If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Airbrush, is het moeilijk?

Stel hier je vragen over te gebruiken overige technieken of materialen (bijvoorbeeld gemengde technieken, airbrush etc.) of geef zelf de beste Tips&Tricks.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Lmk

Airbrush, is het moeilijk?

Berichtdoor Lmk » Wo Dec 12, 2012 7:22 pm

Ik zie tegenwoordig steeds meer airbrush portretten tegenkomen en meestal zien die er echt geweldig mooi uit. Zo realistisch en fijn. Nu is mijn vraag, is airbrush makkelijk te doen? Hoe gaat het in zijn werk en hoe duur is de aanschaf van materialen?

groetjes! Ben erg benieuwd! :D
:)

fenja85

Re: Airbrush, is het moeilijk?

Berichtdoor fenja85 » Wo Dec 12, 2012 11:28 pm

Ik ben ook zeer benieuwd! :)

Little Dragon

Berichtdoor Little Dragon » Do Dec 13, 2012 12:03 am

Mijn ervaring: ja het is moeilijk, vind ik. Een airbrush leren hanteren, voelt voor mij net zo aan, als toen ik leerde schrijven. Voor de een zal dat ook gemakkelijker gaan, dan voor de ander. Voor mij zit de moeilijkheid hem in het feit, dat er geen direct contact is, tussen je werkvelhd en je airbrush, dus moet je schatten, wat het effect is. Dat komt vanzelf, mij kost het alleen veel oefenen.
Women are angels and when someone breaks our wings, we simply continue to fly...on broomsticks
we're flexible like that.

sorayda

Berichtdoor sorayda » Di Dec 18, 2012 8:38 pm

Tja, wat is moeilijk. Het vergt veel oefening en zoals Little Dragon zegt bij de een gaat het gemakkelijker dan bij de ander. Dat zie ik bij mijn eigen cursisten ook. Het onder controle krijgen van het airbrushpistool gaat de meeste tijd inzitten. Daarna is het gewoon een middel zoals penseel, kwast etc. Wel is de opbouw van een schilderij, monochroom of kleur, iets anders dan met andere middelen omdat je te maken hebt met nevel.
Goede materialen zijn niet goedkoop. Je bent een paar honderd euro kwijt aan een compressor en een goed airbrushpistool. Daarnaast moet je ook nog verf aanschaffen.

Weet niet waar je woont, maar je mag best een keertje bij mij langs komen om te kijken.
[url]http://members.ziggo.nl/soraydadecastro[/url]
Privé lessen airbrush te Zwolle

Terug naar “Vragen over overig ambachtelijk”