If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Joachim Murat [work in progress]

Plaats hier je eigen creaties die je met de computer hebt gemaakt (Illustrator, Painter X, PSP etc.), geen fotobewerkingen.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Naja naja

Joachim Murat [work in progress]

Berichtdoor Naja naja » Wo Jan 14, 2015 1:29 am

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik weet niet goed hoe verder te gaan met 'Two Sick Horses' [loop tegen wat lineart issues aan], dus ik ga even iets anders doen, in dit geval; Napoleon Bonaparte's zwager Joachim Murat. Heb een paar dagen geleden ook een schets van 'm gemaakt; zie mijn schetsboek.

Toegegeven; ik heb het allereerste plaatje dat je ziet overgetrokken, omdat ik geen zin had me zorgen te maken over de verhoudingen. Alleen heb ik denk ik teveel wijn gedronken, want zijn hoofd klopte niet in zijn verhouding met zijn lijf, dus die heb ik vergroot. Alles na het eerste plaatje heb ik trouwens wel op mezelf gedaan, dus ik voel me niet al te schuldig :8

In het tweede en derde plaatje zie je dat ik verschillende kleuren gebruik; deze kleuren zitten allemaal op een verschillende laag. Als ik dan iets aan wil passen aan het lijf of aan het haar, hoef ik me geen zorgen te maken dat ik iets anders uitgum, en de kleuren maken duidelijk op welke laag ik werk [de nachtmerrie van elke digitale kunstenaar; op de verkeerde laag tekenen :help: ]. In het laatste plaatje zie je dat alles dezelfde kleur heeft; ik was tevreden met alle onderdelen en ik heb de lagen samengevoegd, vergrendeld [zodat je alleen op de dingen kun tekenen die je al in een laag hebt getekend, in dit geval dus de schets] en alles dezelfde kleur gegeven, zodat ik een eenvoudige schets heb om van verder te werken.

Ik moet ff uitviegelieren hoe ik HIER weer mee verder ga, dus eigenlijk ben ik niks opgeschoten :mrgreen:

Soon

Re: Joachim Murat [work in progress]

Berichtdoor Soon » Wo Jan 14, 2015 8:45 am

Ik vind het knap hoor zo digitaal! Lijkt me moeilijk.

Enne je hoeft jezelf toch niet te verantwoorden, als je er maar plezier in hebt!
"Embrace the glorious mess that you are"

Maria_Anne

Berichtdoor Maria_Anne » Wo Jan 14, 2015 12:15 pm

Like I said; leuk! Vind het een sprekende schets! Ben benieuwd wat je er van gaat maken!
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip

nancy_kelpie

Berichtdoor nancy_kelpie » Do Jan 15, 2015 1:55 am

Tot hier is 'ie erg mooi! (net als de 2 sick horses trouwens), dus hopelijk lukt het verder te gaan :)

Zit even te denken wie de zwager ook al weer was en wat hij deed... maar weet het niet meer. Laatst een stripboek erover gelezen, maar vond z'n familie en kennisenkring nogal ingewikkeld in elkaar zitten met dat vele verhuizen. Gelukkig hoef ik het niet te onthouden en jij waarschijnlijk wel ;)
Game ontwikkeling, animaties & digitale illustraties
www.nancyzonneveld.nl

Naja naja

Berichtdoor Naja naja » Do Jan 15, 2015 12:27 pm

Soon schreef:Ik vind het knap hoor zo digitaal! Lijkt me moeilijk.

Enne je hoeft jezelf toch niet te verantwoorden, als je er maar plezier in hebt!

Digitaal en traditioneel heeft allebei zo z'n eigen moeilijkheden. Het fijne aan digitaal is dat je alles uit kunt gummen zonder bang te zijn het papier te beschadigen, of je kunt, zoals ik hier gedaan heb, een gedeelte van je schets dat niet in verhouding is groter of kleiner maken. En dan heb je natuurlijk ook nog een zoomfunctie, hoe je niet meer met je neus op het papier te hangen, erg prettig :mrgreen:

Maria_Anne schreef:Like I said; leuk! Vind het een sprekende schets! Ben benieuwd wat je er van gaat maken!

Dankjewel! Ik ook :pff:

nancy_kelpie schreef:Tot hier is 'ie erg mooi! (net als de 2 sick horses trouwens), dus hopelijk lukt het verder te gaan :)

Zit even te denken wie de zwager ook al weer was en wat hij deed... maar weet het niet meer. Laatst een stripboek erover gelezen, maar vond z'n familie en kennisenkring nogal ingewikkeld in elkaar zitten met dat vele verhuizen. Gelukkig hoef ik het niet te onthouden en jij waarschijnlijk wel ;)

Bedankt!

Nah, dat soort dingen hoef ik allemaal niet te weten. De 'geschiedenis van de grote mannen' is inmiddels een beetje achterhaald, dus we hoeven dit soort dingen niet te leren. Ik weet niet meer van 'm dan zijn wikipedia artikel beschrijft :fwt:

Little Dragon

Berichtdoor Little Dragon » Do Jan 15, 2015 1:58 pm

Murat was generaal onder zijn zwager, maar dit even terzijde (ben met een Napoleonfetisisjt getrouwd)

hij ziet er goed uit al!
Women are angels and when someone breaks our wings, we simply continue to fly...on broomsticks
we're flexible like that.

Annemarie62

Berichtdoor Annemarie62 » Do Jan 15, 2015 1:59 pm

:thumbs: Ik vind het tot nu toe mooi gedaan hoor!!
Schilderijen van mij zijn ook te zien op: http://www.annemariekonings.eu

Naja naja

Berichtdoor Naja naja » Do Jan 15, 2015 6:13 pm

Little Dragon schreef:Murat was generaal onder zijn zwager, maar dit even terzijde (ben met een Napoleonfetisisjt getrouwd)

hij ziet er goed uit al!

Yes, inderdaad!
Napoleon en de Napoleontische oorlogen hebben we niet zeer uitgebreid behandeld, dus het is een beetje een gat in mijn kennis :mrgreen:

Bedankt!

Naja naja

Berichtdoor Naja naja » Vr Jan 16, 2015 12:42 am

Afbeelding
Afbeelding

:eek:

[volgens mij wordt ik door een muze bezeten. ik ben bang :help: ]

Maria_Anne

Berichtdoor Maria_Anne » Vr Jan 16, 2015 11:11 am

Oh wat gaaf!!! Wat goed van je, deze uitdaging :) Heel iets anders dan wat ik van je gewend ben!!

Naja naja

Berichtdoor Naja naja » Vr Jan 16, 2015 12:39 pm

Dankjewel! Ik vind het echt heel leuk om te doen! :D

Naja naja

Berichtdoor Naja naja » Vr Jan 16, 2015 8:20 pm

Afbeelding

Hij kan eindelijk wat zien :roll:

Volgende stap: z'n bakkebaarden [dat blijf ik ook echt een belachelijk woord vinden altijd] en haar.

Maria_Anne

Berichtdoor Maria_Anne » Vr Jan 16, 2015 9:01 pm

Hij kijkt je echt aan!! Indringend.
Wat eigenlijk ongemakkelijk is...
:p

nancy_kelpie

Berichtdoor nancy_kelpie » Vr Jan 16, 2015 9:04 pm

Wow, realistisch opeens! :)
Game ontwikkeling, animaties & digitale illustraties