If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

digitale schilderijen van mijn hond

Plaats hier je eigen creaties die je met de computer hebt gemaakt (Illustrator, Painter X, PSP etc.), geen fotobewerkingen.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

FAvdO

digitale schilderijen van mijn hond

Berichtdoor FAvdO » Zo Jan 25, 2015 5:44 pm

Afbeelding

Afbeelding

Hier zijn 2 foto's van mijn hond Sable. Ik heb ze gemaakt met mijn tekentablet naar de natuur. Ik heb geen foto als ondergrond gebruikt. Dat vind ik jezelf een beetje voor de gek houden. ;)
Ze lag naast me.

Dintel

Re: digitale schilderijen van mijn hond

Berichtdoor Dintel » Zo Jan 25, 2015 6:01 pm

Leuk! De bovenste lijkt haast we met iets als waterverf gemaakt, de manier waarop de kleuren in elkaar overlopen. Miss mag er ergens een plekje met meer contrast/scherpte zijn, om het oog te leiden, bij de ogen en neus bijvoorbeeld. De tweede heeft ook iets schilderachtigs, maar is een stuk harder/scherper. Die voet/poot vind ik heel goed gelukt (:

FAvdO

Berichtdoor FAvdO » Ma Jan 26, 2015 5:36 pm

Het waren wat probeersels om mijn nieuwe takentablet uit te proberen.
Met de bovenste heb ik de waterverf kwast gebruikt en een uitvloei effect en bij de onderste de olieverfkwast. Bij de onderste poot zie je nog wat van een meer vloeiend effect.
Het gaat heel snel en doe je iets fout dan ga je gewoon een stap terug. Dat lukt je niet bij echte verf. ;)

Naja naja

Berichtdoor Naja naja » Ma Jan 26, 2015 9:25 pm

Oh tof, wat voor programma gebruik je?!

Ik vind de eerste erg mooi. Anatomisch misschien niet heel correct, maar er gaat zo'n rust van uit, het is echt een heel mooi plaatje. Bedriegelijk eenvoudig, ja echt mooi!

Fancy

Berichtdoor Fancy » Zo Feb 01, 2015 9:22 pm

Erg mooi :D het lijken net echte schilderijen, zou niet zeggen dat het digitaal is

Coen

Berichtdoor Coen » Zo Feb 01, 2015 9:54 pm

Leuke werken. Het mandje op de eerste vind ik goed gelukt. De rest trouwens ook. :)
Je kunt de strijd alleen winnen, als je 'm aangaat!

FAvdO

Berichtdoor FAvdO » Do Feb 26, 2015 9:56 pm

Dank jullie wel. Ik gebruik verschillende programma's. Dit is met ArtRage4 gemaakt. Verder werk ik met Corel Painter Sketch Pad en Photoshop.

Brouwers

Berichtdoor Brouwers » Vr Mei 15, 2015 1:26 pm

digitale schilderijen maken niet mijn ding, maar wel leuk om te zien!!! :)
ik vind vooral de 2e erg mooi!

Mewku

Berichtdoor Mewku » Wo Mei 20, 2015 3:03 pm

FAvdO schreef:Ik heb geen foto als ondergrond gebruikt. Dat vind ik jezelf een beetje voor de gek houden. ;)
Ze lag naast me.

Ah daar ben ik het helemaal mee eens :P Al is het voor beginners soms handig om de 'feeling' erin te krijgen ter oefening.
Er mooi gelukt vind ik, die onderste lijkt zoals idd gezegd net op een verf schilderij, mooie techniek daar :thumbs:

Terug naar “Digitale werken”