If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

MELDING: nieuwe template is actief!

Voor vragen, tips of klachten over dit forum.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

JanRegenlust

Re: MELDING: nieuwe template is actief!

Berichtdoor JanRegenlust » Do Mar 26, 2015 1:43 pm

AtelierBrigitte schreef:Dat icoontje is er nog steeds :)
Het staat nu direct achter de naam die het laatste bericht heeft geplaatst en is een heel klein wit 'blaadje met omgevouwen hoekje' - dus niet het rode dingetje aan de linkerkant.

Als ik daarop klik kom ik vaak / meestal niet helemaal op de goede coordinaten terecht in een draadje, ik heb plaatjes bijgevoegd: vaak maar niet altijd is de links bovenste regel van een post (de gegevens van de post-er) half afgeknipt (Windows 7 recentste update, Firefox 36.0.4):

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

-------------------------------------------
Daarmee valt ook de titel van de post weg ("Re: [draadtitel]" in groene letters) al weet je natuurlijk in welke draadje je klikt. Wordt daar nog aan geschroefd?

Overigens, is het mogelijk in de nieuwe template om niet naar de "laatste post" maar naar de "laatste ongelezen post" te linken met dat icoontje (=account-specifiek)? Op andere forums wel eens gezien :denk: .

Fancy

Berichtdoor Fancy » Do Mar 26, 2015 11:03 pm

Ziet er mooi uit :)

Ik krijg wel sinds de veranderingen steeds opnieuw mailtjes als er een nieuw bericht wordt gepost in een topic waar ik een abonnement op heb. Ik ben een paar dagen niet online geweest, en nu heb ik 50 nieuwe berichten in m'n mailbox, waaronder 5 mailtjes achter elkaar over het topic 'koffie/thee met gebak' van vandaag; om 12.13, 13.46, 17.02, 17.13 en 17.44. Eerder kreeg ik alleen eenmalig een mailtje als er een nieuw bericht was geplaatst nadat ik het topic had bekeken.

Hebben meer mensen hier last van?

Pluis1969

Berichtdoor Pluis1969 » Vr Mar 27, 2015 10:32 am

Voorheen had je als je een linkje in een topic aanklikte dat hij een nieuw tabblad opende. Nu doet hij dat in dezelfde topic. Vind ik jammer omdat ik vaak dan later pas naar dat linkje keek.

Jonne

Berichtdoor Jonne » Vr Mar 27, 2015 10:36 am

Als je met je rechtermuisknop een link aanklinkt, kun je hem zelf openen in een nieuw tabblad.

Pluis1969

Berichtdoor Pluis1969 » Vr Mar 27, 2015 10:38 am

Jonne; die heb ik niet op mijn i pad. ;)

Jonne

Berichtdoor Jonne » Vr Mar 27, 2015 10:55 am

Volgens mij kan je met een iPad een link ook openen in een nieuw tabblad. De link aanraken, vasthouden en dan kan je kiezen... (dacht ik). Kan het mis hebben, hoor.

Pluis1969

Berichtdoor Pluis1969 » Vr Mar 27, 2015 11:00 am

Jonne; dankjewel. Je hebt helemaal gelijk! Stom zeg :fwt: , voorheen deed hij dat hier automatisch dat ik er niet bij stil had gestaan dat het natuurlijk zo ook kan!

AtelierBrigitte

Berichtdoor AtelierBrigitte » Za Mar 28, 2015 3:37 pm

Ik noteer alle wensen en verzoekjes - kan alleen niet aangeven wanneer (en of?) het allemaal gaat lukken.

@Fancy: dan heb ik waarschijnlijk van jou een heleboel spammail ontvangen van mail die niet bezorgd kon worden.... gister ochtend ineens een heleboel mail die niet op jouw adres bezorgd kon worden. Ik hoop dat het nu een stuk minder is?
Kijk ook eens op mijn site AtelierBrigitte waar ik nu ook een blog bijhou.

---> volg mijn Facebook pagina!
--> Zoë heeft een eigen Facebookpagina!

