If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Manga/comic pagina

Plaats hier je eigen creaties die je met de computer hebt gemaakt (Illustrator, Painter X, PSP etc.), geen fotobewerkingen.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Mewku

Manga/comic pagina

Berichtdoor Mewku » Wo Mei 20, 2015 2:56 pm

Hoi :)

Het leek mij leuk om een comic te maken in manga style. (inclusief het van rechts naar links lezen lol)
De eerste keer dat ik dit volledig digitaal doe, nog best lastig.. ik ben fan van papier en potlood haha xD

Anyway, dit is de eerste pagina die ik klaar heb, wat vinden jullie?

Afbeelding

Coen

Re: Manga/comic pagina

Berichtdoor Coen » Wo Mei 20, 2015 10:06 pm

Sterk. Vooral de onderste helft van de pagina is mooi in de compositie (of vraagt meer aandacht dan de bovenste helft, waar niets mis mee is). Die 'gearceerde patronen' passen heel goed bij het stripgevoel. Die patronen, consequent maar creatief toegepast in alle plaatjes, geven eenheid en - misschien slecht uitgedrukt- rust. Je beheerst de nodige technieken, zoveel is in ieder geval duidelijk.
Het enige dat ik je verder nog wil meegeven is, dat manga-tekenen door velen wordt gebezigd en dat het ook duidelijk is dat je zoveel in huis hebt, dat je ook kunt zoeken naar je eigen stijl.
Je kunt de strijd alleen winnen, als je 'm aangaat!

lalalala

Berichtdoor lalalala » Do Mei 21, 2015 11:43 am

Wauw ik vind het echt super mooi en knap gemaakt. Het kan zo in een stripboek
Neem eens een kijkje op mijn site!
Site: http://www.paulienwassink.nl

Mewku

Berichtdoor Mewku » Do Mei 21, 2015 5:12 pm

Coen: Bedankt! Leuk om te horen, ik heb een aantal keer naar jouw digitale werken gekeken en die zijn zo super. Ik was best aan het twijfelen over deze eerste pagina maar jouw reactie doet me erg goed :D De Manga stijl is inderdaad veel in gebruik tegenwoordig, maar ik vind deze ook zo leuk haha. Ik hoop ooit in de progress ook een eigen stijl te ontwikkelen ^^

lalalala: Bedankt voor je leuke reactie! Voorlopig wordt het gewoon een webcomic, maar als het goed loopt... who knows haha. Het verhaal en de personages zijn al helemaal uitgewerkt het zou leuk zijn als het ooit echt in een stripboek komt :P

Mewku

Berichtdoor Mewku » Za Jun 06, 2015 11:50 pm

https://www.youtube.com/watch?v=anqXfPm8qP8

Ik heb een videootje gemaakt van een pagina :oops:

Terug naar “Digitale werken”