If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Problemen foto plaatsen

Voor vragen, tips of klachten over dit forum.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Pluis1969

Problemen foto plaatsen

Berichtdoor Pluis1969 » Wo Jul 19, 2017 12:54 pm

Ik heb even een aparte topic geopend voor dit probleem omdat ik bij veel mensen dezelfde reacties zie.
PHOTOBUCKET is een betaalsite geworden en laat geen ene foto meer zien die al geplaatst was. Jammer. Veel andere forums/sites hangen aan hun vast en zullen ook binnenkort wel gaan komen om te betalen denk ik.
PICASA hetzelfde verhaal en die hebben ook apps verwijderd of sites aangepast waardoor je geen foto's meer kan plaatsen.
Mensen hebben al zoveel accounts en wachtwoorden en hebben geen zin om weer een nieuwe te maken en er achter te komen dat ook die site niet handig is of betaald ga worden.
Het is een heel gepuzzel om iets geschikts te vinden. :x Met mij zullen er vast meer mensen zijn die niet handig met de pc zijn en in een handeling of druk op de knop een foto geplaatst willen hebben.

Het is zo stil op het forum en ik denk dat dit misschien wel de grootste reden is. Als hier de foto's rechtstreeks geplaatst kunnen gaan worden zal het hier ook geld gaan kosten. :denk: Misschien is het einde van een gezellig en leerzaam forum in zicht? :'( :'((

BlackScorpion

Re: Problemen foto plaatsen

Berichtdoor BlackScorpion » Wo Jul 19, 2017 2:14 pm

Al mijn tekeningen stonden ook op Photobucket en zijn nu dus niet meer te zien. Op dit moment gebruik ik Google Drive. Is wel beetje knutselen hoe je foto dan te tonen. Maar je kan Googlen op 'Google drive embed picture' en dan vind je wat je moet doen/typen om je foto te tonen.

Annet

Berichtdoor Annet » Wo Jul 19, 2017 4:35 pm

He bedankt, BlackScorpion ik ga eens kijken.

Ik krijg oude verwijzingen, die vroeger wel werkten. Maar krijg het nu niet meer voor elkaar.
Website: @telier@nnet
Facebook: Annet's Art
DeviantART: Vissen13

Sylvia F

Berichtdoor Sylvia F » Do Jul 20, 2017 2:02 pm

Ik denk dat het inderdaad mede daarom wat stiller is Pluis. Ik plaatste ook via Photobucket, maar ook dat vond ik al zo'n gedoe. Ik plaatst geen werk meer omdat ik het te omslachtig vindt. Als het met één druk op de knop te plaatsen is ben ik voor, zelfs als daar een bedrag mee gemoeid zou zijn

BlackScorpion

Berichtdoor BlackScorpion » Do Jul 20, 2017 2:18 pm

Annet schreef:He bedankt, BlackScorpion ik ga eens kijken.

Ik krijg oude verwijzingen, die vroeger wel werkten. Maar krijg het nu niet meer voor elkaar.

Tussen de [ img ] tags moet je volgende plakken

Code: Selecteer alles

http://drive.google.com/uc?export=view&id=XXX
en de XXX vervangen door de foto-link. Die foto-link vind je door in de Drive rechts te klikken op je foto, kiezen voor deelbare link ophalen en dan de letters na ?id= te nemen.

YouDiffer

Berichtdoor YouDiffer » Do Jul 20, 2017 5:59 pm

Imgur.com kun je afbeeldingen uploaden en de img link incl imgur tags zo kopiëren en plakken
Angel

An angel found her way,
through her black thoughts.
Angelicfacts is what she has kept hidden,
she's angelsdead.

Fengarilux

Berichtdoor Fengarilux » Za Jul 22, 2017 10:02 pm

Ik plaats al mijn tekeningen op mijn instagram account en plaats de link dan zoals beschreven word onderaan de beginpost in het 'hoe plaats ik een foto of afbeelding?' topic. Dit werkt volgensmij ook met foto's van facebook, twitter etc.

(natuurlijk begrijp ik dat niet iedereen geïnteresseerd is in sociale media zoals instagram, maar als je er al een account hebt is dit misschien een handige manier om je tekeningen hier op het forum te zetten zonder al te veel gedoe.)

Anders is zoals YouDiffer al gezegd heeft Imgur.com ook een hele goede site

Annet

Berichtdoor Annet » Za Jul 22, 2017 11:11 pm

Ik heb bovenstaande oplossingen geprobeerd, maar krijg elke keer de melding dat de afmetingen niet te bepalen zijn. Of hij mag niet groter zijn dan ... of gewoon de url. Als ik voorbeeld hieronder aanklik.
Nu heb ik voor nu nog het geluk dat ik de app Best Album heb, deze werkt samen met mijn google foto's, maar is niet meer verkrijgbaar.
En je weet nooit hoelang het duurt, dat deze app blijft.

Instagram heb ik ook, en de link van mijn afbeelding tussen de img code geplakt, maar werkt niet.
Wat doe ik hier fout?
Website: @telier@nnet
Facebook: Annet's Art
DeviantART: Vissen13

Fengarilux

Berichtdoor Fengarilux » Zo Jul 23, 2017 12:36 am

Annet schreef:Ik heb bovenstaande oplossingen geprobeerd, maar krijg elke keer de melding dat de afmetingen niet te bepalen zijn. Of hij mag niet groter zijn dan ... of gewoon de url. Als ik voorbeeld hieronder aanklik.
Nu heb ik voor nu nog het geluk dat ik de app Best Album heb, deze werkt samen met mijn google foto's, maar is niet meer verkrijgbaar.
En je weet nooit hoelang het duurt, dat deze app blijft.

Instagram heb ik ook, en de link van mijn afbeelding tussen de img code geplakt, maar werkt niet.
Wat doe ik hier fout?

(mijn excuses ik had even moeten checken of het via instagram nog werkte)

instagram heeft het een stuk moeilijker gemaakt (sinds de laatste keer dat ik het gebruikt heb) om de link te vinden die je moet hebben. Eerder klikte ik altijd met de rechter muisknop op de foto en selecteerde dan: 'adres van afbeelding kopiëren. Dan kreeg je een link die je zo tussen de img code kon plakken en dan deed ie het gewoon.

helaas kan dat nu niet meer (geen idee waarom??)

Je kan nog steeds foto's van instagram hier op het forum plaatsen, alleen gaat het wat ingewikkelder.

(sorry dit is niet heel behulpzaam maar voor de mensen die zich afvragen hoe het moet)
je moet met je rechter muisknop op de foto klikken, dan op paginabron weergeven klikken, dan opent er een nieuw tabblad. (Dit nieuwe tabblad ziet er heel ingewikkeld uit, maar maak je geen zorgen het komt goed) Druk op f3 en typ in het kleine balkje dat bovenin verschijnt: jpg. Dan zie 1 link staan waar jpg achter staat. Die moet je kopiëren(vanaf de https tot de jpg,de "" tekentjes NIET selecteren) en tussen de img code plakken.

Je kan met deze methode alleen niet bepalen hoe groot een foto is, dus ze kunnen soms wat groot uitvallen
(Nogmaals sorry, ik dacht dat ik een oplossing had maar het helpt niet veel)

Terug naar “Forumzaken”