If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Illustratie Kaft Status Co!

Plaats hier je eigen creaties die je met de computer hebt gemaakt (Illustrator, Painter X, PSP etc.), geen fotobewerkingen.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Maria_Anne

Illustratie Kaft Status Co!

Berichtdoor Maria_Anne » Za Apr 18, 2015 9:42 pm

Sinds een tijdje ben ik bestuurslid van een tijdschrift (Status Co; voor en door coassistenten in Nijmegen). Vanwege het huidige thema kwam ik op dit idee, en zodoende is het gepubliceerd! Viel van de week ook bij ons op de mat, leuk om te zien!

Afbeelding
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip

nancy_kelpie

Re: Illustratie Kaft Status Co!

Berichtdoor nancy_kelpie » Zo Apr 19, 2015 3:09 pm

Leuk! Lekker stoere houding :)
Achtergrond is ook leuk!

Doe-het-zelf zou ik wel een ander lettertype voor hebben gekozen. Iets stoerder, de boodschap is stoer en de illustratie en de titel ook. En een slag-schaduw zou handig geweest zijn omdat de witte letters over het lichtgrijze deel van de broek gaan.

En de vingers houden precies op waar de broek ook ophoudt, het is mooier om de hand dan iets naar boven of onder te plaatsen, zodat het er echt overheen gaat of nog lang niet overheen. Nu kan het lijken alsof de hand echt op de broek gehouden wordt wat er raar uit ziet. Hier wat betere uitleg daarover: http://curiousoldlibrary.blogspot.nl/20 ... gents.html
Game ontwikkeling, animaties & digitale illustraties
www.nancyzonneveld.nl

Maria_Anne

Berichtdoor Maria_Anne » Zo Apr 19, 2015 11:03 pm

Oh goeie tip, Nancy! Niet eens opgevallen :)
Wat betreft de letters; daar had ik weinig invloed op. Vond dat zelf ook niet zo mooi geworden, maar goed advies voor de volgende keer iig! Bedankt voor je commentaar!

Naja naja

Berichtdoor Naja naja » Zo Apr 19, 2015 11:41 pm

Wow superhandige link Nancy!

En ja, ik vind 'm ook nog steeds tof^^ Toch wel stoer om te kunnen zeggen dat je een cover hebt getekend ;)

Coen

Berichtdoor Coen » Ma Apr 20, 2015 5:18 pm

Ziet er goed uit. De combinatie verpleging cq arts/ doe-het-zelver komt er goed uit. Al is het wat moeilijk te zien, vind ik de gezichtsuitdrukking mooi; vastberaden, met een tikkie (zelf-)spot.
Haar rechterhand lijkt wat kleiner dan de linker en duim en wijsvinger pakken de handschoen die aangetrokken wordt, niet daadwerkelijk beet.
De invalshoek van de beschouwer vind ik goed gekozen: wij staan lager dan zij, het maakt haar groot en belangrijk (maar het effect kan ook worden veroorzaakt door de invalshoek waarin de foto ervan genomen is :D ).
Mooi werk, Marieke.
Je kunt de strijd alleen winnen, als je 'm aangaat!

nummer11

Berichtdoor nummer11 » Ma Apr 20, 2015 9:06 pm

Je vraagt je af waarom ze de handschoenen aandoet....
instagram: nienke.art

Maria_Anne

Berichtdoor Maria_Anne » Ma Apr 20, 2015 10:58 pm

Bedankt weer, allen! Coen, wat een adequate blik heb je. Ben idd niet tevreden over de ongelijke grootte vd handen. Helaas zie je sommige dingen pas nadat de deadline verstreken is, en behoeft een werk soms wat discretie. Desalniettemin heb je helemaal gelijk en waardeer ik je kijk - en die van anderen - zeer!

Terug naar “Digitale werken”