik bezig ben op duur papier.

Ik heb gister dus dat aquarelblok gekocht. twee zijdes gelijmd. al betwijfel ik of het wat is xD we zullen zien. ook heb ik die kwasten gehaald, zien er goed uit. nog geen tijd gehad om het uit te testen.

xNatje

Berichtdoor xNatje » Wo Mar 21, 2012 7:06 pm

Ik heb hier niet alles doorgelezen, dus als er dubbeltjes tussenstaan, sorry daarvoor.
Ik heb ooit aquarelpotloden gekocht in de action.; Ik vind ze niet goed. ze geven amper kleur af.
de acrylverf daarintegen vind ik er wel goed (die grote tuben).
de doeken cava wel, als je ze goed controleert of ze recht zijn enzo.

van schildergerief uit de aldi heb ik geen klagen (zeker niet over de doeken, prima kwaliteit!)

Valliebal

Berichtdoor Valliebal » Ma Mar 26, 2012 11:51 pm

Mijn potloden enzo komen eigenlijk allemaal van een hobbywinkel hier in Groningen, maar mijn schets/tekenboek komt bij de IKEA weg. Of all places :mrgreen: Ik vind hem geweldig om op te tekenen, niet te licht papier en niet te fijn of grof, vind ik. (En het was maar 2,50 euro xD)

YouDiffer

Berichtdoor YouDiffer » Di Mar 27, 2012 7:13 am

1 euro winkel (in dukenburg) heeft ook veel tekenspullen niet te duur.
action voor houtskool/doeken acryl verf.
ect ect

Ik heb ook veel verf bij aldi weg (aanbiedingen)
Angel

An angel found her way,
through her black thoughts.
Angelicfacts is what she has kept hidden,
she's angelsdead.

Eveline

Berichtdoor Eveline » Di Mar 27, 2012 10:55 am

Mee eens! De echt goede verf heeft ook een betere permanentie. Als je dan eens iets super hebt gemaakt, loop je zo de kans niet dat er na 5 jaar niets meer van te zien is, bij wijze van spreken.
Ik ben dan ook wel iemand die veel geld kan uitgeven aan schildermateriaal enzo. Ik kan het niet laten ^^

Ohja, doeken uit de Lidl: Nooooooiiit meer! Putten, te licht niet strak genoeg etc.

geka

Berichtdoor geka » Di Mar 27, 2012 1:47 pm

Ik kijk welles op marktplaats ,heb hier eens een hele doos derwent potloden gekocht
ook pastel van van gogh samen voor 10 euro wel [minimaal] gebruikt
maar heb je wel goed spul voor weinig geld

Terug naar “Vragen over overig ambachtelijk”