If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

CHAUVINISME

Stel hier je vragen over te gebruiken overige technieken of materialen (bijvoorbeeld gemengde technieken, airbrush etc.) of geef zelf de beste Tips&Tricks.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

ANTONI

CHAUVINISME

Berichtdoor ANTONI » Vr Mar 06, 2015 12:31 am

Wat zijn die Nederlanders toch soms een stelletje.
Je kan ons niet van chauvinisme beschuldigen als het om kunstschildersverven gaat.
We hebben hier fantastische verven van Nederlands fabrikaat van
De Koninklijke Talens en Oud Hollandse.

Maar nee . Dat is zo gewoon en bovendien is het gras bij de buurman veel groener.

Natuurlijk heb ik daar ook aan meegedaan,maar toch gestopt. Die andere verf van
topmerken buiten Nederland,die zijn helemaal niet beter.
Een vrijenblije groet van
ANTONI

http://www.antoni-art.nl

Jonne

Re: CHAUVINISME

Berichtdoor Jonne » Vr Mar 06, 2015 8:42 am

? En dus... wat is je probleem? Mag iedereen dan niet gewoon zelf bepalen wat voor verf ze fijn vinden, willen gebruiken en kopen zonder dat daar gelijk een dergelijk oordeel aan vast hangt?
Of ken jij de exacte beweegredenen van al die mensen?...

Rebecca

Berichtdoor Rebecca » Vr Mar 06, 2015 12:39 pm

Wees blij dat ze dat in andere landen ook doen. Ik betwijfel of OH nog had bestaan alleen voor de Nederlandse markt. Daar wordt flink wat van geëxporteerd :)

En op zich ben ik het een sdat wij hier genoeg kwaliteits materiaal van eigen bodem kunnen kopen. Maar het is en leuk om wat anders te proberen en in het buitenland zijn ze een stuk beter met kortingen...

ANTONI

Berichtdoor ANTONI » Vr Mar 06, 2015 1:36 pm

Jonne schreef:? En dus... wat is je probleem? Mag iedereen dan niet gewoon zelf bepalen wat voor verf ze fijn vinden, willen gebruiken en kopen zonder dat daar gelijk een dergelijk oordeel aan vast hangt?
Of ken jij de exacte beweegredenen van al die mensen?...

Er is helemaal geen probleem.
Misschien heb je het niet goed begrepen.
ANTONI

ANTONI

Berichtdoor ANTONI » Vr Mar 06, 2015 1:41 pm

Rebecca schreef:Wees blij dat ze dat in andere landen ook doen. Ik betwijfel of OH nog had bestaan alleen voor de Nederlandse markt. Daar wordt flink wat van geëxporteerd :)

En op zich ben ik het een sdat wij hier genoeg kwaliteits materiaal van eigen bodem kunnen kopen. Maar het is en leuk om wat anders te proberen en in het buitenland zijn ze een stuk beter met kortingen...

Daar ben ik ook blij mee,Rebecca.
Natuurlijk is het leuk om ook eens wat anders te proberen.Waarom niet?

Zoals aangegeven heb ik dat zelf ook gedaan maar toch maar weer teruggekeerd
naar het begin.
ANTONI

JanRegenlust

Berichtdoor JanRegenlust » Wo Mar 18, 2015 5:36 pm

ANTONI schreef:Maar nee . Dat is zo gewoon ....

:) Wat je ver haalt is lekker. Ik had ook zo'n fase, voor een heleboel zaken trouwens, het schijnt een naam te hebben: "exotisme", "the charm of the unfamiliar". Zolang met mate genoten zal het wel meevallen.

ANTONI schreef:... en bovendien is het gras bij de buurman veel groener.

Ja, tenzij die scheurgras heeft: filmpje!

ANTONI schreef:Natuurlijk heb ik daar ook aan meegedaan,maar toch gestopt. Die andere verf van topmerken buiten Nederland,die zijn helemaal niet beter.

Prima merken olieverf, Talens en OH. Mijn werkpaardjes zijn vooral van Talens en W&N/L&B (dezelfde eigenaar) en Kremer. In m’n “verzameling” zitten verven die ik ooit eens proberen wou en af en toe gebruik, of een merk met een bepaalde eigenschap, het zijn wel geloof ik allemaal Europese merken. Waar ik het meest op let zijn lichtechtheid, olie en pigment(en), en dat hoeft echt niet per se een buitenlands merk te zijn. Van OH gebruik ik niet zoveel, nikkeltitaangeel, lekker vaal braakselgeel-achtig kleurtje :sick3: , maakt net iets andere groenen. En rode goudlak met mooie ondertoon. Koningin Wilhelmina schijnt met OH geverfd te hebben dus het moet goed zijn lol! Wel bizar dat juist Talens het predikaat Koninklijk heeft gekregen maar OH niet, misschien was Talens er als eerste bij om dat aan te vragen. Voor mezelf, Rembrandt is wat smeuiger als OH, dat vind ik wat prettiger.

Terug naar “Vragen over overig ambachtelijk”