If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

multifunctionele schilderezel

Stel hier je vragen over te gebruiken overige technieken of materialen (bijvoorbeeld gemengde technieken, airbrush etc.) of geef zelf de beste Tips&Tricks.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Zou deze combinatie van de functies staan en zitten in één schilderezel iets voor u zijn?

Ja, het is eens iets anders dan de gewone schilderezels die we al jaren kennen.
1
33%
Nee, dat vind ik geen meerwaarde.
2
67%
Geen mening
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 3

Silke

multifunctionele schilderezel

Berichtdoor Silke » Di Jun 03, 2014 7:18 am

Hallo,

Ik ben studente interieur architectuur. Ik ben voor een opdracht op zoek,
of er bij schilders interesse is naar mijn ontwerp.

Het gaat over een multifunctionele 'schilderstoel'. Aan de ene kant is er een zitting waar je al zittend kan schilderen aan een schilderezel. Door hem eenvoudig te kantelen kan je aan de andere kant rechtstaand schilderen.

Mijn vraag aan jullie:
Zou deze combinatie van de functies staan en zitten in één schilderezel iets voor u zijn?
- Ja, het is eens iets anders dan de gewone schilderezels die we al jaren kennen.
- Nee, dat vind ik geen meerwaarde.

Alvast bedankt,
Ik ben heel benieuwd naar jullie mening!

Groetjes Silke

Rebecca

Re: multifunctionele schilderezel

Berichtdoor Rebecca » Di Jun 03, 2014 9:31 pm

Nee. Het lijkt mij een sta in de weg. En een stoel die niet kan bewegen is voor mij horror. Als ik achter een schildersezel zit of sta, dan beweeg ik bijna altijd, stap naar achter, opzij. Voor mij het grote voordeel van een ezel, en makkelijk verplaatsbaar. Met dit idee haal je voor mij de voordelen weg.

Maurien Bart

Re: multifunctionele schilderezel

Berichtdoor Maurien Bart » Di Jun 03, 2014 11:21 pm

Misschien wel als je het makkelijk mee kan nemen en nog makkelijker kan verplaatsen als je eenmaal zit (zie reactie van Rebecca). We willen graag af aan toe ons werk van afstand zien, voor een beter overzicht.
Graag uitvoeren met een in hoogte en breedte variabele steun voor de hand, zodat deze niet meer op de verf komt.
En eh, al je dan toch ga ontwerpen, meteen een houder voor:
- de koffie,
- de terpentine,
- het origineel (foto),
- de kwasten en
- de verf.
En eh... mag er nog wat op ?? Iets als verlichting.
Geschikt voor 30 cm - 150 cm...
Liefst lekker stevig voor als het gaat waaien, bijvoorbeeld een bijpassende schilderskoffer voor de verf die het geheel verstevigd. En eh.. niet te zwaar......
Met een optie voor een paraplu/ parasol (universele verstelbare houder).

Eh, dat zou dan weer wel een gat in de markt zijn :D
Een kwast verliest wel zijn haar maar niet zijn streken. Maurien Bart wenst onderbouwde kritiek.

Terug naar “Vragen over overig ambachtelijk”