If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

MELDING: nieuwe template is actief!

Voor vragen, tips of klachten over dit forum.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

JanRegenlust

Re: MELDING: nieuwe template is actief!

Berichtdoor JanRegenlust » Za Apr 18, 2015 8:29 pm

En trema's ook? Bijv. Ik maakte uit naïviteit een tetraëder in mozaïek. Ik moet er niet aan denken dat fout te moeten spellen. :pp

Mariska

Berichtdoor Mariska » Zo Apr 19, 2015 3:35 am

Van wat ik mij van Word/Windows kan herinneren, kan je een toetscombinatie programmeren (groot woord) zodat je niet zo hoeft te hannesen om trema's en accenten op je letters te krijgen.

Annet

Berichtdoor Annet » Zo Apr 19, 2015 11:05 am

Verbeeld ik me dit of is er minder activiteit op het forum sinds hij vernieuwd is?
Ik merkt aan mezelf dat ondanks dat hij er mooi uit ziet, ik toch wel het beginscherm (forumoverzicht) mis waar in één oogopslag alle rubrieken stonden en je eenvoudig de juiste rubriek kon aanklikken zonder eerst een eind te moeten scrollen.
Wanneer je eenmaal de juiste rubriek hebt dan werkt hij wel weer fijn.
Website: @telier@nnet
Facebook: Annet's Art
DeviantART: Vissen13

JanRegenlust

Berichtdoor JanRegenlust » Zo Apr 19, 2015 1:18 pm

Mariska schreef:Van wat ik mij van Word/Windows kan herinneren, kan je een toetscombinatie programmeren (groot woord) zodat je niet zo hoeft te hannesen om trema's en accenten op je letters te krijgen.

Mariska, ja thanks voor de reminder. Echter, die toetsencombinatie werkt (bij mij) dan alleen in Office, maar niet in mijn browser, zodat ik sowieso alsnog naar Word zou moeten, typen, en copypaste doen.

Mariska schreef:Van wat ik mij van Word/Windows kan herinneren, ...

Apple-fan? :)

Mariska

Berichtdoor Mariska » Zo Apr 19, 2015 2:20 pm

Lijstje met alt-codes maken en printen met de tekens die je het meest gebruikt.

Hier is nog een andere optie die ook buiten Word werkt: http://www.lsa.umich.edu/german/hmr/schreiben/umlaute.html

JanRegenlust schreef:Apple-fan? :)
Linux

AtelierBrigitte

Berichtdoor AtelierBrigitte » Zo Apr 19, 2015 7:56 pm

Jan: dat is geen instelling van dit forum maar van je eigen PC dan wel toetsenbord (er van uitgaande dat je met letters met accenten bedoeld letters zoals ë, è, á enzo?).
Kijk ook eens op mijn site AtelierBrigitte waar ik nu ook een blog bijhou.

---> volg mijn Facebook pagina!
--> Zoë heeft een eigen Facebookpagina!

JanRegenlust

Berichtdoor JanRegenlust » Zo Apr 19, 2015 8:53 pm

AtelierBrigitte schreef:Jan: dat is geen instelling van dit forum maar van je eigen PC dan wel toetsenbord (er van uitgaande dat je met letters met accenten bedoeld letters zoals ë, è, á enzo?).

Mariska schreef:Lijstje met alt-codes maken en printen met de tekens die je het meest gebruikt.
Hier is nog een andere optie die ook buiten Word werkt: http://www.lsa.umich.edu/german/hmr/schreiben/umlaute.html

Okay, ik zal me er, ahum, een dezer dagen eens in verdiepen lol, iets met mijn keyboard talen inderdaad... :comp:

Annet

Berichtdoor Annet » Zo Apr 19, 2015 9:57 pm

Toetsenbord horen te staan op indeling: Verenigde Staten. Taal :Nederlands dan werken de codes.
Word trekt zich er niets van als de instellingen niet goed staan, daar werkt altijd alles gewoon.
En als je toetsenbord dan nog niet goed werkt, dit merk je meteen als je een - typt en er komt een ander teken. Dan is je toetsenbord in de war.
Ctrl toets + shift toets tegelijk indrukken en ze staat weer goed.
Website: @telier@nnet
Facebook: Annet's Art
DeviantART: Vissen13

Stefanie

Berichtdoor Stefanie » Ma Apr 20, 2015 1:20 pm

Fijn dat de header aanklikbaar is! Had net als Maria_Anne deze wens.
De informatie aan de rechterkant onder de avatar mag wat mij betreft wel wat kleiner worden weergegeven, zoals bij de oude template. Dat "Lid geworden op" zou best op 1 regel passen en maakt het wat minder rommelig.
Dierentekeningen in opdracht: Facebook | Instagram

AtelierBrigitte

Berichtdoor AtelierBrigitte » Ma Apr 27, 2015 7:49 pm

Op jullie verzoek is de informatie onder de profielfoto minder, nu alleen nog het aantal berichten. Hierdoor zullen de pagina's wat minder lang zijn en hoeft er minder gescrollt te worden - tenzij de berichten zelf heel lang zijn :)
Kijk ook eens op mijn site AtelierBrigitte waar ik nu ook een blog bijhou.

---> volg mijn Facebook pagina!
--> Zoë heeft een eigen Facebookpagina!

Soon

Berichtdoor Soon » Ma Apr 27, 2015 8:34 pm

Jaaa beter! Dankdank voor het uitzoeken <3
"Embrace the glorious mess that you are"

Jonne

Berichtdoor Jonne » Di Apr 28, 2015 10:01 pm

Wat ik nog wel zou willen meegeven is dat wanneer ik gebruik maak van de mobiele versie op mijn telefoon, bovenin de snelmenu-knop en de FAQ-knop heel dicht bij elkaar staan. Ik kom vaak bij FAQ terecht als ik naar Mijn Eigen Berichten wil.

Terug naar “Forumzaken”