If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

papier voor Copic/Flex Markers?

Stel hier je vragen over te gebruiken overige technieken of materialen (bijvoorbeeld gemengde technieken, airbrush etc.) of geef zelf de beste Tips&Tricks.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

ann

papier voor Copic/Flex Markers?

Berichtdoor ann » Vr Mar 22, 2013 11:00 am

ik kleur sinds kort met Flex/Copic Markers, dit is een marker op alcohol basis...
zijn er mensen die hier ook mee werken, en wat voor soort papier gebruiken jullie daarvoor?
vier elk stapje vooruit... wacht niet tot je perfect bent!

http://annabelsdesigns.blogspot.com/

zoenvisje

Re: papier voor Copic/Flex Markers?

Berichtdoor zoenvisje » Vr Mar 22, 2013 3:44 pm

Ik gebruik voor oefeningen marker papier van 4art. Dit is echter vrij dun (70gram) dus ik gebruik voor werken die langer mee moeten gaan (bijv. als ik voor iemand iets teken) Clairefontaine DCP Papier (210g).

Markerpapier kan je o.a. kopen bij Harolds.nl. Die verkopen verschillende merken en diktes.

ann

Berichtdoor ann » Ma Apr 01, 2013 10:25 pm

ok, dank je wel, ik had id inmiddels al wel van DCP gehoord.. maar de blauwtint die er in zit zorgt er voor dat je kleuren anders uitkomen... ik heb momenteel papier van Nicole Verkooijen... zal je wss niets zeggen, want zij is actief in de hobbywereld van kaarten maken en inkleuren van stempelafdrukjes wat ik dus ook doe....
maar was benieuwd of er in de kunstenaarswereld misschien met heeel wat anders gewerkt werd.....
iig dank je voor je antwoord!

Little Dragon

Berichtdoor Little Dragon » Ma Apr 01, 2013 10:30 pm

Canson heeft speciale manga, tekenblokken, lekker dik, te koop in de betere tekenzaken, of technisch papier van Fabriano (techniko 6), of airbrush papier, allemaal vrij dik. Succes!
Women are angels and when someone breaks our wings, we simply continue to fly...on broomsticks
we're flexible like that.

ann

Berichtdoor ann » Di Apr 23, 2013 12:20 pm

dank je wel voor je tip Little Dragon, het gaat niet zo zeer om de dikte.. maar wel dat het superglad is...en dus niet zon blauwtint heeft zoals het meeste papier dus heeft... en zodat de inkt niet gelijk in het papier trekt... oei... moeilijk uitleggen dit;) maar ik ga er zeker even naar kijken:)
dank je wel!

Miss Dangveerous

Berichtdoor Miss Dangveerous » Vr Mar 14, 2014 8:49 pm

Hey Hallo

Markerpapier is ideaal om op te werken en het zuigt nier zo als de meeste papieren. Ik begrijp inderdaad wat je daar mee bedoelt.
Het enige nadeel is dat Markerpapier vrij dun is maar kwa kleuren komen deze toch het beste uit op dit papier.
Kaart en Hobbypapier kan ook heel goed lekker dik en is glad dat ik weet, ik gebruik dit papier niet en werk eigenlijk altijd met meerdere technieken als ik echt iets serieus ga maken.
Vaak gebruik ik aquarelpapier met een gladde structuur. Enige nadeel is wel dat deze enorm zuigen en je kleuren minder mooi worden.
Een goede markerpapier met een goede dikte blijf een beetje moeilijk vind ik zelf. omdat heel veel papieren te veel zuigen en je kleuren dan goed uitkomen.
Ik zal zeggen kijk ff bij Harolds.nl en en probeer eens een paar verschillende soorten papieren.

Maurien Bart

Berichtdoor Maurien Bart » Vr Mar 14, 2014 8:57 pm

Persoonlijk vind ik Colotech+ 300g/m2 A4 van Xerox het prettigst tekenen, die structuur van papier is bizar gelijk. Geen witte (slecht hechtende) plekjes te zien.
(Dat is zwaar papier voor in de printer, 125 vel, echt een aanrader)
Ook voor Pantone alcoholstiften een goedkoop redelijk alternatief.

Uiteraard verzadigd het op den duur, en het lekt een beetje door naar de onderkant als het verzadigd is, daarom leg ik er nog wel wat onder. Maar voor het gaat doorlekken ben je wel al een behoorlijk aantal keer er overgegaan (of heeel langzaam).

Een lange tijd geleden o.a. deze tekening gemaakt voor een bordspel
Afbeelding
Een kwast verliest wel zijn haar maar niet zijn streken. Maurien Bart wenst onderbouwde kritiek.

Little Dragon

Berichtdoor Little Dragon » Wo Apr 30, 2014 12:10 pm

In dat geval kan je ook kijken naar airbrush papier van Schoeleshammer. Is niet egaal wit, wel heel glad.
Women are angels and when someone breaks our wings, we simply continue to fly...on broomsticks
we're flexible like that.

Terug naar “Vragen over overig ambachtelijk”