If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Een bijtje

Plaats hier je eigen creaties die je met de computer hebt gemaakt (Illustrator, Painter X, PSP etc.), geen fotobewerkingen.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Jonne

Re: Een bijtje

Berichtdoor Jonne » Za Dec 20, 2014 2:32 pm

Ik snap je gedachtegang naar bee-art helemaal, maar dat komt doordat je hier de uitleg erbij hebt gegeven. Ik denk dat veel bezoekers van je website -bijvoorbeeld- de link niet spontaan zullen leggen. Hij is heel leuk bedacht en voor jezelf ook een leuk soort van motto, maar ik vraag me af in hoeverre het andere mensen gaat aanspreken

Maurien Bart

Berichtdoor Maurien Bart » Za Dec 20, 2014 5:55 pm

@Annet
@Coen

Jullie maken me toch aan het twijfelen hoor, alleen Bart zou dus voeldoende zijn...

@Jonne
Jonne, wat het bij andere doet is sowieso moeilijk te bepalen.
Welk publiek het aanspreekt vind ik belangrijker, en momenteel heb ik het idee dat het er niet professioneel uit zien, maar een beetje als een kinderachtige tekening.
Een kwast verliest wel zijn haar maar niet zijn streken. Maurien Bart wenst onderbouwde kritiek.

Annet

Berichtdoor Annet » Za Dec 20, 2014 6:03 pm

Less is more :)
Maar natuurlijk moet jij er zelf een goed gevoel bij hebben, daar staat of valt alles mee!
Website: @telier@nnet
Facebook: Annet's Art
DeviantART: Vissen13

Maurien Bart

Berichtdoor Maurien Bart » Za Dec 20, 2014 9:32 pm

Afbeelding
Nog eenvoudigere verzonnen
Een kwast verliest wel zijn haar maar niet zijn streken. Maurien Bart wenst onderbouwde kritiek.

Annet

Berichtdoor Annet » Zo Dec 21, 2014 10:43 am

Ik vind de 4e het mooist, betere balans toch nog het bijtje maar meer je naam.
Website: @telier@nnet
Facebook: Annet's Art
DeviantART: Vissen13

Coen

Berichtdoor Coen » Zo Dec 21, 2014 1:14 pm

Ook ik zou voor de vierde gaan, die geeft een sterk beeld. Het blauw in de vleugel misschien niet door de zwarte belijning laten lopen (zei hij onzeker ...)?
Je kunt de strijd alleen winnen, als je 'm aangaat!

nancy_kelpie

Berichtdoor nancy_kelpie » Zo Dec 21, 2014 9:37 pm

Die 4e is mooi! Ben het eens met Coen.

En misschien toch proberen 1 lettertype te gebruiken? Dan past "Maurien" meer bij "art". Verder is het zo dat je bijna altijd iets aan de spatiëring moet doen. Bij elk lettertype heb je wel kleine problemen bij sommige letters naast elkaar. Hier is dat de "M" en "a". De M moet je iets dichter op de "a" zetten. Verder zitten de "i" en "e" niet aan elkaar terwijl alle andere letters wel aan elkaar zitten. Het uiteinde van de "i" moet je dus iets naar beneden en naar rechts verplaatsen zodat ie netjes aansluit op de "e".

Verder vraag ik me af waarom de streep naar het bijtje toe aan de t moet zitten? Dat kan toch ook aan de "a"? Dan hoeft 'ie niet door de andere letters heen.

En ik zou toch ook een versie doen waarbij alle letters hetzelfde lettertype én kleur hebben. Dan vormt het meer een eenheid. Hiervan wou ik een voorbeeld maken, maar beetje lastig zonder het echte bestand natuurlijk. Simpel voorbeeld met een kleurverloop van blauw naar geel voor als je wel echt meerdere kleuren er in wilt:

Afbeelding
Game ontwikkeling, animaties & digitale illustraties
www.nancyzonneveld.nl

Maurien Bart

Berichtdoor Maurien Bart » Ma Dec 22, 2014 12:20 am

@Nancy_kelpie
Erg bedankt voor je moeite, helaas heb ik nu even neit veel tijd om er uitvoerig op in te gaam, zal je morgen met een mail beantwoorden ;)
In ieder geval enorm bedankt dat je de moeite wil nemen om er zo uitgebrijd naar te kijken (allemaal trouwens).

@Coen
Ik ga dat nog extra bekijken, het is echt weer zo'n beslissing die... afijn je weet wel.

@Annet
Bedankt, dat goede gevoel begint te komen, maar nog net niet helemaal...
Misschien dat Nancy_kelpie me dat gevoel gaat geven :D

nancy_kelpie

Berichtdoor nancy_kelpie » Ma Dec 29, 2014 5:27 pm

Ik heb het lettertype dat je me via PM stuurde even gedownload.... maar als ik dat lettertype gebruik, zijn de i en e aan elkaar vast en staat de M dichter op de rest? Oftewel het staat goed en krijg dus heel wat anders dan jouw afbeelding... Heb je dit zelf veranderd?

Ik denk dat je het hele woord vervomt hebt? Dit is eigenlijk zonde van een lettertype...

De "M" en "a" en de "r" en "i" zou je nog wel kunnen verbinden. De r en i staan bij mij juist te ver weg. Heb ze hieronder iets opgeschoven en verbonden. Wel snel, dus nog niet heel netjes.
Afbeelding
Game ontwikkeling, animaties & digitale illustraties
www.nancyzonneveld.nl

Maurien Bart

Berichtdoor Maurien Bart » Ma Dec 29, 2014 11:48 pm

Ik zie nu pas wat je bedoeld, en dat komt omdat het terug hellend is vervormd, niet dus mijn fout, maar de computer vind het leuk verkeerd met de vorm om te gaan bij hellen.... goed dat ik het weet, want dan doet hij dat altijd bij tekst!

Ik zal dus eerst een bitmap van de tekst moeten maken en dan hellen.
Reden van het hellen volledig vergeten, dat is in beginstadia van dit ontwerp geweest...

Erg bedankt voor je hulp!

Annemarie62

Berichtdoor Annemarie62 » Do Jan 15, 2015 2:11 pm

Ik volg de boeiende discussie en leer hier ook weer van......Ik vind ook de bovenste kleurstelling het mooist..
Schilderijen van mij zijn ook te zien op: http://www.annemariekonings.eu

Terug naar “Digitale werken”