If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Overheadprojector kopen, welke is beter?

Stel hier je vragen over te gebruiken overige technieken of materialen (bijvoorbeeld gemengde technieken, airbrush etc.) of geef zelf de beste Tips&Tricks.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Goldie

Overheadprojector kopen, welke is beter?

Berichtdoor Goldie » Za Mei 11, 2013 12:25 pm

Hallo allemaal,

Ik wil aan iemand vragen die ervaring heeft met een (verschillende) overhead projectors. Ik heb nog nooit een gehad.
Ik heb wel ooit mee gewerkt bij een schilderles. Het is ideaal voor een grote tekening op het doek. Het zou ook leuk zijn om een (kleine) muurschildering maken in mn appartement(je) ;)

Ik wil dus een overheadprojector kopen via marktplaats. Maar ik zie verschillende soorten. Ik zag een platte en een gewone (grote dus). Grote overheidprojector: Overhead projector 3 M 9850 en kost 75 euro (heb geboden voor 50 euro). En de andere: Overhead projector 3M 2770 kost 30 euro.
Welke is beter qua prijs en kwaliteit? Ik heb geprobeerd te googlelen, maar er is geen winkelwaarde op de websites.. De grote zit in dezelfde woonplaats als waar ik woon en de andere is te ver, en die wil ik laten opsturen voor 6,75 tnt post.

Kan iemand mij helpen met een tips welke ik beter moet nemen? Die kleinere lijkt me handiger ivm ruimte gebrek. Maar of die ook geschikt is voor het schilderen? Als deze net zo goed werkt als die grote, moet ik dus een beslissing nemen of ik juist van dichtbij kan nemen die waarschijnlijk een oude model is of juist een moderne versie neem die zelfs goedkoper is.

Ik hoop dat je mij kan helpen met keuze maken tussen die twee :)

ps: ik weet niet of ik op de goede forum zit, maar misschien hebben jullie ervaring mee met projector en schilderen.

Alvast bedankt!

Groetjes!

Eveline

Re: Overheadprojector kopen, welke is beter?

Berichtdoor Eveline » Za Mei 11, 2013 3:11 pm

Ik zou persoonlijk eerder voor een beamer dan een overheadprojecter gaan. Een overhead kan (voor zover ik weet) enkel tekeningen en tekst op transparanten projecteren. Als je dan een afbeelding op papier hebt, kun je die niet overzetten op doek. Of je zou met dia's moeten werken, maar dat lijkt me ook niet meer te doen :D

Er bestaan kleine beamertjes die vaak gebruikt worden om te projecteren op doek. Die worden pico's genoemd. Vaak kun je er een geheugenkaartje aan koppelen waardoor je makkelijk foto's van je computer kunt projecteren. Je kunt ze ook makkelijk op een statief zetten. Ik heb wel geen idee van welke daarin de beste zijn, want geen ervaring mee :)

Mariska

Berichtdoor Mariska » Za Mei 11, 2013 3:39 pm

Ik zou ook liever voor een beamer gaan. Veel handzamer.

Voor beamer reviews (o.a.): http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2372437,00.asp en http://www.projectorcentral.com/projector-reviews.cfm?sort=1
Klik hier om te zien wat ik maak.

Goldie

Berichtdoor Goldie » Ma Mei 13, 2013 7:31 am

Bedankt voor de tips! Digitaal is misschien wel beter, want als ik via de foto wil overtrekken, moet ik eerst uitprinten Printer heb ik namelijk ook weer niet...(wel bij mijn moeder, moet ik ook nog aanschaffen). Alleen die moderne beamers zijn nog best duur. Ik was even vergeten bij te zeggen dat ik max. 50 euro voor wil uitgeven, want ik weet dat ik misschien niet zo vaak zal gebruiken.

Gisteren kreeg ik een akkoord mailtje van iemand over die (ouderwetse?) overhead projector 3 M 9850 voor 50 euro. Mijn vriendlief wil vandaag al ophalen voor mij :). Helaas kan ik nergens meer vinden hoe duur deze normaal kost en wat nu de waarde is. Weet iemand het of dit nog prijzig is of juist niet?

Goldie

Berichtdoor Goldie » Ma Mei 13, 2013 7:35 am

Ik heb deze gevonden: http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en ... ousPage=lr

Zoiets kan ik ook gebruiken?

Viv

Berichtdoor Viv » Ma Mei 13, 2013 9:34 am

Ik heb deze informatie voor je kunnen vinden, geen idee of het ook om de Ajl 120V/60H gaat?

3M 9850 Overhead Projector Ajl 120V/60H
List Price: $3,835.00
Price NOW: $555.55

Alle technische specificaties van dat model vind je hier:
http://multimedia.3m.com/mws/mediawebse ... dRHrul6Gc-

Terug naar “Vragen over overig ambachtelijk”