AtelierBrigitte

Berichtdoor AtelierBrigitte » Za Mar 28, 2015 3:56 pm

Ik zit nog even te kijken naar hoe je meteen naar het laatste, voor 'jou' ongelezen bericht kunt gaan: volgens mij moet dat toch werken met het rode icoontje dat je links ziet staan naast de onderwerptitel van dat betreffende draadje.

Willen jullie daar eens op klikken en bekijken of je dan inderdaad bij het laatst niet gelezen bericht (voor jouw account) gaat?

JanRegenlust

Berichtdoor JanRegenlust » Za Mar 28, 2015 4:28 pm

AtelierBrigitte schreef:Ik zit nog even te kijken naar hoe je meteen naar het laatste, voor 'jou' ongelezen bericht kunt gaan: volgens mij moet dat toch werken met het rode icoontje dat je links ziet staan naast de onderwerptitel van dat betreffende draadje.

Willen jullie daar eens op klikken en bekijken of je dan inderdaad bij het laatst niet gelezen bericht (voor jouw account) gaat?

Oh ja lekker dom van mij, ik klik op het "witte" icoontje helemaal aan de rechterkant (uiterst rechts) en daar staat boven "laatste bericht". :oops:
Pardon en zo meer en zo verder. Als ik op het rode icoontje klik helemaal links ga ik inderdaad niet naar de laatste post maar wat waarsch de laatste ongelezen post is ("waarsch" omdat ik nu zo niet met zekerheid kan zeggen of dat ook zo was, maar ik neem aan dat het dus wel werkt, als je maar op het rode icoontje links klikt en niet de witte rechts). Als er meer dan 2 nieuwe posts (van andere gebruikers) in een recent actief draadje zijn zal ik er nog eens op letten.

Fancy

Berichtdoor Fancy » Za Mar 28, 2015 5:55 pm

AtelierBrigitte schreef:@Fancy: dan heb ik waarschijnlijk van jou een heleboel spammail ontvangen van mail die niet bezorgd kon worden.... gister ochtend ineens een heleboel mail die niet op jouw adres bezorgd kon worden. Ik hoop dat het nu een stuk minder is?

Het lijkt wel iets minder, maar ik krijg nog steeds 3 mailtjes over 1 onderwerp terwijl ik niet online ben geweest en dus ook het onderwerp niet heb ingekeken.

Afbeelding

Wat betreft het rode icoontje voor het laatste voor jou ongelezen bericht werkt het bij mij meestal wel, maar soms gaat hij ook gewoon naar halverwege de pagina naar al wel gelezen berichten.

AtelierBrigitte

Berichtdoor AtelierBrigitte » Za Mar 28, 2015 8:31 pm

Ik heb het genoteerd om naar te kijken.
Fancy: ik stuur je zo even een PB

Stefanie

Berichtdoor Stefanie » Zo Mar 29, 2015 6:53 pm

Wordt de header ook nog aanklikbaar, zoals bij de vorige template? Vond dat altijd handig om snel naar het forumoverzicht terug te gaan. :)
Dierentekeningen in opdracht: Facebook | Instagram

Mariska

Re: MELDING: tijdelijke ander uiterlijk

Berichtdoor Mariska » Ma Mar 30, 2015 6:33 pm

Naja naja schreef:Overigens doet het forum nog steeds automatisch uitloggen, terwijl ik altijd het 'aangemeld blijven' hokje aanvink. Weet niet of dat probleem ook ergens in de code zit?

Is dit al opgelost? If not; ik vraag mij af of je 't moet zoeken in de cookie-instellingen van je browser. Ik heb daar zelf een beetje mee zitten 'spelen' (ik werk met de Chrome browser), en bij onderstaande instellingen moest ik iedere ochtend opnieuw inloggen, ondanks dat ik het hokje 'aangemeld blijven' aangevinkt had staan.

Afbeelding

Of mss staat er een 'Delete browser history on exit' aan o.i.d.(?)
Klik hier om te zien wat ik maak.

Terug naar “Forumzaken”