If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Ruïnes en herfstkleuren...

Hier kun je je eigen aquarels en/of gewassen tekeningen plaatsen.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Janneke Booister

Ruïnes en herfstkleuren...

Berichtdoor Janneke Booister » Ma Okt 31, 2016 5:38 pm

Afbeelding

Bij Allerheiligen in het Zwarte Woud, Duitsland vind je niet alleen een indrukwekkende waterval, maar er is ook een kloosterruïne.
In de herfst steken de loofbomen met hun bijna vlammende kleuren mooi af tegen de naaldbomen op de achtergrond en de ruïnes ervoor. Dat heb ik willen schilderen.
De structuur van de resten van het klooster is haast niet te onderscheiden als je op een afstandje staat: schimmel en vuil maken dat best lastig.

Ik heb gewerkt op een half vel Saunders Waterford 300 g/m2.
Mijn kleuren zijn Burnt Umber, Gold Ochre, Winsor Yellow, Winsor Orange (red shade), Winsor Green (Yellow shade, Permanent Alizarine Crimson, French Ultramarine; alles W&N Professional.
Een paar accenten heb ik benadrukt met Derwent Graphitint potloden in de kleuren Port en Cool Brown.

Vragen tips en opmerkingen zijn welkom!
ik heb een nieuwe website: www.jannekesatelier.webs.com

Pluis1969

Re: Ruïnes en herfstkleuren...

Berichtdoor Pluis1969 » Zo Nov 06, 2016 10:55 am

Die boom lijkt ook echt licht te geven achter die ruine.

Janneke Booister

Re: Ruïnes en herfstkleuren...

Berichtdoor Janneke Booister » Zo Nov 06, 2016 8:58 pm

Dankjewel!
Ik ben hier zelf niet zo tevreden over. Dat is iets met de gebruikte kleuren denk ik.
Er staat al een tweede versie ingetekend op een vel aquarel papier. Nu nog tijd om te schilderen.....
ik heb een nieuwe website: www.jannekesatelier.webs.com

Terug naar “Aquarels en gewassen tekeningen”