If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Schilderen/tekenen op een gitaar

Stel hier je vragen over te gebruiken overige technieken of materialen (bijvoorbeeld gemengde technieken, airbrush etc.) of geef zelf de beste Tips&Tricks.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Plushie123

Schilderen/tekenen op een gitaar

Berichtdoor Plushie123 » Zo Jan 27, 2013 12:44 pm

Hey,

Een vriend van mijn vriendin heeft mijn tekeningen gezien en vroeg zich af of ik iets gelijkaardigs als dit (zie afbeelding hieronder) op zijn gitaar wilde tekenen.
Het enige probleem is dat ik niet weet hoe ik dit het beste kan aanpakken.
Welke materialen gebruik je het best en hoe doe je dat dan?

Dit is de tekening (hij wil iets gelijkaardigs als de vogel ;) )
Afbeelding

Alvast bedankt!
xx, Plushie

zoenvisje

Re: Schilderen/tekenen op een gitaar

Berichtdoor zoenvisje » Zo Jan 27, 2013 8:46 pm

Ik zou het met een Sharpie marker doen. Die zijn ideaal om op allerlei oppervlakken te tekenen en watervast.

Plushie123

Berichtdoor Plushie123 » Zo Jan 27, 2013 9:45 pm

Thnx! Dat kan ik zeker eens voorstellen ;p

Night_Elf

Berichtdoor Night_Elf » Di Jan 29, 2013 12:58 pm

Miss kan je er daarna ook nog een laklaag overschilderen als extra bescherming? Ik heb er geen ervaring mee... Ik zou het met alcoolstift doen (watervaste stift dus) en dan dus die laklaag...
*Nobody move! Dropped me brain!*

ATC Blog Facebook DA

Eveline

Berichtdoor Eveline » Za Apr 20, 2013 1:33 pm

Een kennis van mij airbrushte gitaren. Misschien dat je die verf kunt gebruiken, maar dan met een penseel? Heb er eigenlijk geen idee van welke soort verf dat is :d

Miss Dangveerous

Berichtdoor Miss Dangveerous » Za Mar 15, 2014 3:05 pm

Hey Hallo

Ik denk tenminste en zal het zeker ff bij mijn airbrush vrienden navragen wat je het beste kan doen.
Custom Painting is misschien wel een optie zoek maar eens op op youtube naar how to paint a guitar.
misschien dat je daar wat aan hebt.
Ik zelf heb jaren geleden mijn oude Playstation 2 geairbrushed en die is erg goed gelukt.

De manier waarop ik het deed was dat ik de Playstation eerst goed heb schoongemaakt, daarna heb ik met speciale airbrush ondergrond de boel gespoten. Daarna heb ik op Waterbasis airbrush verf gebruikt, deze is dun en kan ook makkelijk worden gebruikt voor strakkere technieken. En toen ik tevreden was over het eind resultaat heb ik er een goede harde blanke lak op gezet op acryl basis.

Zo heb ik het gedaan, :) maar ik kan wel ff wat rond gaan vragen voor je wat je misschien kan doen.

Terug naar “Vragen over overig ambachtelijk”