If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Vouwbeen

Stel hier je vragen over te gebruiken overige technieken of materialen (bijvoorbeeld gemengde technieken, airbrush etc.) of geef zelf de beste Tips&Tricks.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Marijke!

Vouwbeen

Berichtdoor Marijke! » Wo Aug 12, 2015 10:30 am

Hooii,

Ik ga een opleiding media vormgeven doen op het media college in amsterdam!
Daarvoor moest ik natuurlijk boeken en alles bestellen maar ook een heel pakket van vanbeekart.nl
En gisteren kreeg ik het pakket binnen met allemaal soorten stiften pennen liniaal gum presentatiemap opbergmap en nog wat dingen.
Maar ik kreeg er dus ook een vouwbeen bij. http://static.webshopapp.com/shops/0026 ... -16-cm.jpg

Er stond bij dat het is voor het rillen van papier of karton, zodat u moeiteloos kunt vouwen.
Ik heb echt geen idee hoe het werkt hahah. Zou iemand het met kunnen uitleggen? Ben namelijk wel nieuwsgierig :angel:

Lieffsss Marijke :paint:
Being creative is not a hobby it's a way of life

desiree

Re: Vouwbeen

Berichtdoor desiree » Wo Aug 12, 2015 11:17 am

Hey Marijke,
Lastig uit te leggen, maar ik zal het proberen.

Langs een liniaal ga je met de punt van je vouwbeen een soort van inkeping maken op de plek waar je het papier wilt gaan vouwen.
Dan vouw je het langs die lijn, en je gaat op de plek waar je hebt "gerild" er weer met je vouwbeen overheen.
Dan heb je een hele mooie rechte messcherpe vouw.
een fijne dag
groetjes
désirée.

Marijke!

Berichtdoor Marijke! » Wo Aug 12, 2015 3:10 pm

ohhh! Je heb het goed uitgelegd hoor want ik begrijp het! Dankjewel Desiree! Zal mij benieuwen wanneer ik hem zal gebruiken voor me opleiding haha.
Being creative is not a hobby it's a way of life

desiree

Berichtdoor desiree » Wo Aug 12, 2015 3:44 pm

Graag gedaan, ik ben blij dat het duidelijk is.
Anders even "oefenen".
een fijne dag
groetjes
désirée.

ANTONI

Berichtdoor ANTONI » Wo Aug 12, 2015 5:04 pm

Ik wist niet eens,dat die dingen nog bestonden. Vroeger wel eens een gezien, Ik dacht van ivoor.
Zelf heb ik een grote briefopener met gebogen handvat die tevens als als vouwbeen kan dienen.
Was een cadeau en wordt zelden gebruikt. In plaats hiervan een bot ouderwets mes.
Als je echter steeds maar papier aan het vouwen ben dan is een vouwbeen een must.
Een snijmachine is trouwens ook niet verkeerd.
Een vrijenblije groet van
ANTONI

http://www.antoni-art.nl

Hasjem

Berichtdoor Hasjem » Di Aug 18, 2015 10:15 pm

wacht maar Marijke ... kerst komt er aan .... ;o)

Antoni ... een snijmachine is niet om te plooien hoor ... ;o)

ANTONI

Berichtdoor ANTONI » Wo Aug 19, 2015 5:01 pm

Hasjem schreef:wacht maar Marijke ... kerst komt er aan .... ;o)

Antoni ... een snijmachine is niet om te plooien hoor ... ;o)

Ik kan me niet herinneren,dat ik geschreven heb dat je met een snijmachine kan plooien.

Aangezien dikwijls geplooid wordt met het doel een vel papier in 2 of meerdere stukken te delen kan een snijmachine een heel handig instrument
blijken te zijn.
Een vrijenblije groet van
ANTONI

http://www.antoni-art.nl

Terug naar “Vragen over overig ambachtelijk”